کد مطلب: ۳۶۲۳۹۹

بهره برداری از ۲ طرح پتروشیمی در نیمه نخست سال ۹۸

بهره برداری از 2 طرح پتروشیمی در نیمه نخست سال 98

مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد: ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی با تولیدی شدن 2 طرح جدید پتروشیمی در نیمه نخست سال جاری افزایش خواهد یافت.

به گزارش ت جارت‌نیوز ، علی‌محمد بساق‌زاده مدیر طرح‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با آغاز تولید آزمایشی طرح متانول کاوه در اواخر سال 97، به‌تدریج امسال شاهد افزایش تولید این طرح خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه سه واحد از فاز نخست پتروشیمی بوشهر نیز براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در نیمه نخست امسال به بهره‌برداری خواهد رسید، افزود: واحد شیرین‌سازی و اتان ریکاوری تولید خود را به‌طور آزمایشی از چندی قبل آغاز کرده‌اند و واحد متانول نیز در مرحله پیش‌راه‌اندازی است.

بساق‌زاده با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بخش‌های دیگری از پتروشیمی دماوند به عنوان تامین‌کننده یوتیلیتی فاز 2 مجتمع‌های پتروشیمی عسلویه تا پایان نیمه نخست امسال تولیدی شوند، گفت: امسال با تکمیل فاز نخست دماوند به غیر از واحد پساب صنعتی، واحدهای این فاز وارد مدار تولید می‌شوند.

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه انتقال دانش فنی و بهره‌گیری از فناوری‌های نوین باید از سوی سازندگان ایرانی مورد توجه قرار بگیرد، گفت: سازندگان تجهیزات صنعتی در بخش‌های مختلف صنعت نفت در سال‌های اخیر به رشد قابل توجهی دست یافته و توانسته‌اند در تولید بسیاری از کالاها موفق عمل کنند.

وی با تاکید بر حمایت از سازندگان ایرانی تصریح کرد: خوشبختانه استفاده از قطعه‌ها و تجهیزات تولید داخل از سوی طرح‌های در حال ساخت پتروشیمی در مناطق مختلف کشور افزایش یافته است و در بیشتر طرح‌ها و مجتمع‌های پتروشیمی کشور به دنبال استفاده از توانایی داخلی هستیم.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.