کد مطلب: ۴۷۴۴۳۶

همتی مطرح کرد:

برنامه بانک مرکزی برای بازار سرمایه

برنامه بانک مرکزی برای بازار سرمایه

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی از توسعه بازار سرمایه ‌و افزایش سهم آن در نظام تأمین مالی حمایت می‌کند و مالکان عمده سهام که در ماه‌های اخیر به دلیل رشد قیمت منتفع شده‌اند، نقش بازارسازی را ایفا کرده و برای اطمینان به سرمایه‌گذاران خرد، در جهت نقدشوندگی بازار گام بردارند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: قبلا هم تاکید کرده‌ام، اقبال مردم به بورس موضوع مهمی است و عملکرد سرمایه گذاران کوچک و بزرگ، پشتوانهٔ بازار سرمایه است؛ لذا، نظر به ورود طیف گسترده سرمایه‌گذاران جدید، تعامل حرفه‌ای، ارائه آموزش‌های سرمایه‌گذاری و شفافیت نهادهای مجری معاملات و معامله‌گران با این دسته از سرمایه‌گذاران، منجر به حفظ منافع و تداوم حضور بلندمدت و فعالیت آنها در بازار خواهد بود.

وی افزود: بر این اساس شایسته است، مالکان عمده سهام اعم از نهادهای دولتی، عمومی غیردولتی، بنگاه‌های خصوصی بزرگ و حتی شرکت‌های تابعه بانک‌ها که طی چند ماه اخیر به دلیل رشد قیمت سهام‌شان منتفع شده اند، با رعایت ضوابط قانونی، نقش بازارسازی را ایفا کنند و برای اطمینان دادن به سرمایه‌گذاران خرد، در جهت نقدشوندگی بازار و محافظت در برابر نوسانات، اقدام کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در بخش دیگری از پیام خود اظهار کرد: بانک مرکزی، توسعه بازار سرمایه ‌و افزایش سهم آن در نظام تأمین مالی را در راستای اصلاح ساختاری اقتصاد و ثبات مالی می‌داند و از آن حمایت می‌کند؛ ضمن اینکه استقرار نظام عملیات بازار باز، توسعه ابزارها و بازار بدهی دولتی و نیز انتشار گواهی اعتبار مولد را در این راستا پی می‌گیرد.

همتی پیشنهاد داد تا بازارسازی در جهت حفظ نقدشوندگی لازم در بازار سهام به‌صورت عاجل با همکاری جدی سهامداران عمده و صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر بازیگران اصلی بازار سرمایه انجام گیرد.

جدید همتی

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • نگران

    بازار بورس تا فروردین سال 1400مثبت خواهد بود البته رشد شارپی نخواهد داشت. به امید خدا دولت برای بستن بودجه سال آینده با کسری مواجه نشود و گرنه دوباره بورس جای مناسبی برای دولت خواهد بود.
    این حمایتی که امروز دستورش صادر شد می‌توانست یک ماه قبل انجام شود اگر براستی ریگی در کفش نبود.

  • ناشناس

    سلام.ایشالا باتوکل بخدا.صبروحوصله درست میشه

  • حمایت یا ....

    این سبز شدنهای جعلی این شکلی نه تنها حمایت نیست بلکه بنوعی سلب اعتماد و نهایت امر خروج پول حقیقی از بازار سرمایه است . این شکل سبز مصنوعی و دستی یه جوری پیام رسان این موضوع است که فرصتی پیش آمده و باید خروج کرد .

    • بهزاد

      حالا از کجا میدونید که قراره سبز بشه؟ شاید فقط صفها رو جمع کنند و فقط لطف کنند از هر کس که خواست به هر قیمتی خروج بزنه سهامشو توی همون منفی پنج بخرند. مثبت شدنش معلوم نیست.

  • ناشناس

    اگر واقعا میتونن ببرن بالا ببرن
    نه جعلی و الکی! سعی کنن رشد واقعی بدن و به خصوص اقتصاد رو به صورت واقعی و رشد درست وصل کنن نه الکی

  • ناشناس

    دوستان همانطور که خوندید این یک طرح بازارسازی برای نقد شوندگی پس از سهامدارن خرد خواهشم اینه که انتظارات یک شبه پولدار شدن در این بازار و از ذهنتون بریزید بیرون و عاقلانه و با صبر و تحلیل و آگاهی حرکت خود را انتخاب کنید.

  • عابدی

    پیشنهاد داده !!!!!خسته نباشی دلاور
    خدا قوت پهلوان

  • مهدی طهرانی

    آقای همتی به بازار ارز برس به بورس کار نداشته باش

  • ناشناس

    دروغه .خودش دوست نداشت بورس شارپی بالابره،چون به ضرر بانکها بود و مردم سپردشونو از بانکها خارج میکردند و همش می‌رفت توبورس

  • سهامدار عدالت

    سعدی : چرا اجازه لغو فروش سهام عدالت نمیدی . آقا نمیخوایم ارزون بفروشیم مگه زوره

  • ناشناس

    دلتون را خوش نکنید2روز بازارسبزه6روز منفی دعا کنی تا آخرسال پول خودمون در بیاد فرار کنیم غلط کردیم به دولت اعتماد کردیم