کد مطلب: ۶۹۸

بیشتر تصادفات در مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد

 مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بسیاری از سوانح جاده‌ای در سال گذشته و امسال در مبادی ورودی و خروجی استان‌ها و شهرها اتفاق افتاده است. احمد رضا خادمی اظهار کرد: در مبادی ورودی شهرها تابلوها و علائم مورد نیاز نصب و در صورت نیاز ترمیم شده تا مسافران در این ایام

مشاور سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بسیاری از سوانح جاده‌ای در سال گذشته و امسال در مبادی ورودی و خروجی استان‌ها و شهرها اتفاق افتاده است.

احمد رضا خادمی اظهار کرد: در مبادی ورودی شهرها تابلوها و علائم مورد نیاز نصب و در صورت نیاز ترمیم شده تا مسافران در این ایام با مشکلی مواجه نشوند.

وی گفت: نصب تابلوهای هشدار دهنده و آشکارسازی در نواحی تبدیل راه چهار خطه به سه خطه یا دو خطه به استانها ابلاغ شده است.

خادمی افزود:‌ بالغ بر 12 هزار و 500 نفر پرسنل راهداری با حدود 7659 دستگاه ماشین‌آلات در 502 گردنه کشور مستقر هستند. همچنین شانه‌سازی راه‌های اصلی و فرعی به ویژه در نقاط کوهستان که پرتردد و دارای واریزه کوهی است را در دستور کار قرار داریم.

معاون دفتر تجهیز ماشین‌آلات و راهداخانه‌ها همچنین اظهار کرد: ایمن‌سازی نواحی انتقالی، مربوط به حذف شانه در محدوده قبل از پل‌ها و تونل‌ها در دستور کار استان‌ها قرار گرفته و اقدام شده است.

خادمی با اشاره به اطلاع‌رسانی آنلاین وضعیت راه‌ها و تجهیز جاده‌ها به دوربین‌های نظارتی گفت: برای ایام نوروز احیا و اجرای خط‌ کشی گرم و سرد را محورهای اصلی و شریانی را در اولویت اول داریم که انجام شده است.

معاون دفتر تجهیز ماشین‌آلات و راهداخانه‌ها با بیان اینکه پاکسازی علائم و تجهیزات ایمنی راه‌ها انجام شده است، گفت:‌ سرویس و آماده‌سازی ماشین‌آلات و اکیپ‌های راهداری را برای عملیات بعدی در دستور کار استان‌ها قرار دادیم.

وی یادآور شد: در کشور 649 باب راهدارخانه که تمامی آنها جهت اسکان مسافران در راه مانده آماده‌سازی شده‌ و در آنها تخت خواب، لوازم زندگی و مواد غذایی کنسروی به اندازه کافی پیش‌بینی شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.