کد مطلب: ۳۹۶۴۵۳

ظریف:

برنامه ۲۵ ساله روابط ایران و چین را ارائه می‌کنم

برنامه 25 ساله روابط ایران و چین را ارائه می‌کنم

وزیر امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امیدواریم گفت‌وگوها با سران کشورهای اروپایی برای اجرای تعهدات اروپایی‌ها در مورد برجام موثر باشد، گفت: امروز برنامه ۲۵ ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین را به طرف چینی ارایه خواهم داد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محمد جواد ظریف در بدو ورود به پکن در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه و اهداف سفرش به سه کشور چین، ژاپن و مالزی اظهار کرد: برای گفت‌وگوهای دوره‌ای با چین و بحث‌هایی در مالزی و ژاپن این سفر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در چین درباره آخرین وضعیت برجام و منطقه صحبت می‌کنیم. هم‌چنین ارایه برنامه ۲۵ ساله روابط درازمدت و راهبردی ایران و چین که ظرف هفته‌ها و ماه‌های گذشته مقدار زیادی همکاری و کار مشترک در دستگاه‌های مختلف ایران بر روی آن انجام شده و توانستیم تصویر درازمدتی از همکاری ایران و چین را در حوزه‌های مختلف به دست آوریم. قرار است امروز این برنامه به طرف چینی ارایه شود.

ظریف گفت: در ادامه در سفر به ژاپن گفت‌وگوهای دو جانبه را ادامه می‌دهیم. این دومین سفر من در چند ماه گذشته به ژاپن است. هم‌چنین در سفر به مالزی با توجه به تقارب دیدگاه‌هایی که بین ما و دولت جدید مالزی است نیاز است هماهنگی‌هایی برای همکاری در جهان اسلام و روابط دو جانبه انجام شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی در ادامه با تشریح سفر چند ساعته‌اش به بیاریتز فرانسه در حاشیه برگزاری اجلاس جی ۷ گفت: سفر به بیاریتز با دعوت وزیر امور خارجه فرانسه برای ادامه مشورت‌هایی که در هفته‌های گذشته بین رییسان جمهور ایران و فرانسه صورت گرفته بود و هم‌چنین گفت‌وگویی که روز جمعه گذشته من در پاریس با رییس‌جمهور فرانسه و وزیر خارجه این کشور داشتم و موضوعاتی را بررسی کرده بودیم، انجام شد.

وی ادامه داد: نیاز بود در یک دور دیگر، برخی نکاتی که لازم به توضیح و مذاکره بیش‌تر بود مورد بحث قرار گیرد، مخصوصا درباره مسایل بانکی و نفت که بین متخصصان ما بررسی شد و این کار در یک مذاکره فشرده انجام شد.

ظریف گفت: ما چهار ساعت در بیاریتز بودیم و تمام این مدت را با وزیر خارجه و وزیر دارایی فرانسه گفت‌وگو کردیم و ساعت آخر هم با آقای مکرون رییس‌جمهور فرانسه گفت‌وگو کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه اظهار کرد: هم‌چنین در این سفر، فرصتی پیش آمد تا آخرین تحولات و هماهنگی‌ها را با مشاور نخست‌وزیر انگلیس و مشاور صدر اعظم آلمان به عنوان سایر اعضای سه کشور اروپایی مرور کنیم. ما امیدواریم که این گفت‌وگوها برای اجرای تعهدات اروپایی‌ها در مورد برجام موثر باشد و آنها توان این را پیدا کنند که تعهداتشان را اجرایی کنند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.