کد مطلب: ۶۹۲۲۳۸

به احتمال ۹۹ درصد برجام احیا می‌شود

به احتمال ۹۹ درصد برجام احیا می‌شود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: امروز ۹۹ درصد امکان توافق وجود دارد، اما ممکن است به دلیل یک درصد توافق نشود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ارسال پاسخ ایران به بسته پیشنهادی جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مواضع مثبت شب گذشته وزارت خارجه ایالات متحده، گمانه ها را به سمت احیای برجام بیش از پیش مثبت کرده است تا جایی که یکی از نمایندگان مجلس عنوان می کند تا ۹۹ درصد امکان احیای توافق وجود دارد و نماینده دیگری خوش بینی خود را از این توافق اعلام می کند.

به نقل از اقتصادآنلاین ، جلسه غیرعلنی مجلس با وزارت خارجه و کمیسیون امنیت ملی صبح روز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه برگزار شد. حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و معین الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفتگو کرده است.

حسن همتی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: به توافق نزدیک هستیم، زیرا ما شرایط خودمان و طرف مقابل را می‌دانیم.

وی در ادامه بیان کرد: البته در بعضی مواقع ۹۹ درصد جواب نمی‌دهد و آن یک درصد جواب می‌دهد. امروز ۹۹ درصد امکان توافق وجود دارد، اما ممکن است به دلیل یک درصد توافق نشود.

همتی اظهار کرد: روندی که در حال حاضر وجود دارد به سمت توافق است، اما شاید آمریکایی‌ها شرایط ما را نپذیرند و طبیعتا تا آخر امشب اروپا جواب نهایی را به ما خواهد داد این در حالی است که ما هم شرایط خود را اعلام کرده و امیدواریم با آنها موافقت شود.

به توافق خوشبین هستم

معین الدین سعیدی، عضو کمیسیون کشاورزی در خصوص جلسه غیر علنی صبح چهارشنبه مجلس گفت: در جلسه امروز آقای شمخانی، باقری و امیرعبدالهیان صحبت کردند و مواردی هم در رابطه با جزییات مطرح شد.

وی در ادامه تصریح کرد: قطعاً دستگاه دیپلماسی در راستای احقاق حقوق مردم و حفظ خطوط قرمز حرکت می‌کند. آنها برای حال خوب مردم نهایت تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

سعیدی در پاسخ به این سوال که آیا به توافق خوشبین هستید؟ تاکید کرد: من یک بلوچ هستم و ما چیزی به نام ناامیدی نمی‌شناسیم و من طبیعتا به این روند خوشبین هستم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    ولی اون یک درصد اتفاق خواهد افتاد

  • ناشناس

    درود بر مردمان بلوچ

  • تقی پور

    مهم بلوج غیراز بلوج نداریم مهم ایرانی هست تروخدا توافق کنید فقر بیداد میکنه