کد مطلب: ۲۱۵۷۷۴

برنامه پروازهای نوروزی اعلام شد

برنامه پروازهای نوروزی اعلام شد

در نوروز ۹۶ (از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶) روزانه ۷۵۶ پرواز داشتیم. بنابراین پیش‌بینی می‌شود سال ۹۷ شاهد افزایش و رشد ۱۵ درصدی در سفرهای هوایی نوروز نسبت به نوروز ۹۶ باشیم.

در نوروز ۹۶ (از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶) روزانه ۷۵۶ پرواز داشتیم. بنابراین پیش‌بینی می‌شود سال ۹۷ شاهد افزایش و رشد ۱۵ درصدی در سفرهای هوایی نوروز نسبت به نوروز ۹۶ باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قرار است در ایام نوروز ۱۶۰ فروند هواپیما در خطوط هوایی فعال شوند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ضمن اعلام این خبر گفت: با این تعداد هواپیما روزانه به‌طور میانگین ۹۰۰ پرواز انجام خواهد شد. این در حالی است که در نوروز ۹۶ (از ۲۵ اسفند ۹۵ تا ۱۵ فروردین ۹۶) روزانه ۷۵۶ پرواز داشتیم.

بنابراین پیش‌بینی می‌شود سال ۹۷ شاهد افزایش و رشد ۱۵ درصدی در سفرهای هوایی نوروز نسبت به نوروز ۹۶ باشیم.

مقصود اسعدی سامانی در گفت وگو با خبرگزاری مهر درباره سفرهای هوایی نوروز اظهار کرد: شرکت‌های هواپیمایی مجوزهای لازم را از سازمان هواپیمایی، شرکت فرودگاه‌ها و فرودگاه‌های مبدا و مقصد بابت مدیریت پروازهای نوروزی و پروازهای فوق‌العاده اخذ کرده‌اند. همچنین ایرلاین‌ها در حال انجام اقدامات لازم برای انواع چک و تعمیرات اساسی هواپیماهای خود برای ایام نوروز ۹۷ هستند.

به گفته دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی، شرکت‌های هواپیمایی از دیگر اقداماتی که برای سفرهای نوروزی انجام داده‌اند، این است که هم نرخ کلاس‌های پروازی مختلف و هم لینک راستی آزمایی بلیت‌های خریداری شده را در سایت شرکت‌های خود و سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی قرار داده‌اند.

بنابراین افرادی که از جاهایی غیر از آژانس‌های مسافرت هوایی بلیت خریداری می‌کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت شرکت هواپیمایی مذکور یا سایت انجمن شرکت‌های هواپیمایی از صحت و سقم بلیت‌ها مطمئن شوند.

او در ارتباط با تاخیرات پروازی در ایام نوروز گفت: متاسفانه به دلیل بالا بودن سن ناوگان هوایی، در پروازها تأخیر خواهیم داشت.

اما برخی از تاخیرها به مسائل برون‌سازمانی شرکت‌های هواپیمایی مرتبط می‌شود که رفع این نوع اشکالات نیازمند بررسی دستگاه‌های حاکمیتی در صنعت هوانوردی و ارائه دهنده سرویس‌های مورد نیاز و همچنین ایجاد هماهنگی‌های بین این دستگاه‌ها است.

وی ادامه داد: شرکت‌های هواپیمایی برای مدیریت تاخیرات مرتبط با مشکلات درون سازمانی ایرلاین‌ها نیز مسوولانی را برای کنترل تاخیرها در داخل این شرکت‌ها منصوب کرده‌اند تا مواردی را که ایجاد می‌شود، مدیریت کنند.

همچنین قرار شد که سازمان هواپیمایی کشوری موارد مرتبط به مسائل برون سازمانی شرکت‌های هواپیمایی را مدیریت و برطرف کند.

منبع: دنیای اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.