کد مطلب: ۵۳۹۱۲۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حاشیه‌های بورس امروز ۲۱ اردیبهشت / پالایشی‌ها موتور شاخص را روشن کردند

حاشیه‌های بورس امروز ۲۱ اردیبهشت  / پالایشی‌ها موتور شاخص را روشن کردند

بازار امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ در حالی به پایان رسید که برخلاف روزهای گذشته مثبت و با روندی صعودی به پایان رسید ارزش معاملات در بازار امروز به ۴ هزار میلیارد تومان رسیدو شاخص رشد ۱٫۹ درصدی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روند معاملات امروز مثبت و صعودی به پیان رسید. شاخص کل هم با ۱٫۹ درصد رشد و ۲۱ هزار واحد مثبت در مدار یک میلیون و ۱۷۹ هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل هم ‌وزن هم با ۱۸۶ واحد مثبت در ارتفاع ۴۱۹ هزار واحد ایستاد. ارزش معاملات امروز بازار ۴ هزار میلیارد تومان بود.

1 25

موثرترین نمادها در شاخص کل امروز «فولاد»،«فملی» و «فارس» با تاثیر مثبت و نمادهای «پرداخت» و «اخابر» با تاثیر منفی در شاخص کل بودند. همچنین در جریان معاملات امروز «خساپا»، «فملی» و «خودرو» پرتراکنش‌ترین نمادها بودند. سه گروه فلزات اساسی،خودرو و بانکیها نیز لیدرهای بازار امروز بودند. امروز همچنین شاهد خروج ۲۱۰ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق های قابل معامله با درآمد ثابت بودیم که بالاترین میزان در سال ۱۴۰۰ بود.

2 18

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سید محسن میرشفیعی

    چون شاخص در 10 ماه گذشته افت زیادی داشته مخصوصا خودرویی ها و دارویی ها لذا انتظار ریزش بیشتر در نمادهای شاخص ساز نمیرود، رشد قیمت جهانی سنگهای معدنی و فلزی، افزایش تولیدات جهانی در پی کاهش کرونا در کشورهای پیشرفته و نیاز به مواد اولیه معدنی و پتروشیمی، همچنین همزمان شدن با خبر اصلاح دامنه متقارن و خبرهای مثبت دیگر مثل حمایت‌هایی که در جلسه سران از بورس صورت گرفت و افزایش دلار، موجب بالا رفتن اعتماد به بورس و جمع شدن صفهای فروش و در نهایت رشد بورس شد و بنظر می‌آید هفته آینده ادامه دار باشد در این شرایط فروش سهام کاری عجولانه بوده و سهامداران عزیز فرصت بدست آمده را قدر بدانند و در صورت فروش می‌بایست با قیمت‌های بالاتر سهام خرید کنند، بورس به همین صورت پیش بره سهامهای کوچکتر هم از صف فروش خارج خواهند شد.

  • کریم کعبی.ن

    انشاله بعدازفروش عرضه اولیه شون بازار باز رو به صعود و سبزی باشه!! اگه این دفعه هم بعداز عرضه اولیه بازار رو قرمزش کردن دیگه تا چندماه رشدی نخاهدداشت.خداکنه این بار دیگه رکب نزنن!

    • مرغک

      انشاله سبزه بخاطرانخاباتشون هم که شده ۷هشت روزسبزش میکنن

  • ناشناس

    بازار بورس بدونه پالایشی ها یعنی جُک

  • ناشناس

    یکروز قبل از عرضه اولیه بازار سبز شد .
    بنطرتون معنی گاگول چی میشه ؟!!!

  • ناشناس

    دور از جوانمردی بود که بورس را اوج قیمت پروژه شده بر سر ضعیف ترین قشر جامعه آوار کنید

  • ناشناس

    امروز بازار را دستوری بردنند بالا رکب نخورید وقتی به نقاط حمایت می رسد از این کارهامی کنند مواظب باشید بانکیها هم شاخص سازها هستند هیچ رشدی نکردند

  • ف ع

    سلام دوستان عزیز شمارو بخدا انقدر منفی فکر نکنید برای نجات خودمو فکر کنیم تا سرما یه ازدست رفته برگردد

  • ناشناس

    کاش خریخت هم شگفتی ساز بشه،??? این سهم مرده حتی در بازار سبز پوش،

  • حسین

    تو این بازار سبز چرا سهمی مثل خمحرکه که تو گروه خودروسازی و قطعاتی ها سود ساز بوده سبز نمیشه؟ باور کنید از سقف قبلیش قیمتش یک ششم شده ولی همچنان منفی و منفی و…….#خمحرکه

  • حمید رضا

    باور کنید و بلاشک این بازار دستوری هست و همه چیز دست خود دولت و حکومت هست و سهامدار خرد و ۵۰ میلیون ملتی که سهامدار هستند همه هیچ کاره اند