کد مطلب: ۵۱۰۴۴۹

دژپسند:

حقوقی‌ها باید یک ایثارگری از خود به نمایش بگذارند / بورس جای تعیین قیمت نیست

حقوقی‌ها باید یک ایثارگری از خود به نمایش بگذارند / بورس جای تعیین قیمت نیست

وزیر اقتصاد با بیان اینکه کار بازار بورس تعیین قیمت اقلام نیست بلکه این بازار برای کشف قیمت‌هاست، گفت: بازار روند نزولی پیدا کرده حقوقی‌ها باید یک ایثارگری از خود به نمایش بگذارند تا بازار سرمایه اُفتش بیش از پیش نشود اینکه عده‌‌‌ای می‌‌آیند حقوقی کشون راه می‌‌اندازند یا در دل حقیقی ها آشوب ایجاد می کنند قطع به یقین به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و امور دارایی در جلسه تودیع و معارفه گفت: امروز ۲ تغییر مسئولیت را تجربه می‌کنیم به علت آنکه قالیباف اصل از یک سنگر سنگین به یک منصب دیگر هدایت می شود که این امر برای ما خیلی حزن انگیز است، اگر مشکلاتی پیش نمی آمد قطع به یقین ما باز هم قالیباف اصل را مجاب می کردیم که در این سمت باقی بمانند.
او بیان کرد: من به عنوان رئیس شورای عالی بورس به قالیباف اصل حق می دهم به علت آنکه بعضی از اظهار نظرهای غیر کارشناسی سبب برهم ریختن بازار شد این منصب را ترک کند.
او بیان کرد: هنگامی که دهقان دهنوی به عرصه معاونت اقتصادی منصوب شده بودند گفته بودم که ایشان یک استاد از دانشگاه نیست بلکه یک فرد اجرایی است، همان گونه که یکی از عرضه هایی که توانست به ما کمک کند در رابطه با قوانین نویسی بازار سرمایه بود.

دژپسند بیان کرد: اگر روزی صفوف کدی تشکیل می شد بابت مسائل بهداشتی و شیوع کرونا به ما تذکر داده می شد اما توانستیم در این دوران برای اولین بار احراز هویت را در بازار سرمایه کلید بزنیم، درخور توجه است که معاون قوه قضائیه هم این موضوع را اذعان کرد.

وی افزود: مدیریت سازمان بورس و بازار سرمایه در عرصه نهاد سازی و سیاست پردازی ها زنجیره می شود، آمارهایی که داده شد حاکی از این است که به گونه ای عمل شد که نقد شوندگی بازار منجر به ایجاد رضایت در مشتریان و سهامداران است. شرکتی برای پذیرش به وزیر اقتصاد تذکر در صف ماندن برای پذیرش را نمی‌‌دهد. پذیرش شرکت ها برای عرضه در ظرف یک ماه صورت می گیرد. بازارگردانی در مدت دوماه به اندازه یک سال افزایش پیدا کرده است. کار بازار بورس تعیین قیمت اقلام نیست. این بازار برای کشف قیمت هاست.

او بیان کرد: در ۱۰ ماه اول سال تامین مالی به ۵۰۰ هزار میلیارد تومان رسید در حالی که در سال گذشته ۲۶۴ هزار میلیارد تومان بود. وقتی ما مصوبه بحث شناوری را مطرح کردیم در بازار سرمایه اعضای شورا گفتند که این مسئله یک کلید پیشرفت برای بازار سرمایه است.

او بیان کرد: اکنون که بازار روند نزولی پیدا کرده حقوقی‌ها باید یک ایثارگری از خود به نمایش بگذارند تا بازار سرمایه اُفتش بیش از پیش نشود اینکه عده‌‌‌ای می‌‌آیند حقوقی کشون راه می‌‌اندازند یا در دل حقیقی ها آشوب ایجاد می کنند قطع به یقین به نفع بازار سرمایه نخواهد بود.

سودآوری ۳ برابری شرکت‌های بورسی

او بیان کرد: رئیس سازمان بورس باید در بیشتر مجامع دولتی حضور داشته باشد به علت آنکه بازار سرمایه اکنون خانواده‌‌ای ۵۷ میلیون دارد. بازار سرمایه اکنون یک مقدار نامتلاطم است که در گام اول باید به آن آرامش داد خبر خوبی که اکنون می‌‌توان گفت سود آوری شرکت های بورسی در نه ماه امسال به نسبت سال گذشته ۳ برابر شده است.‌

او بیان کرد: بازار سرمایه فقط برای دولت، وزارت اقتصاد یا ارگان‌های دیگر نیست بلکه برای کشور است، اتفاق خوبی که دارد رخ می دهد یک شرکت حدود ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی قرار است تا میلاد حضرت زهرا پذیره نویسی اش رخ دهد.

او بیان کرد: شاخص مبین دو امر یعنی؛ شرکت و محیط پیرامون است. بازار باید شرایطی پیدا کند تا بتواند از ابزارهایی مانند اوراق تبعی استفاده کند، وقتی می‌‌‌بینیم شاخص بزرگ شده به جای آنکه بیایم شاخه را از بین ببریم از آن بهره ببریم، به علت آنکه اگر این شاخه سقوط کند همه درگیر آن خواهند شد.

او بیان کرد: من به دهقان دهنوی تبریک می گویم که در چنین شرایطی بازار را پذیرفتند، امروز یکی از وزراء از بنده پذیرفتند؛ آیا شما مطمئن هستید که دهقان دهنوی با رضایت این سمت را پذیرفته است در جواب به او گفتم آیا باورت نمی‌شود که هنوز افراد ایثارگر و فداکاری در کشور حضور داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اظهار کرد: میلیون ها نفر منتظر بازگشت شاخص و سرمایه‌‌هایشان هستند پس نباید استرس و هیجان در بازار ایجاد کنیم. افرادی که در بازار سرمایه وارد می‌شوند نیازمند مطالعه و دقت هستند افراد نباید سهامشان را در یک پرتفوی خلاصه کنند. ما باید به پارلمان بازار سرمایه اعتماد کنیم و تصمیمات را به آن ها بسپاریم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • تله تان بگیران بورس

    امروز لطف کرد تمام سهام اسیا رو تو خط فروش تو 3 ثانیه 120 ملیون از مردم برد و به خط فروش سبز رسوند . خصولتیها . رانتیها . حسن روحانی . قیمت را دو روز پایین اورد ضرر زدو تو 3 ثانیه جارو کرد . چقدر فساد در دولت و بورس . حق گرفتنیست . میستانیم . حالم خوب نیست نشر بفرما . ممنون

  • تله تان بگیران بورس

    لطفا نشر کنید بیچاره شدیم هیچ بی احترامی نشده . حالمان خوب نیست . دست دولت و خصولتیها و نهادها و بنیاد و سازمانهای وابسته سرمایه دار در کار است . فساد در بورس بر علیه حقیقیهای دعوت شده . توسط همه مسئولان مربوطه . مالمان رفت نشر کن

  • حمله به ملت

    کار خود نامرد عهد شکنتونه. دعوت کنندگان . با ملت طرف میشوید 80 درصد پولمان را سبدگردانها نوسانگیران و خصولتیها و ارگانها بردند . به که پناه ببریم نشر کن مسلمون

  • ناشناس

    آخه این چه حرفیه ، ایثارگری یعنی چه !؟ یعنی آدم مال خودشو آتیش بزنه ؟! حسابی مردم رو با حرفاشون گول زدن ، حالا میخوان نقش فرشته نجات رو بازی کنن . شما هم هرچه در باره این وزیر می نویسیم سانسور می کنید .

  • شناس

    والا بلا من و امثال من تو بورس بیا نبودیم اینقدر مسئولین و دولت تبلیغ کردن که تابستان در اوج بازار اندک سرمایمونو آوردیم تو بورس.بعد 2 هفته همه چی وارونه شد.آقای وزیر فقط 3 روز بعد از آخرین دعوت آقای روحانی بازار فرو ریخت.در ضمن همه میدونن 90 درصد حقوقیها وابسته به دولت هستن چرا فرافکنی میکنید؟

  • ناشناس

    توروخدا منت سر ما بزارید سهمای که چند برابر به مردم انداختین مفت از مردم بخرید
    تازه معنی ایثار فهمیدیم

    • ناشناس

      حتمافرداهم میگه حقیقیهاهم ایثارکنندازپولشون بگذرندفکرکنم سهامدارکل سنگپاقزوین ایشون باشه

  • ناشناس

    کاربران باید خواسته علمی و شدنی داشته باشن یکی میگه نفروشیم یکی میگه بخریم یکی میگه حقوقی یا حقیقی سهامداران باید یاد بگیرن خواسته هاشن اصولی قانونی و درجهت بازار و شدنی باشه تمام خواسته شما خلاصه میشه در حذف دامنه نوسان یا افزایش ان و تغییر حجم مبنا سهامداران همه متحد دنبال این خواسته و پیگیر این موضوع باشیم والا یکی بگه نفروش یکی بگه تو صف نروید اینها قانون نمی شود برای همه . حذف دامنه نوسان در دلش اکثر خواسته هایمان را بر اورده می کند برای همین برا حتی حقوقی ها و نوسانگیران و صف دستوری و قیمت گذاران دستوری تن به این قانون نمی دهند و ما سهامداران را می پی چونن باید قانون عوض شود نه هر سهام داره حقیقی ساز خودش را بزند تمام سهاداران اگر می خوایم از این اوضاع راهایی یبابیم باید فشار بیاوریم به سازمان و رییس بورس و حقوقی ها که دامنه نوسان را سریع تر حذف کنن و گول تحلیل های مخالفین را نخورید که از قوم و خویش همین نواسانگیر ها و حفظ شرایط موجود هستن و سود های انچنانی می برند و جیب ما حقیقی ها روز بروز خالی تر می کنن ما فقط خواهان حذف دامنه نوسان هستیم و از رییس بورس خواهان رسیدگی عاجل به موضوع هستیم و اهالیه بازار سرمایه

  • ناشناس

    در زمان شروع ریاست قالیباف خواسته و فشار اهالیه بازار حذف دامنه نوسان و تغییر حجم مبنا بود کارشناسان و خبره های بازار گفتن بازار بورس با بودن این دو قانون به جایی نمی رسد موقت بالا میره و با مشکلات بیشتر بر می گردد حالا هم از ریاست جدید بورس همان خواسته را اهالیه بازار بورس دارن باید ریشه بورس و قوانین ان عوض شود و گرنه با ایثارگری و جون من مرگ تو التماس فایده نداره شما با این حرفها به شعور ما سهامداران دارید توهین می کنید اخه چکار علمی و عملی برای بورس کردین که مشکل گذشته ان حل شده باشدو از دباره تکرار نشود کدوم تضمین کدوم اعتماد مگر تغییر رییس تغییر قانون بورس است فقط باید در عمل شاهد حرکت و تغییر باشیم یعنی حذف دامنه نوسان و تغییر حجم مبنا نه یه کلمه بیشتر نه کمتر این تضمین اعتماد میاورد نه التماس و حرف و حدیث و گول مالی مردم و افزایش موقت شاخص و باز همان پرسه ریاست قالیباف تکرار شود

  • ناشناس

    اقای وزیر ما که تو این دنیا دستمون بهت نمیرسه باشه قراره ما تو اون دنیا .تو انینجا تو سواره و ما پیاده ولی اونطرف تو پیاده و من سواره

  • ناشناس

    حدودیک هفته دارن ازپالایش ودارایکم حمایت میکنن دستشون دردنکنه امااین حمایت واقعا ازخریداران این سهامهاست قطعااینطورنیست اونایی که اول این سهاماراخریدندمردم بیچاره ای بودن که بازحمت وبدبختی تعدادی ازاین سهمهارا باوعده ووعیدسودوتخفیف30درصدی خریدن وبعدازکلی ضرربنابه هردلیلی فروختن والآن کی سودش رامیبره خداداندجداازاین فقط همین دوتاعرضه اولیه بودن که به این مصیبت دچارشدن وسپهربپیوند بگیلان و….که دارن زیرقیمت معامله میشن راکی بایدجواب بده