کد مطلب: ۴۸۱۵۷۲

بلیت‌های نجومی هواپیما در راه است؟

بلیت‌های نجومی هواپیما در راه است؟

دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی با بیان اینكه احتمالا بار دیگر با افزایش قیمت بلیت به تركیه روبرو خواهیم بود، گفت: طبیعی است وقتی عرضه كم می‌شود و تقاضا برای سفر به تركیه وجود دارد، ممكن است بازهم شاهد افزایش بی‌رویه قیمت بلیت استانبول باشیم.

بار دیگر پروازها به تركیه لغو شد. تركیه كه مجوز پرواز به استانبول را برای ایرلاین‌های ایرانی هم صادر كرده بود، دوباره با بهانه شیوع ویروس كرونا، پروازهای تركیش‌ایرلاینز و شركت‌های هواپیمایی ایرانی را به این كشور لغو كرد. البته در این بین دو كشور دیگر نیز مشمول این محدودیت شدند؛ عراق و افغانستان. با این اوصاف می‌توان انتظار داشت كه پروازهای قطر به تركیه كماكان برقرار باشد و مسافران ایرانی از طریق پروازهای قطرایرویز راهی استانبول شوند و دور از انتظار نیست كه بار دیگر با قیمت‌های نجومی بلیت تركیه روبرو شویم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، لغو پروازهای مستقیم به تركیه سبب شده بود تا قیمت بلیت پرواز غیرمستقیم قطرایرویز به استانبول حتی به 60 میلیون تومان نیز برسد. اتفاقی كه شوك بزرگی برای مسافرانی كه سفر به این كشور برای آنها ضروری بود، در پی داشت. اما سوال این است كه با پیش‌بینی روند صعودی قیمت‌ بلیت‌های تركیه در ایرلاین قطری، چرا هرگز با قطرایرویز مذاكره جدی نمی‌شود؟ البته باید نیم‌نگاهی نیز به درآمد شركت فرودگاه‌ها از پروازهای عبوری این شركت هواپیمایی قطری داشت تا سست‌بودن مذاكرات در این زمینه را به خوبی ردیابی كرد.

توقف پرواز به تركیه برای 3 كشور

مقصود اسعدی‌سامانی، دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی با اشاره به آخرین اخبار لغو پروازها به تركیه می‌گوید: «تركیه پیش‌تر اعتبار مجوزهای پرواز به تركیه را تا اول اكتبر اعلام كرده بود. پنجشنبه‌شب نیز اعلام كرد كه از پنجم اكتبر به این‌سو، پروازها به تركیه متوقف می‌شود».

اسعدی‌سامانی ادامه می‌دهد: «لغو پروازها مربوط به تمامی پروازهای تركیش‌ایرلاین و ایرلاین‌های ایرانی است. پروازهای عراق و افغانستان نیز مشمول این محدودیت شده‌اند».

او با اشاره به اعلام شیوع ویروس كرونا به‌عنوان لغو دوباره پروازها، تصریح می‌‌كند: «اینكه برقراری پروازها از چه زمانی دوباره آغاز شود، مشخص نیست».

پرواز به تركیه از طریق قطرایرویز

دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی با بیان اینكه سیاست‌های تركیه درباره لغو پروازها برای ما هم روشن نیست، می‌گوید: «برای ما روشن نیست كه چرا سیاست‌‌های تركیه درباره بازگشایی پروازها تا این اندازه متغیر است و از طرفی نمی‌دانیم چرا كماكان پروازهای دوحه به استانبول برقرار است كه به نظر می‌رسد شمولیت این لغو پروازها، قطر را شامل نمی‌شود».

اسعدی‌سامانی در این زمینه‌ ادامه می‌دهد: «پروازهای تهران- دوحه برقرار است و پروازهای اتصالی از دوحه-استانبول یا دوحه-بلگراد-استانبول نیز می‌تواند طبق روال قبل و حتی در ایام شیوه ویروس كرونا، وجود داشته باشد».

احتمالا قیمت بلیت بار دیگر افزایش می‌یابد

دبیر انجمن شركت‌های هواپیمایی با بیان اینكه احتمالا بار دیگر با افزایش قیمت بلیت به تركیه روبرو خواهیم بود، می‌افزاید: «طبیعی است وقتی عرضه كم می‌شود و تقاضا برای سفر به تركیه وجود دارد، ممكن است بازهم شاهد افزایش بی‌رویه قیمت بلیت استانبول باشیم».

سرگردانی احتمالی مسافران

او در پاسخ به این پرسش كه مسافرانی كه بلیت تركیه را خریداری كرده بودند، اكنون چه كار باید انجام دهند، می‌گوید: «شركت‌های هواپیمایی باید بلیت‌ها را مسترد كنند و هزینه را به مسافر بازگردانند یا با توجه به تقاضای مسافر، برای پروازهای بعدی نگه دارند».

با‌ این‌حال او با نگاه به تخلفاتی كه در رابطه با بازگشت پول بلیت‌های لغو‌شده مسافران رخ داده بود، می‌افزاید: «مرجع رسیدگی به این موضوعات سازمان هواپیمایی كشوری است و قطعا این سازمان به این موضوع ورود می‌كند و با استفاده از اهرم‌هایی كه در اختیار دارد، شركت‌های هواپیمایی را مجاب می‌كند كه اگر مسافری مایل است پول بلیتش را پس بگیرد، این اتفاق بیفتد».

به گزارش السومریه‌نیوز، مقام‌های عراقی می‌گویند که تمام پروازهای ترکیه به کشورشان از شنبه تا اطلاع بعدی متوقف خواهد شد. جهاد دیوان، سخنگوی شرکت‌های هواپیمایی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که طبق اعلام قبلی ترکیه به عراق، همه پروازهای میان دو کشور به علت تدابیر بهداشتی تا اطلاع بعدی متوقف خواهد شد. در بیانیه این سازمان آمده است که به خواست ترکیه از روز شنبه (سوم اکتبر) همه پروازها میان دو کشور تا اطلاع بعدی متوقف می‌شود. این بیانیه بازگشت شهروندان عراقی از ترکیه به بغداد و نیز سفر هیات‌های دیپلماتیک را از این موضوع مستثنا دانست. البته ترکیه نیز بازگشت شهروندان خود از عراق را از این ممنوعیت مستثنا کرده است. ترکیه حدود دو ماه پیش بنا به توصیه وزارت بهداشت این کشور، پروازهای خود به عراق و بالعکس را تا اول سپتامبر به حالت تعلیق درآورده بود.

منبع: روزنامه شرق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.