کد مطلب: ۷۰۷۶۱۷

سخنگوی وزارت علوم:

نحوه برگزاری کلاس‌های درس اعلام شد

نحوه برگزاری کلاس‌های درس اعلام شد

سخنگوی وزارت علوم از آزادی دانشجویان بازداشت شده در دانشگاه‌ها و برقراری کلاس‌های حضوری خبر داد.

به گزارش‌ تجارت‌نیوز ، سخنگوی وزارت علوم با اشاره به برگزاری کلاس‌های روز گذشته دانشگاه‌ها به صورت حضوری گفت: کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری برگزار شده و به همین شکل ادامه خواهد یافت.

به نقل از ایسنا،علی شمسی‌پور در صفحه توئیتر خود نوشت: با تلاش وزیر علوم و همکاری دستگاه‌های امنیتی و قضایی اکثر دانشجویان دستگیر شده در ناآرامی‌های اخیر آزاد شدند. رایزنی ها برای آزادی مابقی آنها ادامه دارد.

کلاس‌های درس در دانشگاه‌های کشور به صورت حضوری برگزار شده است و به همین شکل ادامه خواهد یافت.

علت مجازی شدن دانشگاه‌ها چیست؟

زنگ آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۲۷ شهریورماه در سراسر کشور به صدا درآمده است. با این حال به‌دلیل تعطیلاتی که این هفته پشت سر گذاشتیم، همچنین اتفاقات اخیر در برخی از شهرهای کشور رخ داد، تعدادی از دانشگاه‌ها هفته نخست مهرماه را تعطیل کرده و آموزش‌های مجازی را جایگزین کردند.

اما تعدادی دیگر از دانشگاه‌ها، کلاس‌ها را از ۲۷ شهریورماه آغاز کردند و تعطیلات هفته جاری هم مانع غیرحضوری شدن آموزش‌های‌شان نشد.

در ادامه این گزارش به دانشگاه‌هایی اشاره می‌شود که از ۲۷ شهریورماه یا در خود را به روی دانشجویان گشوده‌اند یا به دلایل مختلف، آموزش‌های غیرحضوری را به کلاس‌های حضوری ترجیح دادند.

در این میان تعدادی از دانشگاه‌ها به دلایلی که در ادامه به آن اشاره می‌شود، فعالیت‌های آموزشی را تا نیمه‌های مهرماه یا تا اطلاع ثانوی غیرحضوری اعلام کردند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر به تازگی با صدور اطلاعیه‌ای خبر از تعطیلی کلاس‌های درس این دانشگاه تا اطلاع ثانوی داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.