خبر مهم:

کد مطلب: ۴۹۰۰۳۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روند نزولی بورس در پی نزول قیمت دلار / گروه دارویی مورد توجه بازار سهام

روند نزولی بورس در پی نزول قیمت دلار / گروه دارویی مورد توجه بازار سهام

با شروع معاملات امروز بازار سهام هم‌زمان با روند نزولی قیمت دلار شاخص کل نیز به دلیل عرضه در کلیت بازار بیش از 1/5 درصد افت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در جریان معاملات امروز بازار سهام شاخص کل با افت 1.5 درصدی به یک میلیون و 240 هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز بیش از نیم درصد ریزش کرد.

ارزش معاملات بازار سهام افت چشم‌گیری داشته است و امروز بعد از گذشت یک ساعت و نیم از معاملات بازار سهام ارزش معاملات به مقدار اندک 1800 میلیارد تومان رسیده بود و چنین رقم اندکی یکی از بی‌سابقه‌ترین ارقام در مدت اخیر بوده است.

در حالی که پیش‌بینی می‌شد با ریزش قیمت ارز نمادهای بانکی و خودرویی مورد توجه بازار سهام قرار گیرند اما بعد از روند مثبت برخی از نمادهای این گروها در جریان معاملات دیروز بازار سهام امروز به دلیل فشار عرضه و جو هیجانی بازار این نمادها نیز روند نزولی پیدا کردند.

به نظر می‌رسد توجه بازار سهام عوض شده و صنایع برتر بورس امروز نمادهای دارویی بودند.

برت 18 آبان

نمادهای کساوه، سصفها، تیپیکو، فپنتا، دامین، خزر و شدوص بیشترین تاثیر مثبت بر افزایش ارزش بازار را داشته است همچنین نمادهای فملی، کگل، خودرو، وبملت، فولاد، پارس و شتران نمادهایی هستند که بیشترین تاثیر بر کاهش ارزش شاخص کل را داشته‌اند.

طبق پیش‌بینی کارشناسان شاخص کل بازاز سهام بین یک میلیون و 150 هزار واحد تا یک میلیون و 300 هزار واحد نوسان خواهد داشت تا زمانی که روند سهم‌های دلاری به تعادل برسد.

همچنین در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد غپینو به دلیل افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد و گروه کاشی و سرامیک نیز مانند دیروز روندی مثببت داشت.

آخرین اخبار بورس را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بورس همین فردا پس فردا استارت میخوره.دلار خیلی نریخت

  • سپهر

    هنوز هم دولت داره مانده های سهامها شو میفروشه که بورس منفیه انشاالله تایک هفته دیگه اوضاع بورس طبیعی و رو به صعوده

  • ناشناس

    بورس در ایران نه ربطی به دلار داره نه ربطی به دیگر شاخص‌های اقتصادی،اینم که بعضی به اصطلاح کارشناس این حرفا رو میزنن همه ش ربط دادن به شقیقه س! کل بازار بورس دست دولت هست هر وقت بخواد منفیه هر وقت بخواد مثبت.والسلام

  • حسن

    ماباید چکارکنیم که مثل دارویی ها بشیم؟پیشنهاد بدید.

  • nima

    این برای بار هزارم که مردم می گویند . آقا بورس و حقوقی ها دست از سر بورس بردارند . اگر نمی توانید حمایت کنید صبح اول وقت اردر منفی 5 و از روی ترس حقوقی ها نگذارند . لطفا و لطفا و لطفا . دست از سر بورس و منفی کردن دستوری توسط حقوقی ها بردارید .

  • ناشناس

    برادران عزیز نگران نباشید نوبت مردم هم میشه

  • ناشناس

    یک پیش بینی واقعی و بسیار دقیق از آینده بورس : شاخص کل در هفته پیش رو 200 هزار واحد افت خواهد داشت و به یک میلیون خواهد رسید و شنبه 24 آبان سقوط 700 هزار واحدی را خواهیم داشت و تا بهمن ماه به 6 هزار واحد می رسد و بعد از آن تا فروردین ماه رشد 500واحدی داشته و به 6500 واحد خواهد رسید و در سال 1400 به علت حمایتهای قوی و بهتر شدن اوضاع اقتصادی 6 هزار واحد دیگر هم ریزش کرده و فقط با 500 واحد شاخص کل را خواهیم داشت

  • ناشناس

    ما میدونیم بورس بالا پایین داره ریزش و صعود داره
    ما حرفمون اینه چرا موقعی که علی برکت الله گفت بسپارید به ما و بیایید تو بورس یکله باید بریزه میخاستین پول کارگری مارو پودر کنید
    از رییس قوه قضاییه میخواهیم فوری فوتی به این مسأله رسیدگی کنند

  • ناشناس

    خود کرده رو تدبیر نیست
    ما ملت ایران از سواری دادن به حکم ران هایی که دوست ندارند در قدرت باشند و ما با التماس آنها را نگه داشتیم لذت می بریم

  • سارا

    فقط یک کلمه بهتون میگم تیکه حلال از دست آدم میوفته وای به حال شما که پول مردم بدبخت رو بالا کشیدین خیلی ها زندگیشون پاشید کاش یک شب جای خانواده های مال باخته قرار بگیرید