کد مطلب: ۳۵۵۱۵۳

عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با تجارت‌نیوز مطرح کرد:

سهم ۱۵ درصدی هزینه‌های عمرانی از کل بودجه / بخش خصوصی وارد میدان شود

سهم 15 درصدی هزینه‌های عمرانی از کل بودجه / بخش خصوصی وارد میدان شود

فرج الله رجبی با بیان اینکه تنها 15 درصد از کل بودجه کشور به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کرده است، گفت: لایحه بودجه‌ای که در حال حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود تنها به اداره امور جاری کشور کمک می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز، این روزها لایحه بودجه سال 98 کل کشور در حال بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است که تعدادی از نمایندگان از عدم تطابق لایحه بودجه با وضعیت فعلی کشور ناراضی هستند و معتقدند که با وجود برگزاری جلسات متعدد بررسی لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس اصلاح ساختاری اعمال نشده است و لایحه بودجه سال 98 با بودجه سنوات قبلی تفاوتی ندارد.

فرج الله رجبی، رئیس کمیته نظام فنی و مهندسی مجلس در گفتگو با «تجارت‌نیوز» در پاسخ به این سوال که لایحه بودجه سال 98 کل کشور را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: لایحه بودجه‌ای که در حال حاضر در صحن علنی مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود تنها به اداره امور جاری کشور کمک می‌کند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ردیف بودجه‌ای که دولت برای بخش عمرانی کشور در نظر گرفته تنها 62 هزار میلیارد تومان است، به همین جهت ضرورت دارد که در بخش‌های مختلف حوزه عمرانی از جمله تولید ساختمان‌های مسکونی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی دولتی و تامین برخی هزینه‌های مولد در بخش عمران بخش خصوصی ورود پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به منظور مدیریت مشکلات حاکم بر حوزه عمرانی کشور به ویژه بخش مسکن در سال 98 باید اطمینان و اعتماد بخش خصوصی در جهت سرمایه‎‌گذاری در بخش عمرانی کشور جلب شود.

رئیس کمیته نظام فنی و مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تنها 15 درصد از کل بودجه کشور به حوزه عمرانی اختصاص پیدا کرده که این رقم بسیار ناچیز است. به همین جهت ضرورت دارد که بخش خصوصی وارد میدان شود و بسیاری از طرح‌های عمرانی نیمه تمام دولتی را تکمیل کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.