کد مطلب: ۲۹۲۰۲۰

بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران افتتاح شد

بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران افتتاح شد

بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، امروز شنبه با حضور «محمد شریعتمداری» وزیر صنعت معدن و تجارت در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی آغاز به کار کرد.

محمد شریعتمداری در سخنانی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه گفت: خلاق‌ترین صنعت جهانی، هنر صنعت فرش است. وی با اشاره به اشتغال زایی فرش در تمامی نقاط کشور و اعمال تحریم‌های آمریکا بر آن اظهار داشت: یکی از مهم ترین اهداف آمریکا از تحریم فرش، فشار اجتماعی ناشی از بیکاری در تمام مناطق ایران است و به همین دلیل با وجودی که فرش تاثیر چندانی در صادرات ایران ندارد اما این کالا را تحریم کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، وزیر صنعت با بیان اینکه فرش از صنایع خلاق کشور است که با ۳ هزار سال سابقه رابطه خوبی با محیط زیست دارد، افزود: سهمی که فرش در هنر و تمدن ایران زمین دارد بی بدیل است و یکی از راه های انتقال فرهنگ ایران به خارج از کشور است و لازم است تا زخم هایی که بر پیکره آن وارد شده را درمان کنیم.

«فرشته دست پاک» رئیس مرکز ملی فرش ایران نیز در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: امروز باید همگام با تحولات سیاسی و اقتصادی جامعه و جهان طرحی نو در زمینه صنعت فرش دستباف ایران به نمایش بگذاریم .

وی افزود: باید تغییرات اساسی در شیوه نگرش ما در جوانب مختلف این هنر - صنعت اصیل ایرانی لحاظ کنیم . دست پاک یادآور شد: این مرکز به دنبال ارتقای جایگاه فرش اصیل ایرانی در جهان از طریق تقویت حضور بخش خصوصی و مردمی، افزایش بهره وری در کار، توسعه کمی و کیفی از طریق ارتقای آموزش و طراحی، نفوذ در بازارهای جدید و توسعه بازارهای موجود و حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی است .

وی تاکید کرد: توسعه تجارت الکترونیک و کسب و کارهای نوین در حوزه فرش دستباف و ثبت ملی و جهانی نشان جغرافیایی از دیگر اهداف این مرکز است. این نمایشگاه از نظر کمی و کیفی بزرگترین نمایشگاه فرش دستباف جهان محسوب می‌شود و صدها شرکت و واحد تولیدی از مناطق مختلف کشور، جدیدترین بافته های خود را در معرض دید علاقه مندان قرار می‌دهند .

در این دوره از نمایشگاه که با مجوز مرکز ملی فرش ایران برگزار می شود، بیش از ۶۷۰ شرکت تولیدی و صادراتی هنر - صنعت فرش دستباف کشور مشارکت دارند و انواع فرش مناطق مختلف کشور را در اندازه ها و رنگ های مختلف، قالی و قالیچه، تابلو فرش عرضه کرده اند . نمایشگاه در فضای ۵۰ هزار مترمربع در ۱۳ سالن نمایشگاهی، بهترین فرش های عتیقه و معاصر کشور را به نمایش گذاشته است .

منبع:ایبنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.