کد مطلب: ۴۸۸۴۴۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

عملکرد بورس امروز ۱۱ آبان ۹۹ / چرا بورس نزولی شد؟

عملکرد بورس امروز 11 آبان 99 / چرا بورس نزولی شد؟

با وجود مثبت بودن شاخص کل بازار سهام در روز گذشته اما روند بازار سهام امروز به دلیل عرضه در نمادهای شاخص‌ساز نزولی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پایان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل متاثر از عرضه زیاد در نمادهای شاخص‌ساز حدود دو درصد ریزش کرد و کانال یک میلیون و 300 هزار واحد را از دست داد.

از نگاه فعالان بازار سهام، عوامل زیادی از جمله کاهش قیمت ارز و ممنوعیت نوسان‌گیری روزانه باعث ریزش شاخص کل بازار سهام شدند، زیرا کسانی که دیروز در کف قیمتی سهم‌ خریداری کرده بودند می‌خواستند امروز با شروع بازار نوسان‌گیری کنند و به همین خاطر حجم عرضه در بازار سهام زیاد شد.

ارزش معاملات بورس 4009 میلیارد تومان و ارزش معاملات فرابورس 1827 میلیارد تومان بوده است و همچنین گروه خودرو، بانک‌ها و فلزات اساسی به ترتیب با ارزش معاملات 584 میلیارد تومان، 439 میلیارد تومان و 423 میلیارد تومان برترین صنایع هستند که بیشترین حجم معاملات را داشته‌اند.

برتر 11 آبان

در جریان معاملات امروز بازار سهام در مواردی صف‌های فروش بازار سهام جمع شد و سهم‌های مانند وبصادر، خساپا، فولاد و فملی حمایت شدند و صف‌های فروش آنها جمع شد اما به روند بازار سهام به سیر نزولی خود ادامه داد و دوباره عرضه در بازار بیشتر شد.

روند بازار سهام با وجود مثبت شدن دیروز شاخص کل بازار سهام تغییر نکرده و در ادامه روند نزولی دیروز امروز نیز عرضه در بازار سهام زیاد شد و به نظر می‌رسد روند نزولی بازار سهام ادامه دارد و نوسان‌های مثبت حاکی از شروع روند صعودی بازار سهام نیست.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا معطلین.باز کنین این شستای لعنتی رو.چهار شنبه باز کنین تا بیاد پایین شاخص و بعد متعادل بشه

    • سارا

      چه ربطی به شستا داره!! یعنی بعد این همه ریزش و بازی حقوقی ها شما فکر میکنی بازار لنگه باز شدن و منفی شدن شستاست؟!

    • ناشناس

      چه ربطی به شستا داره
      مشخصه از بورس و سهم چیزی نمیدونی

    • ناشناس

      دقیقا لنگ شستاست
      اگه شستا بریزه ریزش بورس تموم میشه

  • ناشناس

    در نمادهای بزرگ اگر دقت کنید حجم خرید از فروشنده با فاصله بالا نمود داشت
    ولی اکثر خرده سهامداران با منفی فروشنده بودن
    این یعنی وجود سهامدارانی که از بورس چیزی نمیدونن،دعوت فله ای به بورس باعث این بد بختی شد

  • ناشناس

    برای این نزولی شد که از اول سال ۹۸ تا ۱۹ مرداد ۹۹ شاخص ۱۱ برابر رشد کرد واین یعنی سوپر حباب که حالا حالا ها باید خالی کنه،اه وناله هم تاثیری نداره.

    • ناشناس

      دقیقا همینطور است. بعضی ها فکر می‌کنند با شلوغ کاری و جو دهی می‌توان همیشه شاخص را بالا نگه داشت. در هیچ حالتی شاخص نمی‌تواند بالای هفتصد هزار باشد

  • ناشناس

    خیلی جالبه دلار وقتی صعودی بود شاخص نزول میکرد و دلار تاثیری روش نداست الان که دلار نزولی شده شاخص هم با دلار نزولی تر شده

  • کاوه تهران

    جون عزیزتون این قانون عدم خرید و فروش روزانه رو بردارید. یکی از دلایل تاثیر گذار روزای قرمز همینه اونایی که نوسانگیری روزانه میکردن حالا یک روز در میونی میکنند.وقتی مثلا امروز فشار عرضه کسایی که دیروز خریدم زیاد میشه یه سری هم با اینا میرن تو صف و همین داستانی میشه که نمی‌ذاره دو الی سه روز یه سهم نفس بکشه.برش دارید تروخدا

  • مهدی

    شاخص این بازار800هزاره الان دارن بزورباشیب ملایم یامیارنش پایین یاصبرمیکنن تورم انقدربالا بره که به این حدودبرسه واین مسئله زمان میبره منتظرصعودبازاربه این زودیانباشید.تجارت نیوز نظرات من مخالف شماست که ثبت نمیکنی؟بازاردلالیتون خراب میکنه؟همه دیگه میدونن نظرکارشناساتون چقدرتابلوجهت داره وهمیشه برعکس درمیاد

  • فرشاد

    نوسان گیری روزانه از شنبه مجازه.صرفا جهت اطلاع

  • ناشناس

    فقط بدبخت شدم همین.لپارس دیروز بدبختم کرد

  • ناشناس

    چرا نمیزارن شستا رشد کنه،کل پولم رو شستا خریدم روز به روز داره میاد پایین…این دولت از جون مردم چی میخواد