کد مطلب: ۴۹۱۶۷۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

معاملات پر حجم نمادهای خودرویی / افزایش عرضه با بازگشایی تاپیکو و شپنا

معاملات پر حجم نمادهای خودرویی / افزایش عرضه با بازگشایی تاپیکو و شپنا

با شروع معاملات امروز بازار سهام شاخص کل تحت تاثیر تقاضا در نمادهای شاخص‌ساز بیش از 1/5 درصد رشد کرد اما با ادامه روند معاملات عرضه در بازار سهام بیشتر شد و روند شاخص کل نزولی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، با شروع معاملات امروز بازار سهام تقاضا باعث رشد بیش از 1/5 درصدی شاخص کل شد اما با ادامه روند معاملات بازار سهام عرضه در بازار بیشتر شد و در نهایت شاخص کل با رشد بیش از نیم درصدی به یک میلیون و 257 هزار واحد رسید.

بازگشایی نمادهای شپنا و تاپیکو بدون محدودیت دامنه نوسان تاثیر زیادی بر روند نزولی بازار سهام داشت و عرضه بعد از باززگشایی این دو نماد بیشتر شد.

در جریان معاملات امروز بازار سهام نمادهای خودرویی و فلزات اساسی روندی مثبت داشتند و گروه‌ خودرویی بیشترین تقاضا در بازار سهام امروز را داشتند.

باقر خادمی، کارشناس بازار سرمایه عقیده دارد برای بازگشت روند صعودی بازار سهام باید اعتماد حقیقی‌ها به بازار بازگردد و باید از بازار سهام حمایت شود، در غیر این صورت روند بورس فعلا نوسانی است.

پس از افزایش قیمت‌های جهانی و تثبیت قیمت دلار بالای 25 هزار تومان روند بازار سهام بهبود پیدا کرد و سه روز متوالی شاخص کل صعودی بود اما به نظر می‌رسد در روزهای آینده شاهد افزایش عرضه در برخی نمادهای شاخص‌ساز باشیم و حتی شاید شاخص کل بازار سهام نوسان جزئی به سمت منفی نیز داشته باشد.

برتر 25 آبان

در جریان معاملات امروز نمادهای تاپیکو، فارس و ومعادن بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام و نمادهای فملی، فولاد و و غدیر بیشترین تاثیر مثبت بر بازار سهام را داشتند.

یکی از دلایل افزایش عرضه در بازار سهام فروش سهام عدالت بود که فعلا متوقف شده اما با ازسرگیری فروش سهام عدالت دوباره عرضه در بازار سهام افزایش پیدا می‌کند و روند بازار سهام نزولی خواهد شد،

در جریان معاملات امروز بازار سهام نماد خودرو روندی بی‌سابقه داشت و ارزش معاملات این نماد به 1297 میلیارد تومان رسید.

آخرین اخبار بورس را در صفحه اختصاصی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    الان دوماهه نماد پالایش یکم رو از ترس بار نمیکنید یکماه هم زیادی پول این مردم بدبخت بلوکه کردید دیگه دزدی از این اشکارتر جالبه هنوز دولت میخاد عرضه اولیه بزاره اخه عرضه اولیه ای که بعد دوماه ازقیمتی که خودتون عرضه کردید میاد پایینتر بنظرتون چیه…

  • ناشناس

    سلام

  • ناشناس

    واقعا گل گفتی

  • ناشناس

    اخه دلار چه ربطی به بورس دار این اقتصاد دانا کارشناسا از کره مریخ امده ان

  • Frd

    عجب حجمی خورد چولای دلار و طلا اومدن بورس

  • ناشناس

    بهتون گفتن با پول اضافه ات بیا تا حرص نخوری منم با پول اضافم اومدم هر موقع سود کردم به اندازه سودم سهاممو فروختم ذخیره کردم اومد پایین باهمون سود توقیمت پایینتر میخرم سهامم زیادتر میشه اصلا نمیترسم چون سال دیگه به امثال شما که اینقدر چوش میزنین با برداشت چند برابر سرمایه ام میخندم صبور باش

  • ناشناس

    بورس ما دستوریه
    با توجه به محدودیتهایی که برای کرونا گذاشتن و تعطیلی بازار و همچنین محدودیتهای بیشتر از اول آذر ماه و همچنین بی اعتمادی به بازار سکه و دلار و قیمتهای پایین سهم ها این احتمال وجود داره که دوباره دستور صعود بورس صادر بشه تا بازاری هایی که بعلت تعطیلی مغازه ها درآمدشون و از دست دادن بتونن درآمدی داشته باشند

  • ناشناس

    با توجه به محدودیتهایی که برای کنترل کرونا گذاشتن و تعطیلی بازار احتمال زیاد سرمایه قابل توجه ای وارد بورس میشه‌ و سهم های خودرویی که تو کف قیمت هستن بیشتر مرو توجه قرار میگیرند.
    خرید خودرو و خساپا توصیه میشه

  • Ali

    امروز طرح عرضه خودرو در بورس به تصویب رسید براهمین خودرو رو جمع کردن

  • علی

    شما بیسوادی که نظر مزخرف میدی و اسم خودت رو گذاشتی کارشناس آبکی و نمی فهمی که دولت پول مردم رو براحتی بالا کشیده و ربطی به سواد بورسی نداره و دستوری است