خبر مهم:

کد مطلب: ۱۱۷۲۲۸

بهای نفت کاهش یافت

بهای نفت کاهش یافت

افزایش تردیدها نسبت به اجرای تعهد کاهش تولید کشورهای عضو و غیر عضو اوپک باعث شد با وجود گزارش کاهش سطح ذخیره‌سازی آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز گذشته روند نزولی را طی کند. اگرچه اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افت بیش از انتظار سطح ذخیره‌سازی نفت در این کشور خبر داد، افزایش نگرانی از

افزایش تردیدها نسبت به اجرای تعهد کاهش تولید کشورهای عضو و غیر عضو اوپک باعث شد با وجود گزارش کاهش سطح ذخیره‌سازی آمریکا، قیمت نفت در معاملات روز گذشته روند نزولی را طی کند.

اگرچه اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افت بیش از انتظار سطح ذخیره‌سازی نفت در این کشور خبر داد، افزایش نگرانی از عملیاتی شدن برنامه کاهش سطح تولید سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و تردید نسبت به اجرای تعهد روسیه به این سازمان، قیمت این کالا را در معاملات بازارهای جهانی کاهش داد.

در پایان معاملات دیروز، قیمت هر بشکه نفت خام برنت با یک ٩٣ سنت افت، در سطح ٥٣ دلار تثبیت شد.

قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا نیز یک دلار و ١٦ سنت کاهش یافت و به ٤٩ دلار و ٧٧ سنت برای هر بشکه رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا دیروز اعلام کرد که سطح ذخیره‌سازی نفت این کشور دومیلیون و ٤٠٠ هزار بشکه در هفته منتهی به دوم دسامبر (١٢ آذرماه) کاهش یافت که این میزان بیش از پیش‌بینی تحلیلگران (یک میلیون بشکه) بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مت اسمیت، مدیر پژوهش کالاهای بورس موسسه «کلیپردیتا» در لوئیزویل گفت: اکنون همه نگاه‌ها به تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک است، این که آیا کشورهای غیرعضو قادر به اجرای تعهد خود و کاهش روزانه ٦٠٠ هزار بشکه از تولید هستند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.