کد مطلب: ۵۱۰۸۶۹

گزارش تجارت‌نیوز از دیدگاه سهامداران درباره آینده بازار

شاخص بورس دوباره ۲ میلیون واحدی می‌شود؟

شاخص بورس دوباره ۲ میلیون واحدی می‌شود؟

بورس اولین روز کاری این هفته را صعودی آغاز کرد و با ۲٫۵ درصد رشد شاخص کل تا نیمه کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد رشد کرد. سهامداران بازار سرمایه با اشاره به اخبار سیاسی درباره بازگشت امریکا به برجام معتقدند که بورس روزهای صعودی در پیش خواهد داشت.

به گزارش تجارت‌نیوز اخبار اولین روزهای کاری جو بایدن در کاخ سفید درباره بازگشت به برجام چندان امیدوار کننده نبود و همین موضوع قیمت طلا و سکه را در بازار ایران اندکی صعودی کرد. این اتفاق چشم‌انداز صعود دوباره شاخص کل را به سهامداران بازار سرمایه داده است.

هرچند که درباره میزان رشد ارزش سهام شرکت‌های بورسی و سودآوری بورس در آینده اختلاف نظر وجود دارد. برخی از سهامداران نوشته‌اند که منتظر بازگشت اصل پول خود و خروج از بازار هستند، برخی دیگر معتقدند که بازار سودهای خود را پیش‌خور کرده است و از آنجا که بازگشت اعتماد به بازار سرمایه و ورود دوباره نقدینگی به بازار دور از انتظار به نظر می‌رسد، دوران جهش شاخص کل به سر آمده و سهامداران در نهایت می‌توانند شاهد عادی شدن بازار باشند.

برخی دیگر اما اعتقاد دارند که بازار دوباره و به زودی دو میلیونی شدن شاخص کل را خواهد دید چرا که با صعودی شدن شاخص، تقاضای دوباره برای ورود نقدینگی به بازار شکل می‌گیرد.

در ادامه نظرات برخی از مخاطبان تجارت‌نیوز را می‌خوانید:

«بورس اوتقدر ریزش داشته که جا داره تا انتخابات مثبت باشه. البته پولبک‌ها در این شرایط فرصت خریده. هر کسی سهامدار باشه از رشد بورس خوشحال میشه»

« بازار تا دوهفته مثبت مثبت مثبت هست»

«بازار رو به رشده»

«فقط خداکنه یه جوری بشه به اصل پولمون تو بورس برسیم.والا ما باتشویق وترغیب مسئولین تراز اول کشور واردبورس شدیم.برنامه کدبورسی گرفتن و انتخاب کارگزاری هم گفتن برای امور مربوط به سهام عدالتتان الزامی است.بعدار آن هم آقای روحانی تشویق به ورودبورس کرد.وگرنه ماپولمون رو توبانک گذاشته بودیم ماهیانه یه سود۲۰درصدی میگرفتیم.ماکه از بورس هیچ خیری ندیدیم این ضررهنگفت هم کاری به قدیمی وتازه وارد وآموزش دیده وندیده نداره.چون بورس ایران طبیعی وعادی نیس فقط دستوریه»

«دوستان سهامدار تا آخر سال تنها یک ماه و اندی باقی مانده، بورس احتمالا امسال را روی شاخص ۱/۴ میلیون قفل می کند اما در سال جدید، اگر دولت جلوی موانع معاملات مالی و تجاری شرکت های بورسی را بگیرد و رونق به معاملات تجاری برگردد (اهرم اول) و عرضه سهام را متناسب با سوددهی شرکت ها قرار دهد (اهرم دوم)، بورس رشدی پایدار، اساسی و بنیادین خواهد داشت. این رشد به نفع سرمایه داران واقعی خواهد بود که با افق طولانی مدت، وارد بازار سرمایه شده اند.»

«متاسفانه فرصت های خوب خرید از دست رفت. هر چند هنوز هم میشه خرید کرد، اما بازار ظرف روزهای آینده صعود خواهد داشت.»

«اگه بد خواها حرف نزنن شاهد بازار سبز خواهیم بود.»

«خواهشا صعود بورس رو منوط به صعود دلار ندونین…همونطوری که با صعود دلار بورس ریزش عجیب داشت»

«به امید خدا تا ۲میلیون روند صعودی ادامه داره. چون تمام قیمتها تو کف و قیمتها رسیده به قیمت یکسال پیش که دلار ۱۲ تومن بود. بازار از فروشنده ترسو کاملا خالی شده»

«سود خوبی در انتظار ورود کننده های جدیده و از همه طرف بازار حمایت میشه فرش سبز هم جلوی پای رئیس جدید پهن شده در هرصورت متعادل ترین وضعیت بازار کانال ۲ میلیون هست»

«بازار طبق تحلیل پیش نمیره وبیشتر سیاسی شده.ربطی به قیمت دلار نداره.»

تمام اخبار بازار سرمایه از این لینک در دسترس است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • بورس باز

    عمرا

  • محمد نصری

    من هم هرچه داشتم فروختم ارز دیجیتال دولت دراون نقشی ندارد وکل اعضای خانواده درارز دیجیتال موفق شدند جزمن بدبخت که توی بورس سرمایه گذاری کردم

  • داود

    خداوند با صابران است نگران نباشید سهامداران محترم اجرتان در پیش خداوند محفوظ است انشاا…

  • ناشناس

    وقتی هرکس از مادرش قهر میکنه میاد توی بورس البته به تشویق و تبلیغ دولت چون بورس واسه دولت منافع زیادی داشت اینطوری میشه که الان هست ،دوستان رشد ناگهانی بورس در ابتدای سال ناشی از ورود نقدینگی فراوان توسط مردمی بود که به طمع سود های نجومی وارد بورس شدند و یک اتفاق بود که دیگر رخ نخواهد داد .

  • محمد

    هرکی پول داره الان موقع خرید سهام های قرمز شده اس بزودی بازار برمیگرده و اونایی که از ترس فروختن پشیمون میشن لطفا درفروش عجله نکنید اگه کسی نفروشه خریداران مجبورن قیمت بالاتر پیشنهاد بدن درست مثل حراج میمونه

  • بهزاد

    فقط اونجاش که یارو نوشته پولمون رو تو بانک میذاشتیم ماهیانه 20 درصد سود میگرفتیم ! ملت چی پیش خودشون فکر کردن خدا میدونه. داداش من خواهر من، هیچکی اینجا یکشبه پولدار نمیشه، حلوا هم پخش نمیکنن، اونایی هم که امسال سودهای سیصد چهارصددرصدی گرفتند، همون کسانی بودند که سال قبلش توی اوج بدبینی به بازار و اصلاح شدید، سهام خریده بودند و ریسک کرده بودند و البته تحلیل درست هم داشتند از وقایع. الان هم شما اگر فکر کردید امروز بخرید فردا ده برابر بر میدارید اشتباهه. یا بخرید و دو سال بزارید کنار و یا برید از دو تا تحلیل گر با سابقه ی کار مشخص سیگنال بخرید. خودتون هم هیچ نظری راجع به بازار و شاخص ندید بهتره.

  • ناشناس

    البته که درسته اما ۲ سال دیگه

  • اسی

    بانک سالی 20 درصد میده نه ماهی 20 درصد

  • ناشناس

    تو این این مملکت همه چیز دستوری و حزبی و جناحیه تا مدامی که اینها باهم دعوا وجر ومن جر دارن هچی درست شدنی نیست و لار فلان بی سار دروغی بیش نیست برای سر پوش گذاشتن روی کارهای کثیفشان فقط خدا به داد این ملت مظلوم برسد.

  • انصاری

    بنظرم بورس و دلار باهم نسبت عکس دارند.
    چون وقتی دلار بالا برود نقدینگی از بورس وارد دلار می شود و اگر بورس بالا برود نقدینگی از دلار وارد بورس می شود.
    همانگونه که زمانی که دلار صعودی شد بورس نزولی شد.