کد مطلب: ۳۳۴۸۴۱

اظهارات اقتصادی باهنر/ بودجه مانند یک کیک پوک است

اظهارات اقتصادی باهنر/ بودجه مانند یک کیک پوک است

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: غصه دولت و مجلس را می‌خورم که می‌خواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می‌کنند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمدرضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب بیداری اسلامی صحبت‌هایی مطرح کرد. بخشی از صحبت‌های او درباره وضعیت اقتصادی کشور را در ادامه می‌خوانید.

*اکنون در ردیف بیست و پنجمین کشور برتر دنیا در بسیاری از شاخص‌های توسعه هستیم.

*رتبه تولید ناخالص داخلی ما در بین 200 کشور، زیر 20 است اما باید ارتقا یابیم.

*اکنون غصه دولت و مجلس را می‌خورم که میخواهند بودجه سال بعد را ببندند، هر کدام یک طور توصیه و تجویز می کنند. یک چک داریم که همه هم مستحق دریافت هستند. حوزه دفاع، سلامت، آموزش و پرورش و… همگی بودجه می‌خواهند و مملکت باید اداره شود.

*مردم گرفتارند دلمان هم می‌سوزد، اما آنقدر این بودجه را غیرکارشناسی تقسیم می‌کنند و رشد می‌دهند که بودجه متورم می‌شود و مانند کیک پوکی می‌شود که به ظاهر 3 کیلویی است اما روی ترازو که می‌گذاریم یک کیلو بیشتر نیست.

*متاسفانه در مجلس هرکسی طرفدار اهداف خودش است یکی معلمان، یکی گارگران و برخی فقط به فکر حوزه انتخابیه خودشان هستند، متاسفانه این ساختار مجلس این است که نمایندگان به دنبال منافع منطقه‌ای هستند و هیچ کس به منافع ملی فکر نمی کند.

*افزایش حقوق کارمندان تبعات سویی دارد، دولت قصد دارد حقوق‌های سال بعد را 20 درصد افزایش دهد، اما این موضوع عواقب بدی نیز به دنبال دارد به طوری که از آن سو 30 درصد تورم از جیب مردم بیرون می‌کشند و متاسفانه اینطور روحیه و شجاعتی نیز در بین هیچ کدام از تصمیم‍‌گیران وجود ندارد که بگوید حقوق‌های سال آینده فریز ‌شود.

*گروه دوم مشکلات رویکردی هستند، رویکرد ما باید به سمت برخی مسائل اصلاح شود. طی 40 سال گذشته رضایت کوتاه مدت مردم را بر منافع دراز مدت آنها ترجیح دادیم که باید این رویکرد تغییر کند.

*قبول داریم ناکارآمدی و فساد اقتصادی وجود دارد و باید به مطالبات مردم پاسخ دهیم، اظهار کرد: هشت ماه اخیر تحقیقاتی انجام دادیم که نشان می داد آنچه تبلیغ کردیم و در افکار عمومی جاانداخته ایم 10 برابر واقعیت هستند.

*فساد داریم اما مردم فکر می‌کنند که همه دزد هستند. 200 مدیر نجومی بگیر پیدا شد و مردم فکر می‌کنند همه مدیران نجومی بگیرند. ناکارآمدی هم که همینطور به هرکس می‌رسیم می‌گوید ناکارآمدی همه جای مملکت را گرفته است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.