کد مطلب: ۲۶۲۴۳۱

برگزاری نشست اوپک در هفته آینده

برگزاری نشست اوپک در هفته آینده

نشست کشورهای اوپک و غیر اوپک روزهای 22 و 23 ژوئن در هفته آینده برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران در انتظار تصمیمات این نشست هستند، بنابراین نوسان زیادی در بازار وجود ندارد.

نشست کشورهای اوپک و غیر اوپک روزهای 22 و 23 ژوئن در هفته آینده برگزار می‌شود و سرمایه‌گذاران در انتظار تصمیمات این نشست هستند، بنابراین نوسان زیادی در بازار وجود ندارد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز در بازارهای جهانی قیمت نفت برنت تقریبا ثابت بود و با افزایش ۵ سنت به قیمت ۷۶.۷۹ دلار در هر بشکه به فروش رفت. قیمت نفت وست‌تگزاس آمریکا امروز رشد ۴۳ سنتی داشت و بشکه‌ای ۶۷ دلار و ۷ سنت معامله شد.

در گروه فرآورده‌های پالایشگاهی هم بنزین ۹۷ سنت کاهش یافت و گالنی ۲۱۱ دلار و ۵۵ سنت معامله شد.

نفت کوره هم ۵۲ سنت کاهش داشت اما گازوئیل با ۱.۷۵ دلار افزایش همراه شد.

خبرگزاری رویترز نوشت: قیمت نفت امروز تقریبا ثابت بود اما همچنان تحت فشار افزایش تولید نفت آمریکا و ابهام در آینده عرضه پیش از اجلاس هفته آینده کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است.

نشست اوپک قرار است ۲۲ و ۲۳ ژوئن در وین اتریش برگزار شود. در این نشست قرار است تصمیمات مربوط به میزان تولید کشورهای عضو اوپک گرفته شود.

پیش از این اوپک تصمیم گرفته بود اعضا میزان تولید را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند و قرار بود این روند تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه یابد اما با اتفاقات اخیر در مناسبات جهانی و با خروج ترامپ از برجام، قرار است تصمیمات جدیدی اتخاذ شود.

محور تصمیم جدید اوپک احتمال اعمال تحریم بر نفت ایران است، آنها پیش‌بینی می‌کنند در صورتی که صنعت نفت ایران تحریم شود، خلأ کمبود عرضه باید جبران شود، بنابراین به احتمال زیاد، کشورهای تولیدکننده نفت در نشست هفته آینده طرح کاهش تولید نفت را بر هم می‌زنند و سقف تولید را افزایش می‌دهند.

استفان برنوک تحلیل‌گر کارگزاری پی‌وی‌ام اویل در لندن گفت: «رویکرد منتظر باش و نظاره‌ کن بر بازار نفت حاکم است و سرمایه‌گذاران همچنان منتظر نشست هفته آینده کشورهای اوپک و غیراوپک هستند».

اما در این میان افزایش تولید نفت آمریکا تا حدودی فشار را برای دیگر تولیدکنندگان بیشتر کرده و آنها نگران از دست دادن سهم‌شان از بازار هستند.

خالد الفلیح وزیر انرژی عربستان امروز گفته است که انتظار دارد توافق منصفانه و متعادلی در نشست هفته آینده اوپکی‌ها و غیراوپکی‌ها اتخاذ شود. الفلیح که در جام جهانی روسیه حضور دارد و امروز نظاره‌گر بازی فوتبال عربستان-روسیه خواهد بود، قرار است قبل از انجام بازی، دیداری هم با پوتین، رئیس‌جمهور و الکساندر نواک، وزیر نفت روسیه داشته باشد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.