کد مطلب: ۲۸۱۰۹۴

نظرسنجی تجارت‌نیوز از برخی فعالان و معامله‌گران تالار بورس

بورس این هفته سبز می‌شود

بورس این هفته سبز می‌شود

نظرسنجی «تجارت‌نیوز» از بین جمعی از معامله‎‌گران و سهامداران نشان می‌دهد، روند شاخص بورس تا پایان هفته جاری مثبت است اما در دو روز پایانی فعالیت بازار سهام، عرضه‌ها سنگین خواهد شد و حتی ممکن است بازار چهارشنبه منفی باشد.

تجارت‌نیوز هر هفته دو پیش‌بینی از وضعیت شاخص بازار سهام منتشر می‌کند.

یک گزارش شامل دیدگاه تحلیلی کارشناسان خبره بورس و گزارشی دیگر شامل دیدگاه معامله‌گران بازار سرمایه تحت عنوان نظرسنجی بورسی است. گزارش اول در اولین روز کاری هر هفته و گزارش دوم در دومین روز کاری هر هفته منتشر خواهد شد.

معامله‌گرانی که در نظرسنجی این هفته شرکت کردند، معتقدند سهم‌ها و صنایع دلاری لیدر بازار خواهند بود و بازار روند مثبت خود را ادامه می‌دهد.

اهالی بازار معتقدند، درصورتی که خبر منتشر شده مبنی بر آزادسازی نرخ دلار شرکت‌های صادرات‌محور در این هفته عملی شود، روند شاخص کل که از روز گذشته صعودی بود، به روند مثبت خود ادامه می‌دهد. به نظر می‌رسد، در حال حاضر این خبر بازار را تا پایان هفته تحت تاثیر قرار ‌دهد.

در حالی که بازار روز گذشته متاثر از این خبر رونق داشت، اما عده‌ای از معامله‌گران در گفتگو با تجارت‌نیوز گفتند که متاسفانه سهامداران هر بار با شنیدن یک خبر، تحت تاثیر قرار می‌گیرند و دست به معاملات احساسی می‌زنند، آن هم با یک خبر تایید نشده.

از نظر این عده، بازار سرمایه در حال حاضر در لبه تیغ قرار گرفته است، چرا که ممکن است از طرفی خبر ارزی تزریق شده به بازار تایید شود و روند قدرتمندی شکل بگیرد و از سوی دیگر، 13 مرداد ماه که بازگشت فاز اول تحریم‌ها علیه ایران است، می‌تواند شوک منفی به بازار وارد کند.

برخی از تحلیلگران معتقدند، فضای ابتدای هفته که بر بازار سهام حاکم شده، یک فضای احساسی است و سهامدارن توجه کمی به تحلیل‌ها و شرایط کلی بازار دارند. در هر حال باید منتظر تایید یا تکذیب اخبار ارزی منتشر شده بود.

هر چند به نظر می‌رسد، این هفته می‌توان شاهد یک روند مثبت بود اما این روند مانند شنبه نخواهد بود و کمی از این جو و هیجان کاسته خواهد شد.

به گفته معامله‌گران، با این حال، بازار به سمت نمادهای بزرگ و دلارمحور خواهد رفت و در کنار آن دو گروه غذایی و ماشین‌آلات می‌توانند مورد توجه بازار قرار بگیرند.

از سوی دیگر گروهی از معامله‌گران و تحلیلگران دید مثبت‌تری به انتشار این خبر داشته و معتقدند، کلیت بازار این است که رشد کند، چرا که بازار سهام از سایر بازارهای موازی جامانده و ارزش هر سهمی باید چند برابر شود.

از نظر این عده، حتی اگر قیمت سکه را با دلار 9600 تومانی هم حساب کنند در نهایت قیمت سکه باید سه میلیون تومان شود نه اینکه حباب 800 هزار تومانی داشته باشد.

احتمال رشد بازار این هفته، با توجه به افزایش نرخ دلار و احتمال اینکه شرکت‌های پتروشیمی، فولادی و معدنی بتوانند نرخ دلار را با قیمت بالاتر در سامانه نیما عرضه و رشد کنند نیز وجود دارد.

در مجموع به نظر می‌رسد این هفته، شاخص کل بورس مثبت باشد و حجم بسیاری از معاملات به واسطه شرکت‌های پتروشیمی و معدنی صورت بگیرد که جای رشد 10 تا 15 درصدری دارند و اگر این خبر قطعی شود و این شرکت‎ها که در حال حاضر محصولات خود را با نرخ 4200 تومان به فروش می‌رسانند بتوانند با نرخ 6500 تا 7000 تومان بفروشند، به طور قطع تا 30 درصد تعدیل مثبت خواهند داشت و در گزارش‌های 6 و 9 ماهه خود این رشد را نشان می‌دهند.

در این نظرسنجی این افراد مشارکت داشتند:

حامد حداد- علی شهریاری- مجید مویدی- پریسا کافی- ابوالفضل ابراهیمی‌زاده- زهرا جباری- محمد حسینی- حسن امامی - عبدالمناف جلال‌پور- کاظم اسماعیلی- پریسا کافی- ابراهیم سپیانی- مجید حق‌پرست- فرشاد طهماسبی- عباس مظاهری- جمشید فلاح- حسین عسگری- ابراهیم غلامی- احمد محمودی- پناه جعفری- لقمان یاوری.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.