کد مطلب: ۵۹۱۰۸۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

رشد اندک شاخص کل بورس / تاثیر مثبت فولادی‌ها بر شاخص

رشد اندک شاخص کل بورس / تاثیر مثبت فولادی‌ها بر شاخص

شاخص کل بورس امروز ۳۳۶ واحد رشد را ثبت کرد و در محدوده یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس امروز ۳۳۶ واحد رشد را ثبت کرد و در محدوده یک میلیون و ۳۸۴ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم‌وزن هم با ۳۵۰۰ واحد منفی در محدوده ۳۷۶ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات بورس امروز به سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان رسید.

در پایان بازار امروز شپدیس، نوری و فولاد بیسشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل گذاشتند و پربیننده‌ترین نمادهای بازار هم فسبزوار، فولاد و شپنا بودند.

بیشترین حجم معامله امروز برای خودرو، کمند و وپارس ثبت شد. برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز شیمیایی‌ها، فلزات اساسی و خودرویی‌ها بودند.

پیش‌بینی بورس فردا

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه درباره روند بازار فردا به تجارت‌نیوز گفت: فردا شاخص مثبت است اما پرتفوی افراد تغییر خاصی را نخواهد داشت.

وی ادامه داد: فردا تعداد مثبت‌های بازار کم خواهد بود و کلیت بازار توانی برای رشد ندارد. با وجود آنکه از بورس به عنوان یک نهاد غیردولتی نام می‌برند اما تا دولت نخواهد روند بازار تغییری نمی‌کند.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    دخالت بورس در دولت باید متوقف بشه

  • ناشناس

    اخ ..که مشکل پمپ بنزین ها شد بهانه ای برای بورس فردا که قرمز بشه

  • ناشناس

    عرضه اولیه بخرید شنبه میاد

    • ناشناس

      چند تومن میخواد؟

  • ناشناس

    تجارت نیوز هم به پاشیده . توی صفحه اول اخبار بورس که بیشترین کاهش و بیشترین افزایش و …. رو میزنه ، چند روزه به روز رسانی نشده و مال سه روز پیشه . شتران چند روز پیش 6 و خورده ای بوده ولی هنوز همون میزانه .
    تجارت نیوز اگه خواستی نظر منو بزاری تو سایت نامردی اگه اون مطالبی رو که گفتم اصلاح کنی .

  • ناشناس

    پولای عزیزم هرروز داره آب میشه ای داد از ین همه بیداد

  • ناشناس

    شاخص و ارزش سهام از دو مسیر رشد می کند.
    مهمترین مسیر عملکرد شرکت ها و صنایع سهامی است که الحمد ا… با توجه به صحبت های کارشناسان سوددهی شرکت ها نسبت به سال های قبل بیشتر شده ولی با توجه به پتانسیل بالای شرکت ها جا برای پیشرفت بیشتر و گسترش مبادلات تجاری و مالی شرکت ها با شرکای داخلی و خارجی است، می توان با بازاریابی جهانی و منطقه ای پتانسیل بالقوه شرکت ها به ویژه نمادهای صادرات محور را بالا برد مخصوصا که با توجه به بحران انرژی قیمت های جهانی هم روز به روز در حال افزایش است.
    دومین مسیر رشد ارزش سهام ورود نقدینگی توسط پول های هوشمند و جلوگیری از خروج نقدینگی است که این کار تنها با سهام داری واقعی (سهام داری با دید حداقل شش ماه به بالا) میسر می شود و نوسانگیری (سهام داری فست فودی) با توجه به میلیونی شدن جامعه سهام داری معظل بورس امروز است، چطور؟
    زیرا با نوسانگیری تنها پول جیب به جیب می شود و شرکت ها فرصت استفاده بهینه از پول های هوشمند را پیدا نمی کنند ( آخر سرمایه گذاری یکی دو هفته ای هم شد سهام داری؟؟؟؟!!!)
    در ثانی نوسانگیری به شاخص حالت نوسانی می دهد و چون سهام داران واقعی از رشد ارزش سهام سود چندانی نمی برند ممکن است با خروج نقدینگی و رفتن به سمت سایر بازارها که بازدهی بیشتری دارند روند ریزشی شاخص بیشتر شود و این عوامل باعث می شود که پول های هوشمند جدید هم با احتیاط بیشتری وارد بورس شوند و در نتیجه حجم نقدینگی ورودی به مرور زمان کمتر و کمتر شود و این به نفع بازار نیست.
    به نظر می رسد اگر سهام داران اقدامات هیجانی را کنار بگذارند و با هر خبری وارد صف فروش نشوند و از طرفی دیدگاه ها از سهام داری فست فودی (نوسانگیری) به سمت سهام داری واقعی (حداقل شش ماه به بالا) گرایش پیدا کند قطعا حرکت نوسانی بورس کمتر می شود و شاخص بر مبنای عملکرد شرکت ها در پایان سال به رشد معقول و منطقی ای خواهد رسید.

  • ناشناس

    سلام و درود
    تا وقتی همه ساکت نشستیم ، بورس هر روز اوضاعش بدتر میشه . باید هر کس براش مقدور باشه چند روز جلوی سازمان بورس تجمع کنن و یا به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم .یک سال و نیم صبر کردن دیگه بلند مدت هست .سهامدار حقیقی رو خون به جگر کردن

  • حمید

    کارشناسی آقای رئیسی کاملا دقیق استبا اعمال دستوراتی دولت شاخص را کنترل می‌کند و آنجایی که عوامل دولت تشخیص دهند عرضه را زیاد یا محدود می‌کنند تا با رانت اطلاعاتی نوسان لازم را از جیب مردم بگیرند و کسری بودجه دولت را تامین کنند و از این نمد کلاهی هم برای خود درست کنند.

  • ناشناس

    یکی برگزیدگان سهام رفته بالا که شاخص مثبت شده شاخص کل باید حذف شود همان شاخص هم وزن تقریبا نه صد در صد بهتر است معیار سنجش قرار گیرد

  • ناشناس

    حذف دامنه نوسان یکبار برای همیشه