کد مطلب: ۵۶۷۰۶۷

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بورس دوباره مثبت شد / اعتماد به بازار برگشته است؟

بورس دوباره مثبت شد / اعتماد به بازار برگشته است؟

اگرچه بحث قیمت‌گذاری دستوری سیمان بورس دیروز را منفی کرد اما امروز سیمان دوباره به بورس کالا بازگشت و بورس هم مثبت شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه معاملات امروز بازار سهام با صعود ۰/۱۲ درصدی شاخص کل پایان یافت اما شاخص هم‌وزن در جریان معاملات امروز روندی نزولی داشت و این نشان از افزایش عرضه در نمادهای کوچک است.

یکی از اخبار خوب برای بازار امروز برگشت سیمان به معاملات بورس کالا بود. بحث قیمت‌گذاری دستوری سیمان باعث روند نزولی سهام شرکت‌های سیمانی در بورس شده بود اما به نظر می‌رسد فعلا تصمیمات برای خروج سیمان از بورس کالا منتفی شده است.

گزارشات سه ماهه شرکت‌ها هم سیگنال مثبت دیگری برای بازار سهام بود بر اساس این گزارشات اکثر شرکت‌ها عملکرد خوبی در سه ماه اول سال ۱۴۰۰ داشتند.

حجم معاملات بازار سهام در محدوده پنج تا شش هزار دلار تثبیت شده و به نظر می‌رسد بازار فعلا با اقبال خوبی همراه است.

نمادهای فملی، کگل و نوری بیشترین تاثیر مثبت بر بازار امروز را داشتند. کشور شیلی که بزرگ‌ترین تولیدکننده مس در جهان است درگیر سیل شده و احتمالا سیل در این کشور باعث کاهش عرضه مس و در نتیجه افزایش قیمت جهانی مس شود.

همچنین نمادهای فارس، وبملت و ومعادن بیشترین تاثیر منفی بر شاخص کل بازار سهام را داشتند.

در جریان معاملات امروز گروه‌های شیمیایی، فلزات اساسی و خودرو برترین گروه‌های صنعت بودند. همچنین در حریان معاملات امروز ۱۳۳ نماد مثبت و ۱۹۹ نماد منفی معامله شدند.

کارشناسان عقیده دارند بازار فعلا روندی متعادل و رو به بالا دارد و اعتماد از دست رفته از بازار سهام کم کم در حال شکل‌گیری است.

6 مرداد 1400

آخرین اخبار بورس را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    موج گرما بالاخره یکماه دیگه تموم میشه و مصرف برق خانگی کم میشه و صنایع با رفع مشکل برق با حداکثر ظرفیت کار و تولید خود را شروع می‌کنند

  • ناشناس

    ممنون دیگه بهتر از این نمیشه مثبت مثبت!

  • ناشناس

    ضررهای ما در بورس میشه پاداش 500 میلیونی هیئت مدیره بانک تجارت و صادرات و…

    • ناشناس

      حالا این دو تا که میگن بعد از مدتها کمی سود دادن بعضی سهام زیانده و ورشکسته را بگو بخاطر زیان به هیئت مدیره شرکتشان پاداش میدن البته خودشان میبرند خودشان می‌دوزند خودشان به خودشان ولی از جیب سهامداران خرد پاداش میدن

    • ناشناس

      بیچاره به کارمند های این دوبانک. چی فکر کردین همشون حقوقهاشون پایینه و دلخوشیشون وام مسکنشون بود که همه وامهاشون هم جمع کنن هزینه اجاره ورهن 6 ماه هم نمیشه

    • ناشناس

      خط آخرت چی بود گفتی خودت هم نفهمیدی ! حالا بده مسکن دار شدن ۲۰ سال پیش وام بدون بهره یا کم بهره گرفتن حالا داراییشون ۳۰۰۰ درصد رشد داشته

  • ناشناس

    بورس دیگه منفی نمیشه امروز واقعا عالی بود ومقدار قابل توجهی از زیانهامون برگشت ان شا اله هفته بعد هم مثبته

  • ناشناس

    فقط حذف دامنه نوسان

  • ناشناس

    فقط سهام سیمانی بخرید

  • فریاد بی صدا

    یک ساله بازیچه این خوارج شدیم، پول نصف شد یه طرف، بیشتر از ده برابر هم بی ارزش شد. آه خیلی ها دامن خیلی ها رو خواهد گرفت و تر و خشک خواهند سوخت. ترها به جرم سکوت در برابر ظلم.

  • ناشناس

    چند روز سهام مثبته و خوشحال میشیم که ضرر ها داره کم میشه. دوباره با شدت منفی میشه و بر میگرده سر جاش. کاش فقط به قیمت خرید برسه ، از شر هر چی سهام راحت میشدم و همش را میفروختم.

    • ناشناس

      هنوز قیمت سرجایش برنگشته از ۱۱۰۰ بدون وقفه رسیده به ۱۳۰۰ یه دیروز رو منفی بوده حالا هم اگه تحمل یه روز منفی بعد یکماه مثبت نداری زودتر بفروش ببخشید تو بورس چیزی نمیشی داداش

  • رضا

    متعادل؟؟؟؟؟
    مسخره تر از این حرف نمی شد درباره دیروز و امروز بازار زد.
    تعداد زیادی از نمادها حتی یه دهم درصد رشد از کف شاخص تا الان نداشتن و هنوز هم منفی می خورند در حالی که هم پی بر ای مناسب دارند هم سود ده هستن اما چپاول دارایی ملت تمومی نداره ظاهراً.

  • ناشناس

    اقتصاد ورشکسته و بورس برای همیشه تمام شده