کد مطلب: ۳۴۵۱۸۹

کارنامه بازار سرمایه در روز ۲۹ دی ماه سال ۱۳۹۷

بورس در چنگ بانکی‌ها / رشد بی رمق شاخص بورس

بورس در چنگ بانکی‌ها / رشد بی رمق شاخص بورس

با وجود خبرهای خوب هفته گذشته از جمله نفت 63 دلاری، بازارهای جهانی مثبت، دلار بالای 11 هزار تومان که نویدبخش شرایط خوب برای بازار امروز بود اما سهامدارن شاهد بازار کم رمقی بودند و بازار در حد انتظار ظاهر نشد. امروز نیز بانکی‌ها توانستند بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشته باشند. گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 84 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، پس از عبور شاخص کل بورس تهران از مقاومت مهم 165 هزار واحدی در هفته گذشته، امروز 29 دی ماه سال 1397، شاخص با رشد 536 واحدی در سطح 166 هزار واحدی باقی ماند.

همانطور که در نظرسنجی تجارت‌نیوز از کارشناسان و معامله‌گران بازار سرمایه درباره پیش‌بینی هفته جاری بورس به رشد نمادهای نفتی و معدنی اشاره شده بود، این نمادها توانستند امروز با رشد قیمت مواجه شوند.

در طول جریان معاملات امروز بیش از 161 هزار معامله به ارزش 530 میلیارد تومان انجام شد و ارزش بازار سهام به 629 هزار و 476 میلیارد تومان رسید.

برترین گروه‌های صنعتی امروز گروه‌های بانکی و فرآورده‌های نفتی بودند که بیشترین ارزش معاملات امروز را در اختیار داشتند.

همانند هفته گذشته، امروز نیز بانکی‌ها توانستند بیشترین ارزش معاملات را در اختیار داشته باشند. گروه بانکی با معاملاتی به ارزش 84 میلیارد تومان از دیگر گروه‌ها سبقت گرفت.

538

پربازده‌ترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بورس محصولات معدنی، فرآورده‌های نفتی، سایر مالی و فنی مهندسی و زیاده‌ترین آن‌ها و محصولات چوبی بودند.

4454

بیشترین تاثیر مثبت را نمادهای شبندر، شپنا، پارس، فملی و رمپنا و بیشترین تاثیر منفی را نمادهای فارس، وبملت و وتجارت بر شاخص کل و ارزش بازار سهام امروز داشتند.

همچنین در میان نمادهای بورسی بیشترین تقاضا معادل 5.2 میلیارد تومان متعلق به نماد شکربن و بیشترین عرضه نیز با 2.3 میلیارد تومان مربوط به نماد کیان بود.

565888

بیشترین خرید حقوقی‌ها در حمایت از نمادهای بانکی بوده، به طوری که بیشترین خرید در نمادهای وپاسار، وبملت و ودی بوده است.

همچنین شاخص کل بازار فرابورس با رشد 19 واحدی در سطح دو هزار واحدی قرار گرفت که نمادهای دماوند و زاگرس بیشترین تاثیر مثبت و نماد ذوب بیشترین تاثیر منفی را بر روی ارزش این بازار داشته‌اند.

بازار کم رمق و دور از انتظار

با وجود خبرهای خوب هفته گذشته از جمله نفت 63 دلاری، بازارهای جهانی مثبت، دلار بالای 11 هزار تومان که نویدبخش شرایط خوب برای بازار امروز بود اما سهامدارن شاهد بازار کم رمقی بودند و بازار در حد انتظار ظاهر نشد.

نمادهای پالایشی‌ها که در روزهای پایانی هفته گذشته روند صعودی به خود گرفته بودند، پس از سخنان محمدباقر نوبخت در مورد تنگناهای ارزی ایجاد شده برای کشور و عدم امکان دریافت ارز حاصل از فروش نفت، امروز با افت مواجه شدند.

در حالی که قیمت نفت ، روی، مس و سنگ آهن در بازار های جهانی افزایش یافته بود و گزارش‌های جذاب فصلی شرکت‌ها که یکی پس از دیگری برروی کدال می‌آمد تنها حرف‌های نوبخت کافی بود که روند بازار تغییر جهت دهد.

با اعلام خبری از جانب محمدباقر نوبخت مبنی بر اینکه فروش نفت شرایط مناسبی ندارد و همچنین عدم نتیجه‌گیری در رای‌گیری لایحه پالرمو توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، دوگانگی تصمیم برای رشد بازار را برجای گذاشت، با این حال بازار با رشد شرکت‌های پالایشگاهی با شاخص مثبت بسته شد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.