کد مطلب: ۵۳۵۸۲۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های بورس امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / رکورد شکنی روند منفی در شاخص کل

حاشیه‌های بورس امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ / رکورد شکنی روند منفی در شاخص کل

در جریان معاملات امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ شاخص کل بازار سرمایه افتی ۱۳ هزار واحدی را تجربه کرد و با روندی نزولی و منفی به کار خود پایان داد. امروز عمده شاخص‌سازان منفی و بی‌توجه یه سیگنال‌های مهم بازارها و توافقات برجام به کار خود ادامه دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس با ۱۳ هزار واحد ریزش در مدار یک میلیون و ۱۸۰ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم‌وزن هم با هزار و ۱۹۷ واحد منفی در ارتفاع ۴۲۴ هزار و ۴۸۲ واحد قرار گرفت. ارزش معاملات امروز به ۲ هزار میلیارد رسید. همچنین تعداد معاملات ۲۱۴ هزار و ۵۶۰ با حجم ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون برگه سهم بود.

1 4

در معاملات امروز بازار سرمایه «فولاد» و «شستا» در صدر نماهای منفی موثر بر شاخص بودند و نمادهای «وبملت» و «وپسار« از تاثیرگذاران مثبت در شاخص بودند. در جریان معاملات امروز «وبملت»، «وتجارت» و «اپال» از نمادهای پرتراکنش بودند.

بیشترین ارزش معاملات را امروز «دارایکم»، «پالایش» و «وبملت» داشتند. و برترین‌های گروه‌های صنعتی، بانکی‌ها، گروه‌ صنایع شیمیایی و فلزات اساسی بودند.

2 2
صندوق‌های دولتی هم امروز حال خوشی را تجربه نکردند. دارایکم با منفی ۱٫۹۵ درصد کاهش قیمتی نسبت به روز قبل مواجه شد و در قیمت ۱۳ هزار و ۵۴۷ ریال مورد معامله قرار گرفت و در قیمت ۱۳۲ هزار و ۵۹۱ ریال به کار خود پایان داد. امروز هم سهامداران حقیقی صف فروش دارایکم را تشکیل دادند و ۹۸٫۱ درصد از آنها معادل ۳۰ میلیون و ۱۵۴ هزار برگه سهم از این نماد را فروختند.

صندوق پالایش یکم هم با ۴ درصد کاهش قیمت نسبت به روز گذشته در قیمت ۷ هزار و ۹ ریال مورد معامله قرار گرفت و در قیمت ۷ هزار و ۲ ریال به پایان رسید. خریدار امروز این صندوق سهامداران حقیقی بودند و ۹۹٫۹ درصد از این نماد را مورد معامله قرار دادند.

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اینا چیه کارشناسی کردین بگین این دولت کی میخاد پولهایی که خورده رو برگردونه

    • ناشناس

      کارشناس محترم هم مثل آقایان بالا نشین ما را بی سواد و هالو فرض کرده و گویا حرف دیگه ای نداره بزنه ؛ کارشناس عزیز، به نظر شما فعالان بازار خودشان خواندن چندتا اطلاعات جزیی را از روی تابلو بورس بلد نیستند ؟ حتمی شما باید از سایت بورس این مطالب را کپی و در اینجا ارایه بدید؟ به جای این حرفها کمی از خبرنگاران حرفه ای مطرح جهان یاد بگیرید و با بدست اوردن اطلاعات درست افشا گری کنید و پته های این پاپتی های بی مرام اجنبی را بیرون بریزید .

  • ناشناس

    همه منتظر یه مثبت هستن تا بفروشن حتی حقوقی این بورس سالها طول می کشه تا به روند عادی خودش برگرده

  • ناشناس

    این آخه چه وضعیه که سهام زیان ده رو مردم میخرن ولی سهم فوق العاده سودساز شپاکسا که بی وقفه به دلیل مصرف و استقبال جوانان درحال سود سازی هست و شبانه روز تولید داره ولی سر نمودار سهمش روبه پایینه

  • زهرا

    عزیزان لطفا اگه منفی میدین با دلیل ذکر کنین که چرا مردم سهام زیان ده رو میخرن ولی سهم فوق العاده بنیادین و سودده شپاکسا که به کشورهای دوست وبرادر همسایه صادرات داره ومهمتر اینکه جوانان کشور به خاطر توان مالی ضعیف راهی بجز استفاده از صابون ندارن این همه سود شرکت کجا میره وچرا باید در صف فروش قفل باشه

    • ناشناس

      شما اگر همکاری میکردین، جوانان کشور اینقدر به صابون احتیاج نداشتن. ????

    • ناشناس

      حرفت زیاد تکراری شده معلومه خلاقیتی نداری

  • ناشناس

    ##محدود کردن فروش حقوقی ها

  • ناشناس

    وقتی سران قوای بیسواد با کارشناسان بیسواد تر خود در مورد بورس تصمیم میگیرن جز سقوط بازار بورس چیز دیگری متصور نیست.ضمنا بورسی که بقایش وابسته به کاهش ارزش،پول ملی و تورم است نه به افزایش تولید و بهره وری بورس نیست بازار مکاره است

    • ناشناس

      واقعااااااااااااا

  • ناشناس

    تا دو نفر سهم وبملت را خریدند حقوقی فروش زد
    اینا خودشون نمیخوان بورس بالا بره
    خواهشا شو برگزار نکنید

  • ناشناس

    تا یه سهمی سبز میشه حقوقی فروش میزنه!!!

  • ناشناس

    تا یه سهمی سبز میشه حقوقی فروش میزنه!!!
    این یعنی بورس را میخوان به زیر بکشند

  • ناشناس

    مال مردم بخورید ببینیند سیر میشید واگذارتون کردم به شب قدر چشم مارو گریان کردید عیبی نداره کوچه ما ام یه روز عروسی میشه