کد مطلب: ۳۱۸۹۹۶

به صفر رساندن واردات نفت ایران توهم است

به صفر رساندن واردات نفت ایران توهم است

رییس هیات مدیره شرکت ایندین اویل در مصاحبه با «اس اندپی گلوبال پلاتس» گفت چشم انداز اینکه پالایشگاه‌های هندی خرید نفت ایران را به صفر برسانند غیرواقع گرایانه است.

اگرچه ایندین اویل که بزرگترین پالایشگر نفت هند است، واردات نفت ایران را کاهش داده است اما سانجیو سینگ، رییس هیات مدیره ایندین اویل اظهار کرد احتمال این که واردات نفت ایران به صفر برسد، بسیار اندک است. وی در ادامه افزود: این شرکت با وجود این حقیقت که تحریم‌ها از روز دوشنبه اجرایی می‌شوند، برای خرید محموله‌های نفت ایران در ماه میلادی جاری ثبت سفارش کرده است.

به گزارش تجارت‌‌نیوز،سینگ به پلاتس گفت: ما قویا بر این باوریم که اگر نفت ایران از بازار جهانی حذف شود، بازار حداقل برای مدتی دچار بی‌ثباتی خواهد شد. شخصا تصور نمی‌کنم هند بتواند خرید نفت از ایران را متوقف کند.

مدیر ایندین اویل اظهار کرد: این شرکت واردات نفت ایران را از آغاز اکتبر اندکی کاهش داد زیرا واشنگتن سرگرم بررسی اعطای معافیت از تحریم‌های نفتی به هند بود. پیش از اظهارات رییس ایندین اویل، اکونومیک تایمز به نقل از منابع آگاه گزارش کرده بود که هند به شرط اینکه پالایشگاههایش میزان خرید نفت ایران را مجموعا ۳۵ درصد در سال مالی ۲۰۱۹-۲۰۱۸ نسبت به سال مالی گذشته کاهش دهند، معافیت دریافت خواهد کرد.

طبق گزارش پلاتس، صادرات نفت ایران به هند در سپتامبر به ۶۰۰ هزار بشکه در روز رسید اما در اکتبر به ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و انتظار می‌رود این میزان صادرات در نوامبر حفظ شود.

همزمان واردات نفت هند از آمریکا اوایل سال میلادی جاری به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرد. صادرات نفت آمریکا به هند در ماه مه به ۱۵۲ هزار بشکه در روز در مقایسه با ۲۹ هزار بشکه در روز در فاصله ژانویه تا آوریل رسید و در ژوئن به ۲۶۱ هزار بشکه در روز جهش پیدا کرد اما پس از آن واردات هند کاهش پیدا کرد که عمدتا به دلیل قیمت بالاتر نفت آمریکا بود.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.