خبر مهم:

کد مطلب: ۵۸۶۸۰۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد ناچیز شاخص کل بورس / بانکی‌ها همچنان منفی هستند

رشد ناچیز شاخص کل بورس / بانکی‌ها همچنان منفی هستند

امروز شاخص کل بورس در نهایت در کانال یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد قرار گرفت و ۰٫۱۳ درصد مثبت و ۱۸۶۹ واحد رشد را ثبت کرد. بورس امروز چگونه بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، امروز شاخص کل بورس در نهایت در کانال یک میلیون و ۴۵۷ هزار واحد قرار گرفت و ۰٫۱۳ درصد مثبت و ۱۸۶۹ واحد رشد را ثبت کرد. شاخص هم‌وزن هم امروز با ۹۲۶ واحد منفی در محدوده ۴۱۳ هزار واحد قرار گرفت.

ارزش معاملات بورس امروز در محدوده پنج هزار میلیارد تومان قرار گرفت و نسبت به روز گذشته افزایش یافت. فارس، شپدیس و فملی امروز بیشترین تاثیر را در شاخص کل گذاشتند و پربیننده‌ترین نمادهای هم کیمیاتک، فسبزوار و برکت بودند.

امروز برترین گروه‌های صنعتی شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی بودند. بیشترین حجم تراکنش هم برای کمند، وسکرمان و خودرویی‌ها ثبت شد. همچنین در جریان معاملات امروز نمادهای وبهمن، ولیز متوقف شدند و نمادهای فارس و ثبهساز بازگشایی شدند.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس امروز به چهار هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان رسید. همچنین بیش از ۳۲۰میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی و رشد بیش از سه درصد ۷۷ نماد و افت بیش از سه درصد ۱۸۸ نماد در بازار اتفاق افتاد.

در پایان بازار امروز نمادهای گروه بانکی یک دست قرمز پوش بودند. همچنین با وجود سیگنال‌هعای مثبت به گروه‌های پتروشیمی و پالایشی تک سهم‌های این دو گروه هم با افت رو به رو شدند.

پیش‌بینی بورس فردا

مهم‌ترین عاملی که در بازار مهم است انتشار گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها است و انتظار گزارش‌های قابل توجه از شرکت‌های پتروشیمی، پالایشگاهی، سنگ آهنی و سیمانی در بازار وجود دارد.

فرجی‌دانا ادامه داد: این گزارش‌ها اگر بهتر از پیش‌بینی‌ها باشند بازار واکنش بهتری خواهد داشت. در گروه پالایشگاهی به انتشار گزارش‌های شش ماهه و سه ماهه نزدیک شدیم و این عامل هم جریان مثبتی را در بازار ایجاد می‌کند.

وی درباره عوامل منفی اثرگذار در بازار گفت: اگر قیمت‌های جهانی کاهشی باشند، روند بازار ریزشی است. اما بعید است افت قیمت در کامودیتی‌ها وجود داشته باشد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • فجهان

    به داد فجهان برسید داره به قیمت عرضه اولیه معامله میشه اونم تو صنعت فولاد !

    • ناشناس

      کی به دادش برسه؟ خود مردم دارن عرضه های اولیه شون میفروشن. اونم بصورت گله ایی. کسی که خودش سود نخواد به دیگران هم لطمه میزنه

    • ناشناس

      به دادش نرسید

  • شاپور

    به نظر من با نوسان دلار در بورس هیجانی عمل بکنیم کاملا اشتباه ، این چند روزه که گذشت دقیقا باید برعکس میشد یانکیها ، در کل ریالی ها باید مثبت میشد و دلار محور منفی می بود ، که این طور نشد پس بحث دلار منتفی است گزارش شش ماهه منتشر نشده که بعضی از سهام منفی می خورن با اینکه عملکرد ماه قبلش مثبت. بوده فقط ترس سهامدار خرد که سواد بورسی کم دارد و خریدار هم نیست چون می بینه که با این ترسی که فروشنده داره فردا ارزون تر میتونه خرید بکنه به نظر من هر سهامدار ی که با ضرر زیاد بفروشد و دوباره بیاد در بالا خرید بکنه این لازمه بورس است پس کی سود. کند اون وقت

  • ناشناس

    متاسفانه بزرگان بازار سرمایه هم نوسان گیر شده‌اند.

  • ناشناس

    عده‌ای انگشت شمار نوسان گیر ملتی را در بورس بیچاره کردند، متأسفانه نظارتی نیست.

  • قاسم

    همه جای دنیا بورس مولد رشد اقتصادی کشور هست تو ایران قمارخانه اسلامی. رئیس سازمان بورس شده رئیس قمارخانه و مردم از همه جا بی‌خبر رو آوردن تو بازی خودشون تا سرمایشون از بین بره و تا کمر برن تو سطل آشغال ها بگردن برای یه لقمه نون.

  • ناشناس

    الان فجهان یک نگاه بکن. تعداد فروشندگان نسبت به تعداد خریدارها. حالا بگو رئیس بورس یا رئیس فلان کارخانه یا رئیس جمهور مقصره. تمام فروشنده هاش همون تعداد ۱۴۰۰ تایی که تو عرضه اولیه دادن به تک تک مردم. ولی ببین فروش همین تعداد با دارایی اندک چه بلایی سر سهم آورده. توی سهم های دیگه هم همینطوره. درک این مطلب خیلی ساده هست.

    • ناشناس

      رئیس بورس که میتونه سود سهام ها رو پی گیری کنه شرکت ها به حساب بانک نریزن ، که برای 4000 هزار تومن نریم بانک . سرتاسر دنیا سود سهام رو می ریزن به حساب سهامدار .
      این یکیش بقیه پیشکش .

    • ناشناس

      این چه ربطی به فروش گله ایی مردم داره؟حالا دوتا شرکت تخلف کردن سود نریختن به حسابت که نباید کلیت بورس زیر سوال برد

    • سرمایه گذار بورس

      فقط اونایی که به این نظر منفی دادن. اینا یعنی واقعیت هم انکار میکنن. خدا خیرتون بده بگید شماها از کجا رد میشید ما رد نشیم. خیلی حماقت لازم هست درک این افرادی که واقعیت انکار میکنن

  • ناشناس

    وای چخبره بورس هر روز منفی پولمان نابود شد

  • ناشناس

    بازار بورس عربستان صعودی هست که یک کشور به اصطلاح ما بیسواد و مستعمره آمریکا ،من دوسال هست 500میلیون تو بازار وارد کردم الان شده 200میلیون وشش ماه داره بازار درجا میزنه به اصطلاح خودشون نوسان میگیرین ،وقتی تو سازمان بورس ماینر هست میخواد بازار خوب بشه..خدا خیرتون بده که مردم رو دعوت کردند به بازار سرمایه والان تمام زندگیمون به باد فنا رفته خدایا به تو شکایت می‌کنم خودت به داد ما برس یا رب العابدین..جناب رییسی قولی که قبل از رییس جمهوری دولت سیزدهم دادی جبران ضررهای مردم در بازار سرمایه رو عملی کنید

  • ناشناس

    واقعا موندم چی بنویسم فقط خدا بهم صبر بده با این حماقتی که کردم گول شعارهای مسئولین رو خوردم

  • ناشناس

    هرکانالی رو نگاه میکنی میگن دولت قول داده بود از بورس حمایت کنه اما نکردهمیگن رئیسی وعده داده بود و این حرفا..عزیزان دولت یا اقای رئیسی فکر میکنن به وعدشون دارن عمل میکنن یا عمل کردن اندکیرئیسی یا دولت که نمیدونه سازمان با شاخص سازی سر سهامدارو دولت رو شیره مالیدهالان بری به جناب رئیسی بگی چرا به وعدت عمل نکردی
    قطعا در جواب میگه در دو ماهی که من اومدم شاخص نزدیک ۵۰۰ هزار واحد رشد کرده
    چی میخواین پس؟!!!اونها (بالا دستی ها)نمیان که سهام پرتفوی شمارو یکی یکی ببینن اونها به شاخص نگاه میکننشاخص هم که توسط سازما رشد خوبی کردهبا آه ناله در کانال ها و گروه ها چیزی حل نمیشهباید این وضعیت و شاخص سازی به گوش دولت و یا شخص ریاست جمهوری برسه
    حالا چطوری اهالی بازار و پیشکسوتان باید فکری بکنن.حالا یا با اعتراض یا از طریق نماینده ها شهرهاهرکس نماینده ی شهر خودش رو اگاه کنه اشناتون هست برید قضیه رو بگید تا به گوش دولت و ریاست جمهوری برسه وگرنه سازمان همون سازمان سال قبل هست حتی یکنفرم تغییر نکرده و قطعا با شاخص سازی این بازی رو ادمه میدن و نوسان میگیرن از سهامداران..#محمود_رحمانی