کد مطلب: ۳۱۰۲۵۸

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

واحدهای صنعتی کشور شبه‌تعطیل‌اند

واحدهای صنعتی کشور شبه‌تعطیل‌اند

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران می‌گوید: از 200 واحدی که تحت پوشش انجمن ما قرار دارند شاید کمتر از 10 واحد روند تعطیلی مطلق را در پیش گرفته‌اند اما باید اشاره کرد که خیلی از واحدهای صنعتی شبه تعطیل هستند.

رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران در پاسخ به این پرسش که با تشدید تحریم‌ها چه تعداد واحدهای صنعتی دچار بحران خواهند شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: تحریم‌ها در راه نیست بلکه این موانع توسعه و اشتغالزایی از نیمه دوم سال گذشته برای فعالان صنعتی کشور آغاز شده است. بخشی از این موانع خود تحریمی داخلی است و بخش دیگر به خروج آمریکا از برجام ارتباط دارد. بنابراین اعمال این نوع رفتارها بی‌شک باعث می‌شود که جامعه مهندسین به سختی بتوانند در داخل کشور فعالیت توسعه‌ای داشته باشند.

عبدالعزیز هدایت اضافه‌ کرد: از سال گذشته تاکنون نحوه ورود مواد اولیه و تجهیزات صنعتی سخت‌تر شده اما قطع نشده است. درحقیقت تجهیزات صنعتگران به سختی قابل تامین است. بنابراین تشدید تحریم‌های غرب علیه ایران منجر به کاهش فعالیت‌های توسعه‌ای در کشور می‌شود. امروز هم به دلیل موانع داخلی و خارجی شرکت‌هایی که جمع بزرگی از مهندسین در آن مشغولند، کم کار شده‌اند.

او در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر چه تعداد واحد صنعتی کشور روند تعطیلی را در پیش گرفته‌اند؟ پاسخ داد: از 200 واحدی که تحت پوشش انجمن ما قرار دارند شاید کمتر از 10 واحد روند تعطیلی مطلق را در پیش گرفته‌اند اما باید اشاره کرد که خیلی از فعالیت واحدهای صنفی شبهه تعطیل است.

هدایت در ادامه اظهار کرد: مجموعه های صنعتی زیر ظرفیت یعنی کمتر از 75 درصد درحال فعالیت باشند قطعا به حاشیه زیان خواهند رسید. با روند فعلی فعالان این حوزه هم به بانک‌ها و هم به اداره‌های مالیاتی بدهکار می‌شوند و در نهایت روند تعطیلی را به کار خواهند گرفت.

او یادآور شد: امیدواریم در آینده بتوانیم داخل کشور پروژه زیربنایی تاسیس کنیم و با کمک دولت پروژه عمرانی کشورهای همسایه را در اختیار بگیریم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.