کد مطلب: ۵۳۳۶۳۶

بهترین راه برای رزرو ارزان‌ترین بلیط هواپیما

بهترین راه برای رزرو ارزان‌ترین بلیط هواپیما

مسافرانی که قصد خرید بلیط وسایل نقلیه مخصوصا هواپیما را دارند، با یک جستجوی ساده در سایت‌های متاسرچ، می‌توانند بر حسب فیلترهایی که تعیین کرده‌اند، به بلیط مورد نظر خود دست یابند و دیگر با سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متفاوت هم روبرو نشوند.

ممکن است احساس کنید که در زندگی روزمره خود دچار یک حالت راکد شده‌اید، یا مشتاق چیزی هیجان‌انگیز، متفاوت و تجربه‌های جدید هستید. قطعا سفر می‌تواند یک چالش ایده‌آل برای شما باشد.

مسافرت یکی از فعالیت‌های لذت‌بخش و روشی عالی برای رسیدن به کمی آرامش است که اکثر افراد برای اینکه از محیط معمول خود خارج شوند، به دنبال آن هستند. مشغله‌های کاری در زندگی باعث شده که ما زمان محدودی برای لذت بردن از سفر داشته باشیم.

گاها رفت و برگشت با خودرو برای سفر دردسرساز می‌شود و نیمی از وقت ما را تلف می‌کند. سفر با هواپیما جایگزین بهتری برای استفاده از ماشین‌های شخصی یا سفر با اتوبوس خواهد بود.

از سوی دیگر رزرو بلیط از سایت‌های معتبر باعث می‌شود علاوه بر هزینه‌ها، در زمان نیز صرفه‌جویی کنید. امروزه شاهد تحولات عظیمی در زمینه رزرواسیون بلیط وسایل نقلیه در جهان هستیم که خوشبختانه کشور ما نیز در داخل گود رقابت ایستاده و حرفی برای گفتن دارد.

اکنون خیلی از کشورها از ویژگی متاسرچ در سایت‌های خود بهره می‌برند تا خیال کاربران را برای یک جستجوی واحد و کامل، راحت کنند.

مسافرانی که قصد خرید بلیط وسایل نقلیه مخصوصا هواپیما را دارند، با یک جستجوی ساده در سایت‌های متاسرچ، می‌توانند بر حسب فیلترهایی که تعیین کرده‌اند، به بلیط مورد نظر خود دست یابند و دیگر با سایت‌ها و اپلیکیشن‌های متفاوت هم روبرو نشوند.

با این وجود اگر از آن دسته از افرادی هستید که با این نوع سایت‌ها آشنایی ندارید، نگران نباشید، ما شما را با متاسرچ و مزیت‌های آن آشنا می‌کنیم.

IMG 20210426 153729

تعریف متاسرچ

برای درک بهتر و سادتر متاسرچ، آن را با یک مثال توضیح می‌دهیم. تصور کنید، قصد سفر به جزیره زیبای کیش را داشته و می‌خواهید برای تهیه بلیط، رزرواسیون محل اقامت و اجاره ماشین در مقصد اقدام نمایید.

حال اینکه زمان کافی برای رفتن به آژانس‌های هواپیمایی را ندارید و از طرفی هم در جستجوی اینترنتی با انبوهی از سایت‌ها و پیشنهادات مختلف روبرو شده‌اید که شما را سردرگم کرده است.

اینجاست که دقیقا گزینه متاسرچ به کمک شما می‌آید و در یک جستجو هر آنچه که در فیلترها مشخص کرده باشید، در اختیارتان قرار می‌دهد. افراد اهل سفر، حتما با سایت‌های کایاک و اسکای اسکنر آشنایی دارند.

این دو از معروف‌ترین وب‌سایت‌هایی هستند که از سرویس متاسرچ بهره می‌برند و خدمات ارزنده‌ای در اختیار کاربران قرار می‌دهند.

به این صورت که شما درخواست خود اعم از بلیط هواپیما، نوع اقامتگاه، رنت ماشین و یا تورهای مسافرتی را جستجو می‌کنید و سایت‌های متاسرچ به دلیل اینکه به ایرلاین‌ها، هتل‌ها و سایت‌های فروش بلیط متصل هستند، همه اطلاعات خواسته شده را پس از رد کردن از فیلترهای خاص، در اختیار مشتری قرار می‌دهند.

با یک حساب سر انگشتی متوجه می‌شوید که چقدر می‌توان در زمان و هزینه صرفه‌جویی کرد. با استفاده از متاسرچ با یک تیر چند نشان می‌زنید، تنها به یک سایت مراجعه می کنید اما در عوض انبوهی از اطلاعات مفید را به دست می‌آورید.

پس از دریافت داده‌های لازم و انتخاب گزینه مناسب به سایت مرجع، ارجاع داده می‌شوید تا پروسه خرید بلیط و دریافت آن را به پایان ببرید. مزایایی که متاسرچ در اختیار کاربران قرار می‌دهد، باعث شده اغلب سایت‌های گردشگری و فروش بلیط به این فکر باشند که از این آپشن بهره‌مند شوند.

عمده فعالیت متاسرچ در زمینه جستجوی رزرو هتل‌ها، تورهای گردشگری و بلیط وسایل نقلیه مثل بلیط هواپیما و قطار است.

سایت معتبری مثل تریپ ادوایزر که معمولا به تحلیل و تفسیر بهترین هتل‌ها، رستوران‌ها و مکان‌های گردشگری در اقصی نقاط دنیا می‌پردازد، چند سالی‌ست که سرویس متاسرچ را در اختیار کاربران خود قرار داده است.

اغلب افرادی که خرید بلیط را اینترنتی انجام می‌دهند، دوست دارند، دیگر نیازهای سفر را در چنین سایت‌هایی برآورده کنند. حالا که با تعریف متاسرچ آشنا شدید، به سراغ مزایای آن می‌رویم.

IMG 20210426 153753

چرا باید در زمان خرید بلیط هواپیما از متاسرچ استفاده کنیم؟

اولین مزیتی که متاسرچ در اختیار متقاضیان بلیط قرار می‌دهد این است که در کوتاه‌ترین زمان لیست کاملی از آنچه می‌خواهید را از سایت‌های معتبر جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار می‌دهد.

در سایت‌های متاسرچ با مشاهده پیشنهادات جمع‌آوری شده، می‌توانید از نرخ بلیط هواپیما لست سکند و هتل‌ها مطلع شوید و گزینه‌ای را که با بودجه شما سازگاری دارد، برگزینید.

طی نتایج به دست آمده توسط متاسرچ، شما با سایت‌هایی آشنا می‌شوید که پیش از این شناختی از آنها نداشتید. تمام این سایت‌ها معتبر هستند و در بیشتر مواقع بهترین نرخ را عرضه می‌کنند.

خیلی ساده است؛ بلیط پروازهای چارتری در آژانس‌های خرد و کلان توزیع می‌شود و شما قبل از این جستجو، نام بسیاری از آنها را حتی نشنیده‌اید.

تنها در متاسرچ است که می‌توانید همه چیز را با هم رزرو و خریداری کنید. اطلاعات خرید بلیط، رزرو اتاق در هتل، هاستل یا متل و همراه شدن با تورهای گردشگری، همگی را در یک روز و در وب‌سایت در اختیار دارید.

می‌توانید از بین گزینه‌های پیشنهادی، آن موردی که به نیاز شما نزدیکتر است، انتخاب کنید و برای خرید و رزرو آن اقدام نماید.

در متاسرچ هیچ محدودیتی تعرف نشده است. معمولا سایت‌هایی وجود دارند که در یک زمینه خاص خدمات بهتری ارائه می دهند و قادر نیستند که برای همه مسیرها نرخ رقابتی ایجاد کنند.

برای مثال سایت X برای پیدا کردن ارزان‌ترین بلیط مشهد مناسب است در صورتی که شما می‌خواهید مناسب‌ترین پرواز برای کیش را بیابید و سایت Y چنین خدمتی را در اختیار شما قرار می‌دهد.

یا تصور کنید که هدف شما سفر با یک ایرلاین ویژه باشد، حال اینکه سایتی که همیشه از آن خدمات دریافت می‌کردید با آن ایرلاین قرارداد ندارد و نمی‌تواند نرخ رقابتی را در اختیار شما قرار دهد.

حال متاسرچ این محدودیت را دور زده و به کاربر کمک می‌کند برای هر مقصدی بهترین گزینه‌ها را پیش رو داشته باشد.

در صورتی که موفق نشوید پکیچ مورد نظر خود را رزرو و خریداری کنید، جای نگرانی نیست؛ زیرا متاسرچ داری سیستم اطلاع‌رسانی می‌باشد. خواسته‌های خود را در سایت ذخیره کنید تا بعدا در اولین فرصت به شما اطلاع داده شود.

IMG 20210426 153816

سایت کایاک، نمونه جهانی بهره‌مند از ویژگی متاسرچ

یکی از سایت‌های بسیار معروفی که از سرویس متاسرچ استفاده می‌کند، سایت کایاک است. این سایت قسمتی از هولدینگ booking.com می‌باشد و بالغ بر ۷۰۰ سایت درجه یک و معتبر از سراسر جهان با آن ارتباط دارند.

کاربر می‌تواند با یک سرچ کوتاه‌مدت به دایره وسیعی از اطلاعات درباره: قیمت بلیط هواپیما، رنت ماشین، رزرو محل اقامت و … در خصوص یک مقصد خاص، دست یابد.

از جمله سایت‌هایی که Kayak با آنها ارتباط دارد می‌توانیم به: Booking.com , Priceline.com, Agoda.com, Rentalcars.com و Opentable.com اشاره کنیم.

وضعیت متاسرچ در سایت‌های ایرانی

تا اینجای مقاله مطمئن شدید که متاسرچ یک گزینه عالی برای جستجو در زمان مسافرت است، اما لابد از خود می‌پرسید که ما در ایران چنین سایتی داریم که از این ویژگی استفاده کند.

قبل از اینکه تحریم‌های ظالمانه دامن‌گیر صنعت توریسم و گردشگری را هم بگیرد، سایت ویگو در این راستا به کاربران ایرانی خدمات‌رسانی می‌کرد، اما متاسفانه بعد از گذشت مدت کوتاهی سرویس‌دهی به ایرانیان و فارسی‌زبانان را قطع کرد.

با این وجود سایت‌های داخلی مانند لست سکند این مسئولیت را برعهده گرفته و از سال ۱۳۸۹ از متاسرچ برای تورهای گردشگری پشتیبانی می‌کند. این سایت از معتبرترین سایت‌هایی است که انتخاب‌های بی‌شماری را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

کافی‌ست مبدأ و مقصد سفر را در کادرهای داده شده وارد کنید تا گزینه‌های پیشنهادی برای شما ظاهر شود. چند صباحی است که این سایت، متاسرچ پرواز و بلیط هواپیما را نیز به سرویس‌های خود افزوده و با قریب به ۳۰۰ آژانس مسافرتی قابل اعتماد همکاری دارد.

شما می‌توانید با سرچ در این سایت از مناسب‌ترین قیمت‌های موجود به ویژه مسیرهای چارتری داخلی با خبر شوید و بعد از انتخاب گزینه مورد نظر به سایت مقصد، متصل شوید.

لست سکند تصمیم دارد در آینده‌ای نه چندان دور متاسرچ هتل‌ها و اقامتگاه‌ها را به بخش سرویس‌های خود بیافزاید. به صراحت می‌توان گفت که این سایت در زمینه متاسرچ در کشور ما پیشتاز است.

IMG 20210426 153851

ویژگی‌های متاسرچ در لست سکند

  • در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات جستجو شده را نمایش می‌دهد
  • اعمال کردن انواع فیلترها با توجه به خواسته کاربران
  • دسترسی آسان به سیله برنامه‌های کاربردی قابل نصب روی موبایل، وب‌سایت و ربات‌های تلگرامی لست سکند
  • و … .

منبع : وب‌سایت گردشگری لست سکند

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.