کد مطلب: ۴۳۰۶۶۶

تجارت‌نیوز بررسی کرد:

بهترین عملکرد هفتگی بازار نفت از ابتدای سال ۲۰۲۰

بهترین عملکرد هفتگی بازار نفت از ابتدای سال 2020

پس از پنج هفته نزولی، بازار نفت در هفته گذشته با رشد 5.1 درصدی، بهترین عملکرد هفتگی خود را از ابتدای سال میلادی به‌ثبت رساند. امیدواری سرمایه‌گذاران به سرعت بهبود وضعیت اقتصادی چین پس از شیوع ویروس کرونا، از مهم‌ترین دلایل این رشد قیمت بوده است.

بازار نفت که تحت تاثیر ویروس کرونا پنج هفته نزولی را پشت سر گذاشته بود، در هفته دوم فوریه بهترین عملکرد هفتگی را از ابتدای سال 2020 تاکنون به‌ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هر بشکه نفت خام برنت که در اولین روز از معاملات هفتگی با قیمت 54.49 دلار معامله می‌شد، روز جمعه به 57.32 دلار رسید.

رشد 5.1 درصدی قیمت نفت در حالی رخ می‌دهد که برخی سرمایه‌گذاران گمانه‌زنی کرده‌اند، پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا کوتاه‌مدت است. آنها به اقدامات و محرک‌های بیشتر از سوی بانک‌ مرکزی چین امیدوارند.

در هفته‌های گذشته، بانک مرکزی چین برای حمایت از اقتصاد این کشور در برابر تهدید ویروس کرونا، نرخ بهره ریپو (repo) را کاهش داد و در عین حال اقدام به تزریق نقدینگی در بازار کرد.

نمودار زیر روند هفتگی قیمت نفت برنت را در هفته گذشته نشان می‌دهد:

نفت برنت

رشد 5.1 درصدی قیمت نفت در هفته دوم فوریه

گزارش‌ها نشان می‌دهد، نفت برنت از ابتدای سال 2020 تاکنون 15 درصد کاهش یافته است. شیوع ویروس کرونا و نگرانی‌ها از آهسته‌تر شدن رشد اقتصادی جهان، از مهم‌ترین دلایل این افت قیمت بوده است.

تاکنون هزار و 665 نفر قربانی این ویروس چینی بوده‌ بیش از 69 هزار نفر به آن مبتلا شده‌اند.

یو‌بی‌اس (UBS)، شرکت خدمات مالی و بانکداری سوئیسی در یادداشتی نوشته است: احتمالا نگرانی‌های مربوط به کاهش تقاضا به‌زودی کاهش می‌یابد و نوسانات کمی در هفته آینده پیش‌بینی می‌شود.

در این یادداشت همچنین آمده است: احتمالا فعالیت‌های اقتصادی چین در سه ماهه دوم سال 2020 بهبود می‌یابد و تقاضا برای کامودیتی‌ها افزایش خواهد یافت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.