کد مطلب: ۲۲۰۸۶۱

بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد

بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد

صندوق بیمه کشاورزی بر اساس مصوبه مجلس بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت کرد.

صندوق بیمه کشاورزی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی، جبران بخشی از خسارات بیمه‌گذاران بخش کشاورزی را بر عهده داشته و در حیطه کنترل سطحی از ریسک‌های مالی که نوسانات درآمدی کشاورزان را در پی بروز انواع خسارت همراه دارد، ایفای نقش می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، صندوق بیمه در سال 96 توانسته است با همراهی جامعه بیمه‌گذاران بخش کشاورزی، ریسک‌های اساسی همچون خشکسالی، سرما، یخبندان و بیماری‌های دام و طیور از جمله بیماری بسیار گسترده و خسارت بار آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را زیرپوشش حمایتی خویش قرار دهد.

بر اساس بیمه نامه‌های صادره موجود درسامانه جامع بیمه کشاورزی، ازآغاز سال 96 تا 23 اسفند ماه جاری، پس ازتکمیل فرآیند قانونی بررسی خسارت، بیش از 14 هزارمیلیارد ریال به بیمه گذاران خسارت دیده، غرامت پرداخت شده است.

یگانه منبع درآمدی صندوق بیمه، حق بیمه است که خود مرکب از سهم کشاورز و سهم دولت بوده و همواره سهم کشاورز به مراتب پایین‌تر از سهم دولت بوده است.

با توجه به تاخیرهای موجود در دریافت حق بیمه سهم دولت، استقبال مضاعف تولید کنندگان از طرح‌های بیمه‌ای موجود، صندوق بیمه را قادر خواهد ساخت تا بیش از پیش با جبران خسارت‌های رو به گسترش بخش کشاورز، به یاری کشاورزان و دامداران زیان دیده بشتابد.

هم‌اکنون کلیه عملیات صدور بیمه نامه و ارزیابی خسارت وپرداخت غرامت به صورت کاملا شفاف و قابل پیگیری در سامانه جامع بیمه کشاورزی (CS) در حال انجام است. امیداست در آستانه سال نوهمچنان بهره برداران تلاشگر بخش کشاورزی ازپوشش های حمایتی بیمه‌ای برخوردار باشند.

منبع: صداوسیما

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.