کد مطلب: ۷۰۷۳۶۲

زمان تشکیل بورس بین‌الملل در منطقه آزاد کیش

زمان تشکیل بورس بین‌الملل در منطقه آزاد کیش

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در مورد ایجاد بورس بین‌الملل، بعد از مصوبه شورای عالی بورس پیگیری کردیم، همچنین باید بانک فراساحل و بورس بین‌الملل که مصوبه شورای عالی بورس است در این منطقه ایجاد شود امیدواریم در دو الی سه ماه آینده بورس بین‌الملل راه‌اندازی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرایط میزبانی کیش از میهمانان جام جهانی قطر، برگشت ۱۰۰ درصد مالکیت هواپیمایی کیش‌ایر به سازمان منطقه آزاد کیش،‌ تشکیل بورس بین‌الملل در منطقه آزاد کیش تا ۴ ماه آینده و ضرورت برگرداندن مشوق‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، از مواردی بود که در گفتگوی مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با فارس مطرح شد.

به نقل از فارس، مناطق آزاد تجارتی و صنعتی از حدود ۳۰ سال پیش در کشور راه‌اندازی شده است، هدف از ایجاد این مناطق، فراهم کردن زمینه‌هایی برای تسهیل در ورود سرمایه‌‌گذاری خارجی به کشور و همچنین سرمایه‌گذاری‌های مشترک در این مناطق در جهت توسعه صادرات است.

هم اکنون حدود ۹ منطقه آزاد اقتصادی و چندین منطقه ویژه صنعتی در کشور راه‌اندازی شده است، اما به اذعان اغلب کارشناسان هنوز مناطق آزاد به اهداف اصلی خود نرسیده و فاصله زیادی با اهداف تعیین شده دارد.

یکی از این مناطق آزاد، منطقه آزاد کیش است، جزیره کیش در شهرستان بندر لنگه، استان هرمزگان در جنوب ایران واقع در خلیج فارس است. کیش به دلیل وجود منطقه آزاد تجاری، مراکز تفریحی و تجاری، جاذبه‌های گردشگری و هتل‌های فراوان یکی از مقاصد عمده گردشگری در ایران به‌شمار می‌رود، این جزیره دارای ۹۱٫۵ کیلومتر مربع مساحت است و از شمال به ایران، از شرق به تنگه هرمز، از جنوب به کشور امارات متحده عربی و از غرب به کشورهای بحرین، قطر و عربستان منتهی می‌شود.

مقدمات تشکیل بورس بین‌الملل تا چهار ماه آینده

مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به این سوال « در مورد مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر احداث بورس بین‌الملل در منطقه آزاد کیش توضیح دهید، همچنین آیا بیمه بین‌المللی هم در کیش راه‌اندازی می‌شود؟» گفت: در مورد ایجاد بورس بین‌الملل ، بعد از مصوبه شورای عالی بورس پیگیری کردیم، همچنین باید بانک فراساحل و بورس بین‌الملل که مصوبه شورای عالی بورس است در این منطقه ایجاد شود امیدواریم در دو الی سه ماه آینده بورس بین‌الملل راه‌اندازی شود، مقدمات آن فراهم است اولین گام مصوبه شورای عالی بورس است که در سه هفته اخیر صادر شد.

باید شاخص‌ها و شرایطی فراهم شود و از شرکت‌های جهانی بورسی و شرکت‌های داخلی دعوت کنیم تا بحث بورس بین‌الملل وارد مرحله جدی شود.

یکی از زیرساخت‌های مهم برای بورس بین‌الملل تعریف پهنای باند اینترنتی و یک فضای خاص برای ارتباط شرکت‌ها با بورس بین‌الملل و شرکت‌های مادرتخصصی است که در این زمینه باید تعریف شود؛ مؤسسان می‌توانند شورای عالی مناطق آزاد باشند برخی از شرکت‌های بزرگ اعلام آمادگی کردند که فعلا نمی‌توانیم اسامی آنها را اعلام کنیم تا سه الی چهار ماه آینده مقدمات تشکیل بورس بین‌الملل فراهم می‌شود.

کارها باید به صورت فرآیندی انجام شود ما قانون‌گذار نیستیم اما فرآیندها را پیگیری می‌کنیم و هر کس باید نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.