کد مطلب: ۶۳۳۵۱۱

جزئیات بودجه چین / رشد ۷ درصدی بودجه دفاعی دومین اقتصاد جهان

جزئیات بودجه چین / رشد ۷ درصدی بودجه دفاعی دومین اقتصاد جهان

دولت چین قصد دارد به منظور تقویت رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ میزان مخارج خود را افزایش دهد. این در حالی است که با توجه به اینکه دولت از پس‌انداز سال‌های گذشته برای جبران افزایش هزینه‌ها استفاده می‌کند، این کار می‌تواند منجر به کاهش کسری بودجه شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، دولت چین قصد دارد به منظور تقویت رشد اقتصادی در سال ۲۰۲۲ میزان مخارج خود را افزایش دهد. این در حالی است که با توجه به اینکه دولت از پس‌انداز سال‌های گذشته برای جبران افزایش هزینه‌ها استفاده می‌کند، این کار می‌تواند منجر به کاهش کسری بودجه شود.

بر اساس گزارش وزارت دارایی چین، شکاف مالی میان درآمد عمومی دولت و مخارج آن در سال جاری ۳٫۳۷ هزار میلیارد یوان ( ۵۳۴ میلیارد دلار) خواهد بود که ۲٫۸ درصد تولید ناخالص داخلی چین است. این در حالی است که هدف کسری دولت در سال گذشته حدود ۳٫۲ درصد و در سال‌های قبل از پاندمی سه درصد بوده است.

به گزارش خبرگزاری شین‌هوا، لیو کان، وزیر دارایی در حاشیه نشست NPC گفت: « نزدیک به ۱٫۲۷ هزار میلیارد یوان از بودجه سال‌های گذشته از سوی دولت مرکزی به بودجه عمومی امسال اضافه خواهد شد.» این یعنی نسبت کسری به GDP می‌تواند حدود یک واحد درصد بالاتر رود.

مهمترین ارقام بودجه چین

بخش عمده‌ای از درآمد عمومی دولت از مالیات‌ها حاصل می‌شود. پیش‌بینی شده میزان درآمد مالیاتی با رشدی ۳٫۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۱ هزار میلیارد یوآن در سال ۲۰۲۲ برسد. با توجه به درآمدهای دولت از دیگر منابع کل درآمد عمومی دولت به ۲۳٫۳۴ هزار میلیارد یوآن خواهد رسید.

در حوزه مخارج عمومی دولت هم بیشترین هزینه به حوزه‌های خدمات عمومی نظیر آموزش، خدمات بهداشتی و سلامتی و پژوهش و علم و فن‌آوری برمی‌گردد. همچنین با توجه به هزینه‌های دفاعی و پرداخت بهره بدهی دولتی، پیش‌بینی می‌شود کل مخارج با رشدی ۸٫۴ درصدی به ۲۶٫۷۱ هزار میلیارد یوآن برسد. نکته جالب در مورد بودجه دفاعی چین رشد ۷٫۱ درصدی آن و رسیدن به ۱٫۴۵ هزار میلیارد یوآن است. همچنین پیش‌بینی می‌شود درآمد صندوق‌های تامین اجتماعی با رشدی ۵٫۸ درصدی نسبت به سال گذشته به بیش از ۱۰ هزار میلیارد یوآن برسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.