کد مطلب: ۲۸۰۸۷۱

برنامه ۲.۶ تریلیون یورویی بانک مرکزی اروپا به‌زودی خاتمه می‌یابد

برنامه ۲.۶ تریلیون یورویی بانک مرکزی اروپا به‌زودی خاتمه می‌یابد

رئیس بانک مرکزی اروپا اعلام کرد امسال برنامه محرک ۲.۶ تریلیون یورویی این بانک خاتمه خواهد یافت.

ماریو دراگی- رئیس این بانک گفت: هنوز برای نتیجه گیری از مذاکرات بین دونالد ترامپ- رئیس‌جمهور آمریکا- و یان کلود یونکر- رئیس کمیسیون اروپا زود است: اگر کسی به طور کلی چیزی بگوید نشانه خوبی است چرا که نشان می‌دهد تمایلاتی برای حل اختلافات تجاری طرفین در چارچوب چندجانبه وجود دارد، اما هنوز برایمان دشوار است ببینیم چه پیش خواهد آمد چرا که از موضع طرفین اطلاعی نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ،دراگی گفت: غیر قابل پیش‌بینی بودن ریسک ناشی از منازعات تجارت بین الملل باعث نخواهد شد که بانک مرکزی اروپا به سیاست‌های محرک خود خاتمه ندهد. او به این موضوع اشاره نکرد که کند شدن رشد اقتصادی کشورهای عضو منطقه یورو در این تصمیم‌گیری موثر بوده است یا خیر.

سیاست محرک پولی بانک مرکزی اروپا طی یک دهه اخیر پس از بحران مالی ۲۰۰۸ جهان و به منظور ایجاد محیط مطلوب مالی برای فعالان اقتصادی حوزه منطقه یورو به اجرا درآمده است. برنامه خرید اوراق قرضه، نخستین بار در سال ۲۰۱۵ معرفی شد اما هم اکنون این برنامه با مشکلاتی مواجه است: هم تورم به سطح هدفگذاری شده ۲ درصد نزدیک شده است و هم چندان اوراق دیگری برای خریدن در عملیات بازار آزاد بانک وجود ندارد. بانک مرکزی اروپا اخیرا خرید اوراق قرضه دولتی آلمان را متوقف کرده است، اما این مساله با مخالفت مقامات آلمانی مواجه شده و آن‌ها این کار را باعث ایجاد بی‌ثباتی در اقتصاد کشورشان خوانده‌اند.

منبع:یورونیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.