کد مطلب: ۶۱۹۶۷۷

عرضه اولیه چند صد میلیون دلاری در عربستان

عرضه اولیه چند صد میلیون دلاری در عربستان

شرکت «علم» عربستان سعودی یک شرکت امنیت دیجیتال است که متعلق به صندوق دارایی حاکمیت عربستان است. این شرکت در پی آن است که با فروش سهام خود در تعداد زیادی از شرکت‌ها میزان ۸۲۰ میلیون دلار از عرضه اولیه سهام خود درآمد کسب کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت «علم» عربستان سعودی یک شرکت امنیت دیجیتال است که متعلق به صندوق دارایی حاکمیت عربستان است. این شرکت در پی آن است که با فروش سهام خود در تعداد زیادی از شرکت‌ها میزان ۸۲۰ میلیون دلار از عرضه اولیه سهام خود درآمد کسب کند.

قیمت این عرضه اولیه عمومی از ۱۱۳ ریال( ۳۰ دلار) تا ۱۲۸ ریال متفاوت است. ثبت سفارش ۲۴ میلیون سهم امروز یکشنبه آغاز شده و تا روز جمعه ادامه دارد. این عرضه اولیه زمانی اتفاق افتاده است که کشورهای خاورمیانه در تلاش‌اند سهام خود را در شرکت‌های خصوصی بفروشند و نقدینگی را در بازار سهام خود افزایش دهند.

به نقل از بلومبرگ ، این فروش پس از برنامه صندوق سرمایه گذاری دولت برای سرمایه گذاری بیشتر در بازار عمومی اتفاق افتاده است. به این منظور این صندوق تصمیم دارد ۱۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری بیشتر در سهام فهرست شده انجام دهد. امسال شاخص محک عربستان ۹ درصد رشد داشته و درآمدهای خود را ۳۰ درصد افزایش داده است.

این شرکت ابتدا به عنوان یک شرکت تحقیقاتی در سال ۱۹۸۰ در عربستان تاسیس شد و خدمات آنلاین متعددی را به دولت عربستان ارائه داد. مانند پلتفرم ابشر که به ساکنان و شهروندان امکان انجام تراکنش‌هایی همچون پرداخت جریمه‌های رانندگی را می‌داد. این شرکت که در ریاض عربستان واقع شده است همچنین سیستمی برای مدیریت ورود زائران خارجی به این کشور برای زیارت مکه و مدینه طراحی کرده بود.

ریاض مشاور مالی و پذیره نویس این عرضه اولیه است. پس از فرآیند ثبت سفارش در روز سوم فوریه به مدت چهار روز فروش آن آغاز می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • یا الله

    ای کاش میتونستیم در عرضه اولیه عربستان با ایمان وبا انصاف وسودمند وخیرخواه شرکت میکردیم ! درودتان باد ای فرزندان سرزمین وحی وای خادمان حرمین شریفین

  • ناشناس

    عرب ها زندگی می کنند ، ما به زور سعی می کنیم زنده باشیم .

    • ناشناس

      واقعا

  • راستگو

    ما هم پارسال عرضه اولیه پالایشی یکم و وسپهر مثلا با تخفیف ویژه خریدیم امسال نه تنها سودی نکردم که حداقل سی درصد هم متضرر شدم کاش به جای خرید این عرضه اولیه ها چند قلم کالا مثل برنج وروغن وشکر هرزدن بودم حداقل پنجاه درصد تا الان سود کرده بودم

  • ناشناس

    حرف حق توهین است برای شما بس چطور دروغ های مسوولان فوری منتشر میشه

  • ناشناس

    بورس ایران یک قمارخانه دولتی است بابا درش وببیندید. خسته شدیم از این همه دورغ و وعده سرخرمن دادن

  • ناشناس

    هرکه مطلب حقیقت رو بنویسه ثبت نمی شود بابا جمع کنید

  • بابا واس

    غصه نخورید دو روز دیگه میگن بورس عربستان درپی حمله حوثی های یمن سقوط کرد!