خبر فوری:

کد مطلب: ۴۸۸۰۱۱

همتی:

بسته جدید ارزی در راه است / رشد نقدینگی به ۱۸ درصد رسید

بسته جدید ارزی در راه است / رشد نقدینگی به 18 درصد رسید

رئیس کل بانک مرکزی با اعلام رشد 18 درصدی نقدینگی در پایان هفته سوم مهرماه ۹۹، گفت: عرضه ارز در سامانه نیما به سرعت افزایش یافته و جزئیات بسته جدید ارزی صادرات و واردات هفته آینده اعلام می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: بر مبنای تقاضای فعالان اقتصادی بخش خصوصی و برای تسهیل برگشت هر چه بهتر ارز ناشی از صادرات به چرخه و به طور ویژه، تامین مواد اولیه و نیازهای وارداتی واحدهای تولیدی کشوز، مقررات مورد نظر در این خصوص به تأیید ستاد اقتصادی دولت رسید که جزئیات آن هفته آینده اعلام می‌شود.

او ادامه داده، همان گونه که قبلا اعلام و پیش‌بینی می‌شد، عرضه ارز در سامانه نیما به سرعت افزایش یافته و روند معاملات حواله‌های ارزی رشد خوب و قابل توجهی پیدا کرده است.

همتی افزوده، در بسته جدید در کنار توسعه روش واردات در مقابل صادرات و واردات در مقابل ارز اشخاص، بر تقویت سامانه نیما به عنوان محور مبادلات مربوط به حواله ارزی تاکید شده است.

او اظهار کرده، نرخ رشد پایه پولی و نقدینگی علی رغم فشار‌های وارده به بانک مرکزی به خاطر شرایط خاص کشور و نیز نیاز‌های مرتبط با کرونا، تا حد ممکن مدیریت و کنترل شده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داده، در پایان هفته سوم مهرماه ۹۹ رشد پایه پولی و نقدینگی، نسبت به پایان سال قبل، به ترتیب ۹.۵ و ۱۸ درصد ثبت شده است که رقم‌های نهایی آن در پایان مهر ماه، توسط بانک اطلاع رسانی خواهد شد.

او اظهار کرده، همان طور که قبلا گفتم، با هدف کاهش ضریب فزاینده و کنترل بیشتر نقدینگی، نرخ سپرده قانونی از اول مهر ماه به وضعیت ابتدای سال 99 برگردانده شد و اقدامات لازم احتیاطی برای ایجاد محدودیت در رشد ترازنامه بانک‌ها در دستور کار قرار دارد که در تعدیل روند نرخ رشد نقدینگی در نیمه دوم سال موثر خواهند بود.

جدید

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    گل بود به سبزه اراسته شد

  • ناشناس

    وقتی تورم چند صد درصد است و نرخ سود اونهم ماه شمار ۱۰ درصد ، هیچ کس حاضر به سپرده گذاری در بانک نیست.

  • ناشناس

    بنام خدا
    مگر ما از ۴۰سال پیش تا به امروز با دلار انجام دادیم که امروز بابت پول بیگانگان شل کن سفت کن در بیارین
    اون که برای آب خاکش مردم ایران باشد با پول خارجی جلو نمی آورد همت کمر می بنده و دلسوزی چه وزیر چه کارمند رده بالا چه نماینده چه شغل آزاد چه کار شخصی غیرشخصی بکندکار درست انجام دهد شکست مهم نیست بلکه پیروز هست
    اگر گرگی در لباس میش باشد شکست حاکیست.اگه داخله درست باشد کشورهای بیگانه کاری ازپیش نمیبرن.
    حالا بشین و تماشا کن از ماست که برماست
    فکرهای ما مریض هست باید ازریشه مداوا بشه.چون جنس داخله را خرید میکنی میگه دلار گران شده آخه آدمیزاد مگه شما خارج از مملکت زندگی میکنی
    اگه میکنی از آب خاک چرا استفاده میکنی
    بس کمی اون فکر مریضه رو موداواکن که خودت هم نوعانت گرفتار نشین
    ازهمدان ۵۵ساله شغل کشاورز