کد مطلب: ۵۷۶۲۸۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

روز قرمز برای خودرویی‌ها / بازار فردا هم نزولی است؟

روز قرمز برای خودرویی‌ها / بازار فردا هم نزولی است؟

بازار سهام امروز افت نسبتا زیادی را تجربه کرد و مثل دیروز شاخص کل قرمزپوش به کار خود پایان داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس با ۲۷ هزار واحد افت در محدوده یک میلیون و ۴۹۶ هزار واحد قرار گرفت و حدودا دو درصد افت را ثبت کرد. شاخص کل هم‌وزن هم امروز هفت هزار واحد مفی و حدودا یک و نیم درصد افت در کانال ۴۴۶ هزار واحد قرار گرفت. با وجود روند منفی بازار اما ارزش معاملات امروز نسبت به روز گذشته با رشد همراه شد و به ۱۲ هزار میلیارد تومان رسید.

فارس با ۳۵۰۹ واحد منفی، شستا با ۲۰۵۵ واحد افت و میدکو با ۱۴۵۲ واحد مثبت بیشترین تاثیر را در بازار امرز گذاشتند. همچنین امروز فرآورده‌های نفتی، گروه شیمیایی و خودرویی از برترین صنایع بورسی بودند.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از ۱۲هزار و ۱۷۰میلیارد تومان رسید. همچنین حدود ۶۹۵ میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی در بازار امروز اتفاق افتاد و رشد بیش از سه درصد ۱۰۲نماد و افت بیش از سه درصد ۳۱۵نماد وجود داشت.

امروز گروه خودرو و نفتی بیشترین نماد منفی را داشتند. در نمادهای گروه شیمیایی هم کمتر نمادی به چشم می‌خورد که روندی مثبت داشته باشد بوعلی یکی از بزرگان این گروه امروز تحرکات مثبتی را ثبت کرد. گروه فلزات اساسی هم امروز نامتعادل و منفی بود. فولاد و فملی هم با عرضه شدید خود کلیت بازار را با چالش رو به رو کردند.

پیش‌بینی بازار فردا ۱۰ شهریور

حمدباقر خادمی ،کارشناس بازار سهام در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره روند بورس فردا ۱۰ شهریور گفت: شاخص در محدوده فعلی خواهد بود و افت یا صعود خاصی را نخواهد داشت. به نظر می‌رسد فردا عرضه‌ها تا حدی زیاد شود و نهایتا شاخص مثبت و منفی ۵ هزار واحد را داشته باشد.

برای مطالعه بیشتر می‌توانید گزارش اصلاح در بازار طبیعی است! / چه راهکاری را سهامداران در پیش بگیرند؟ را بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    غیره این کارشناس شخصی دیگه ای نیست نظر بده؟

  • ناشناس

    قیمت سهام هیچ ربطی به اوضاع اقتصادی ندارد فقط مهندسی شده مقداری سهام خودرو وغیره را بالا می بزند سپس پس از گرفتن 20درصد سود خالی میکنند به پیشینه سهم جهت خرید وفروش حتما توجه کنید بقول معامله گران ح فه ای زمان تکرار میگردد

  • ناشناس

    مگه تمام کارشناسان شما این هفته را مثبت پیش بینی نکرده بودند. چه راحت حرف مفت می زنند.

  • ناشناس

    سهام با ارزشتنو مفت نفروشید!
    دحاوی بهترین گزینه برای خرید تو این قیمتها هستش
    اصلاح زیادی از نظر زمانی و قیمتی داشته و حجم خوبی در کف قیمتی داشته

  • ناشناس

    جون عزیزتون .جون بچتون بجهرم و نفروشین بزارین رو ۳۰۰ بسته شه بی پدر

  • ناشناس

    خودرو مثل سایپا و ایران خودرو جایی در بورس ندارن .چرا؟ تولید ما تا چه حد محبوبیت داره (داخل کشور که معلومه بدبختی) کشورهای خارجی بعد بگین در بورس جایی هست یا نه

  • ناشناس

    به خدا بدهکارم قسطام عقب افتادن نمیدونم چه کار کنم بورس هر روز منفی میزنه

  • Mbm

    متاسفانه بورس ایران از هیچ قانونی پیروی نمیکند.هرچند حقوقی میخواست بازار را مثبت پیش ببره ولی نتوانست.شایدهم برای کد حقیقی خودشان برای برگشت پولشان تلاش میکردند.خدا میداند.چند تای هم که مثبت بودن سهامدار امیدوار داره مثل هموطنان عزیزی که فردا را مثبت می‌دانند.ولی این ریزش غیر طبیعی است.وبا چه هدفی معلوم نیست.امیدوارم که خیر باشد.

  • کوروش

    ببخشیدا ما تو بورس تعداد زیادی سهامدار داریم که سواد ندارن و با حرف این و اون پولاشون نابود میکنندابن دور روز درسته شاخص به مقاومت رسید و باید اصلاح میخورد که با نظر بنده همین مقدار اصلاح تموم شد ولی فکر میکردم شبندر اونا را به اوج خوشبختی می‌رسونه سهمی که بیشتر رشدش همون روز بود و بس حالا که متوجه شده ان که چیزی بهشون نمیماسه فردا هجوم میارن به سمت خودرویی بانکی و فلزات

  • ناشناس

    آقا کارشناس امروز مثبت شد بازار‌ رو هیچ کس نمیتونه تشخیص بده امروز مثبت است یا منفی ?این پایین یک نفر نوشته سهم دحاوی رو نفروشید خوب اصلاح کرده ?دوست عزیز این همه سهم را دحاوی پایه زرد فرا بورس رو خریداری میگند ریسک نکنید این سهم هابه شدت خطرناک هستند? الان وگستر زمگسا ثباغ سصفها تلیسه زشگزا ثغرب ثشرق سفار غدام اینها پایه نیستند والان رشد دارن میکنند❤سهم ها ی خطرناک رو نخرید مثلا سهم دی خودرو خساپا هرلحظه امکان داره جلو سهم بسته بشه ???