کد مطلب: ۴۹۸۰۳۵

بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در تملک ۱۸ بانک

بیش از ۲ هزار واحد تولیدی در تملک ۱۸ بانک

قائم‌مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تعداد واحدهای تحت تملک بانک‌ها را ۲ هزار و ۳۱۹ واحد عنوان کرد و گفت: این واحد‌ها در دو سطح جدی و عادی تعیین تکلیف می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بابک دین‌پرست در حاشیه جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: این اقدام در راستای اجرای دستورات رییس‌جمهور و معاون اول رییس‌جمهور مبنی بر بازگشت واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی بوده است.

وی با اشاره به دیگر دستورالعمل بانک مرکزی برای جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی بیان کرد: همواره بر موضوع کمترین تملک در شبکه بانکی تاکید داشته‌ایم و انشالله با جمع بندی نظرات کارشناسی، این دستورالعمل با جامعیت بیشتری ارایه خواهد شد؛ بانک مرکزی در جلسه قبلی شورای پول و اعتبار، دستورالعمل نحوه واگذاری اموال مازاد شبکه بانکی را ابلاغ کرده است که اتفاق بسیار مهمی برای حوزه تولید است.

قائم‌مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در خصوص آمار واحد‌های تحت تملک شبکه بانکی، گفت: بر اساس آمار وزارت امور اقتصادی و دارایی ۲ هزار و ۳۱۹ واحد توسط ۱۸ بانک تملک شده‌اند که آمار نهایی مربوط به تمامی بانک‌ها نیز به زودی ارایه و منتشر خواهد شد.

دین‌پرست در مورد واحد‌های مشکل دار و بحرانی نیز تصریح کرد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشکلات این واحد‌ها در دو سطح جدی و عادی تعیین تکلیف می‌شود و مشکلات این واحد‌ها باید احصا و به وزارتخانه‌های مرتبط برای تعیین تکلیف ارسال گردد.

وی ادامه داد: بر اساس آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ۱۹۶ واحد دارای مشکل جدی با اشتغال ۳۸ هزار و ۵۰۰ نفر و حدود یک هزار و ۱۵۲ واحد دارای مشکل عادی با ۱۳۸ هزار نفر اشتغال داریم.

قائم‌مقام رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور همچنین از استانداران و فرمانداران خواست تا تمام مراقبت‌های لازم را انجام دهند که تا پایان سال مشکلات این واحد‌ها مرتفع شود.

دین‌پرست در پایان با یادآوری اینکه در ستاد تسهیل بیشتر سعی داریم به امر سیاستگذاری بپردازیم، گفت: کارگروه‌های تسهیل و رفع موانع تولید در استان‌ها وظیفه رسیدگی و پیگیری به مشکلات تولیدی را بر عهده دارند و اگر مشکلات واحدی در سطح استان‌ها مرتفع نشود، موضوع در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور با حضور نمایندگان دستگاه‌های ملی و استانی بررسی می‌شود.

منبع: میزان

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.