خبر فوری:

کد مطلب: ۳۴۴۰۰۲

وزیر صنعت خبر داد:

بهره‌برداری ۳۷۴۱ واحد صنعتی در کشور

بهره‌برداری 3741 واحد صنعتی در کشور

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که در سال جاری 3 هزار و 741 واحد صنعتی و معدنی در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت که در سال جاری 3 هزار و 741 واحد صنعتی و معدنی در سطح کشور به بهره‌برداری رسیده است که در مقایسه با سال قبل 2.5 درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا رحمانی عصر دوشنبه همزمان با نخستین روز از دومین دور سفر استانی رئیس‌جمهوری به استان گلستان در آیین بهره‌برداری از چند طرح صنعتی اظهار داشت: با وجود تنگنای مالی دولت در مجموع آمار طرح‌های صنعتی مورد بهره‌برداری در کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: این واحدهای صنعتی و معدنی بر اساس آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی به بهره‌برداری رسید.

رحمانی بدون اشاره به اشتغال ایجاد شده از محل افتتاح واحدهای صنعتی در کشور برای سال جاری گفت: آمار اشتغال در بخش صنعتی کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 7 درصد بیشتر شده است.

افتتاح 31 پروژه صنعتی در گلستان

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: همزمان با دومین دور سفر استانی دولت به استان گلستان 31 واحد صنعتی در این خطه از شمال کشور به بهره‌برداری رسید.

رحمانی افزود: برای اجرای این پروژه‌های صنعتی و معدنی افزون بر 5 هزار و 470 میلیارد ریال اعتبار هزینه و در نتیجه برای یک هزار و 200 نفر در استان اشتغال ایجاد شد.

وی اظهار داشت: در مجموع امسال در گلستان 112 واحد صنعتی و معدنی به بهره‌برداری رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.5 درصد افزایش یافت.

به گفته وی، آمار اشتغال ایجاد شده نیز رشد 50 درصدی داشته است.

وی، واحد صنعتی تولید یُد را مهمترین پروژه افتتاحی دومین دور سفر استانی کاروان دولت تدبیر و امید در استان گلستان اعلام کرد که توانست رتبه کشور را در تولید این ماده از نهم به پنجم ارتقاء دهد.

به گفته وی، با بهره‌برداری از این واحد صنعتی کشور در تولید یُد مصرفی داخل به خودکفایی رسید و مازاد آن به خارج صادر می‌شود.

سفر دو روزه رئیس‌جمهوری و شماری از وزرا به استان گلستان تا فردا (سه‌شنبه) ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.