خبر مهم:

کد مطلب: ۴۸۹۴۶۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

پیش‌بینی بورس هفته آینده / ۳ سناریو برای بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا

پیش‌بینی بورس هفته آینده / 3 سناریو برای بازار سهام بعد از انتخابات آمریکا

بورس تهران در هفته بعد از انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟ سه سناریو در پیش است. آیا بازار سهام هم مثل بازارهای ارز و طلا هیجانی رفتار خواهد کرد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس تهران در هفته بعد از انتخابات آمریکا چه خواهد شد؟ سه سناریو در پیش است. آیا بازار سهام هم مثل بازارهای ارز و طلا هیجانی رفتار خواهد کرد؟

اولین سناریو برای بورس هفته بعد، رفتاری مثل بازارهای ارز و طلا در روز پنجشنبه است. یعنی با پذیرش برد بایدن در انتخابات به دلیل افت قیمت دلار، ریزش شدید دسته جمعی در سهام رخ دهد.

دومین سناریو رفتاری متفاوت داشتن است. امکان دارد هرچند سهام دلاری واکنش منفی نسبت به برد بایدن در انتخابات آمریکا از خود نشان دهند اما سهام شاخص‌ساز یا سهام کمتر مرتبط با دلار آن قدر رشد خوبی داشته باشند که روند بازار سهام یک روند صعودی قابل توجه شود. یا اینکه به دلیل ریزش قیمت در دو بازار طلا و دلار، نقدینگی جدید وارد بازار سهام شود و روند بورس را صعودی کند.

در سناریو سوم ممکن است مجددا برد ترامپ محتمل‌تر شود که آن وقت به دلیل برگشت قیمت دلار، احتمالا شاخص بورس روندی مشابه روز چهارشنبه خواهد داشت. این سناریوهای مورد اشاره به ترتیب محتمل بودن مورد اشاره قرار گرفتند. با این حال اخباری غیر از اخبار انتخابات آمریکا نیز ممکن است در روند بازار سهام هفته بعد تاثیر داشته باشند.

ـ معاون سازمان خصوصی‌سازی از بازگشایی معاملات صندوق پالایشی یکم، دومین ETF دولتی در هفته آینده خبر داد.

ـ معاون اول رئیس جمهور اصلاحیه مصوبه واگذاری سهام دولت در صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در بورس(ETF دولتی) را ابلاغ کرد.

ـ امکان حذف سفارش فروش سهام عدالت، برای مشمولین این سهام از هفته اخیر فراهم شده است و سهامدارانی که از طریق بانک‌ها یا کارگزاری‌ها اقدام به فروش سهام خود کرده بودند می‌توانند نسبت به حذف آن اقدام کنند.

ـ عملیات بازارگردانی سهام ۵ شرکت شرکت‌های ایرکا پارت صنعت، سیمان اصفهان، تکنوتار، سرامیک‌های صنعتی اردکان و غلتک‌سازان سپاهان در بورس تهران آغاز شد.

ـ سخنگوی دولت با بیان اینکه پیش بینی می‌شود قیمت‌ها روند کاهشی داشته باشد، گفت: بخشی از افزایش قیمت‌ها به خاطر این بود که نتوانسته بودیم ارز را به موقع تهیه کنیم و بدین واسطه کالا‌ها دیر وارد کشور شدند.

ـ مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: با توجه به تصمیمات اتخاذ شده برای ترخیص فوری کالا‌های اساسی، ضروری و مواد اولیه تولید از گمرک در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار کشور، عرضه کالا در سطح بازار افزایش خواهد یافت و قیمت‌ها متعادل می‌شود.

واکنش بازارها در روز پنجشنبه را در گزارش بایدن و بازارها بخوانید.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس که هر روز ساعت 17 به‌روز می‌شود مشاهده کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ۴م۱۴۰۰

    ببینید دوستان،، نظراکثریت: تو این چند ماهی که بورس سقوط کرد همه ابزار و واقعیاتش یکی پس از دیگری فراهم شده بود،، اعم از صعودهای شارپی، موجهای کرونایی، گرانیها و نیازهای مالی مردم، افزایش قیمت چندبرابری خوردو ارز و سکه و مسکن و …، و صدالبته جو روانی و انتخابات امریکا که خیلی هم تاثیر گذار بود بجهت تحریمها و مبادلات شرکتهای بورسی و مبادلات بانکی و …،،
    اما حالا وضعیت کااااملا و ۱۸۰درجه فرق کرده! درواقع تمام مواردی که عرض کردم و هممونم میدونیم دقیقا برعکس شده و همه موارد بنفع بورس یکجا جمع شده و الحق و الانصاف هم جو روانی جامعه به سمت بورس و رشد شارپی یا حداقلش باسرعت تا مرزی که سقوط کرده بود رو حتما جبران خواهد کرد،و چون خواست و شرایط و قواعد و الزامات رشد حداکثری در این برهه، فقط و فقط برای بورسه و همه چیز دست به دست هم داده تا این اتفاق اجتناب‌ناپذیر بیوفته،،
    نظر شخصیمم اینکه؛ تابستان۱۴۰۰ شاخص بنا به انتظارات و شرایط موجود و ادامه دار به ۴میلیون خواهد رسید( همراه با نواسانات قبل و بعد بهار۱۴۰۰)

  • ناشناس

    ببینید دوستان خیلی ساده س فروردین امسال پراید حدود 65 میلیون و دلار حدود 17000 بوده و شاخص هم 500 هزار واحد رشد منطقی کالا ها و ارز رو در نظر بگیرید شاخص 1 میلیونی می تونه منطقی باشه حالا این که شما در نوک قله دلار 32000 و پراید 150 میلیونی و شاخص 2 میلیونی وارد شدی تقصیر هیچ کسی نیست
    شما اگر 5 فروردین فولاد رو 400 تومن خریده بودی الان 1200 هم میفروختی ضرر نمیکردی ولی فولاد رو 2200 خریدی و منتظری تا اون قیمتو به زودی تاچ کنه دوباره این غیر ممکن نیست اما مشخص نیست چه زمانی دوباره به اون قیمت ها و شاخص برگردیم

  • آریا

    با این قیمتها فقط باید پله ای خرید کرد . دیگه منتظر چی باید بود …. این همه افت قیمت برای ورود فوق العادست

  • ناشناس

    کل جهان بورس مثبت شده، چرا ایران بخواد منفی بشه

  • ناشناس

    به هیچ عنوان عجولانه تصمیم نگیرد اگر بورس سه ماه نیم صعودی بود خوب طبیعی بود بفروشید چون ارزش ذاتی آن کمتر بود ولی اکنون اوضاع فرق داره همه دلار رو میفروشند و طبیعی هست که در بانک با سود ۱۵ درصد سرمایه گذاری نمیگنند پس میان در جایی سرمایه گذاری میکنند که ریزش خود را داشته ،فقط در کف نفروشید و قیمت پایانی رو صفر درصد نگه دارید و هرگز در منفی نفروشید . ارزش سهام ها خیلی بیشتر از اینهاست

  • ناشناس

    توبازار فعلا جوروانی ریزش راه افتاده
    خیلیها فکر میکنن بایدن جادو جنبل میکنه
    جوروانی بخوابه همه چی آروم میشه بالاخره دلار جایی باید بایسته آنموقع تکلیف بورس روشن میشه
    فعلا دلار نمیخرن سهام دیگه حرفشو نزن

  • ناشناس

    خوشبختانه از آنجا که انتخابات در امریکا هیچ ربطی دربازار ایران ندارد و این کاهش قیمت بابت تلاش دولت کلید ساز رخ داد فردا هم حسن آقا کلید اصلیش پیدا شده این بازار رشد چشمگیری خواهد داشت

  • ناشناس

    این صدمیم پیامی که میزارم وکسی توجه نمیکنه.البته نمایش داده نمیشه سپیامم.شاخص بورس800هزارهراتفاق مثبت ومنفی هم بیوفته بورس سقوط میکنه گزینه های کارشناسای تجارت نیوزخیلی جالبه 2احتمال داره یاریزش داره یاصعود???

  • ناشناس

    بسم الله الرحمن الرحیم(?????بازگشت بازار به روزهای عادی و رشد شارپی ?????)

  • ناشناس

    لطفا تحلیل نکنید برا خودتون.هر چی میکشیم از این تحلیلگران ….هستش.روزی که سبزه شروع به تحلیل میکنن وروزایی که بورس قرمزه لال میشن.و تا حالا هم هیچج تحلیلی درست نبوده.جالبه میان برا یه سهمی که 80 درصد افت داشته تحلیل میذارن که بالاخره میاد بالا خواستین بخرین.یکی نیست بگه دیگه این سهم سیگنال نمیخاد همه چیش معلومه دیگه ….خلاصه همه تحلیلگران و دولت و …دست به دست هم دادن مردم و بیچاره کردن.خدا ازشون نگذره