کد مطلب: ۷۰۴۷۳۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس شنبه / سرخ‌پوشی بازار ادامه‌ دارد؟

پیش‌بینی بورس شنبه / سرخ‌پوشی بازار ادامه‌ دارد؟

شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته نیز روند نزولی به خود گرفت. با وجو این افت می‌توان انتظار رشد بازار را به همین زودی‌ها داشت؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در آخرین روز کاری هفته نیز روند نزولی به خود گرفت. بورس تهران امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ با افت ۱۱ هزار و ۸۳۰ واحدی به کار خود پایان داد. شاخص بورس با این افت در محدوده یک میلیون و ۵۵۰ هزار واحدی قرار گرفت که پایین‌ترین سطح شاخص در سال ۱۴۰۱ است. شاخص هم وزن نیز با افت دو هزار و ۲۳۲ واحدی در کانال ۳۹۵ هزار واحدی تثبیت شد.

بورس در انتظار اخبار بین‌الملل

درحال حاضر مجمع عمومی سازمان بین‌الملل در حال برگزاری است. برخی از کارشناسان عقیده دارند که سخنرانی‌های مسولان در این نشست می‌تواند تعیین کننده وضعیت اقتصاد و بورس کشور باشد. اما در مقابل برخی از تحلیلگران می‌گویند که تنها راه نجات اقتصاد و بورس مشخص شدن نتیجه مذاکرات هسته‌ای است.

اغلب کارشناسان متعقدند که راهکار تغییر بورس، تعیین و تکلیف مذاکرات است. یعنی اگر مذاکرات به نتیجه مشخص برسد، بازار سرمایه نیز مسیر خود را پیدا می‌کند. در صورت توافق تمام صنایع بورسی روند صعودی به خود می‌گیرند و به نوعی به قیمت واقعی می‌رسند.

اما اگر مذاکرات به بن‌بست برسد باید انتظار رشد تورمی بورس را داشت که این رشد موقتی و اسمی است.

تعطیلی‌ها به زیان بازار است؟

در هفته آینده بورس تهران تنها سه روز معاملاتی خواهد داشت و هفته آینده نیز روزهای معاملاتی به چهار روز می‌رسد. طبق روال گذشته یک روز می‌تواند بورس را منفی کند یعنی می‌توان انتظار بازدهی منفی از معاملات بورس هفته آینده داشت.

کارشناسان می‌گویند که در هفته پیش رو بازار با توجه به تعطیلی‌های پیش‌رو کمی احتیاط و ذخیره سود را شاهد خواهیم بود. احتمالا همچنان در بازار به سهام کوچک توجه بیشتری شود و به نوعی مثبت تر باشند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سید رضا

    میگم که بورس شما با بورس ما فرق داره یا نه!!!!!!!
    امروز چهارشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ بورس ما با افت ۱۱/۸۳۰ واحدی شاخص بورس به عدد ۱/۳۵۵/۰۰۰ رسید
    حالا اونجایی که شما هستین خوبه شاخص بورس شما ۱/۵۵۰/۰۰۰ هست. خوش به حالتون……..