کد مطلب: ۳۱۰۵۱۴

بودجه نظامی آمریکا صرف چه اموری می‌شود؟

بودجه نظامی آمریکا صرف چه اموری می‌شود؟

یکی از نکات جالب توجه بودجه دفاع ملی آمریکا در سال 2019، اختصاص حجم قابل توجهی از بودجه (600 میلیون دلار) به سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه از جمله حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، فضا، سایبر و انرژی بوده است.

کشور آمریکا همواره یکی از بیشترین بودجه‌ها نظامی دنیا را به خود اختصاص می‌دهد. چرا که این کشور در کشورهای مختلفی از دنیا دارای پایگاه و نیروی نظامی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارش جدید خود به بررسی برخی از جنبه‌های بودجه دفاع ملی آمریکا در سال 2019 پرداخته است.

هسته پژوهشی مجلس روایت می‌کند که بودجه دفاعی آمریکا برای سال 2019 بالغ بر 716 میلیارد دلار است که 639 میلیارد دلار از آن به پنتاگون و برنامه‌های امنیت ملی وزارت انرژی اختصاص یافته است. مابقی آن نیز به امور دفاعی غیرنظامی اختصاص یافته است.

براساس گزارش مذکور قرار است دستمزد نیروهای نظامی آمریکا در سال 2019، معادل 2.6 درصد افزایش پیدا کند که این مقدار افزایش طی یک دهه گذشته بی‌سابقه بوده است. همچنین در این سال قرار است 15 هزار و 600 نفر به نیروهای آمریکایی اضافه شوند.

اما آنگونه که گزارش بازوی پژوهشی مجلس روایت کرده یکی از نکات جالب توجه بودجه دفاع ملی آمریکا در سال 2019، اختصاص حجم قابل توجهی از بودجه (600 میلیون دلار) به سرمایه‌گذاری در بخش تحقیق و توسعه از جمله حوزه‌هایی مانند هوش مصنوعی، فضا، سایبر و انرژی بوده است.

براساس گزارش مذکور آمریکا در بودجه دفاع ملی خود تاکید قابل‌توجهی بر روی تهدیدات دفاعی نوظهور از جمله جنگ الکترونیک، مقابله با حملات سایبری و فضا دارد. به طوری که در قانون بودجه سال 2019 بیش از 300 میلیون دلار به برنامه‌های توسعه دانش، فناوری و آزمایش اختصاص داده شده است. از طرفی در این بودجه 75 میلیون دلار به تحقیقات دانشگاهی اختصاص داده شده است.

آمریکا در بخشی از قانون بودجه دفاع ملی به کمک‌های نظامی به شرکا خود اشاره کرده است. از جمله آنکه براساس این قانون قرار است آمریکا در سال 2019 مبلغ 5.2 میلیارد دلار به نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص دهد.

همچنین براساس گزارش مذکور آمریکا قرار است 850 میلیون دلار به نیروهای امنیتی عراقی اختصاص دهد. این کشور همچنین 300 میلیون دلار برای آموزش و تجهیز نیروهای مخالف سوری اختصاص خواهد داد. از طرف دیگر، این کشور قرار است برای تقویت سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی مبلغ قابل‌توجهی به میزان 500 میلیون دلار بپزدازد.

آنگونه که مرکز پژوهش‌های مجلس روایت کرده در قانون بودجه آمریکا برای مقابله با ایران، مبلغ عددی خاضی بیان نشده است. اما در این قانون بر راهبرد تقابلی با ایران تاکید شده است. هر چند که استفاده از نیروی نظامی علیه ایران و کره شمالی منتفی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.