کد مطلب: ۷۹۸۵۰۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بیماری پوتین همزمان با سقوط روبل بالا گرفت

بیماری پوتین همزمان با سقوط روبل بالا گرفت

شایعات در خصوص بیماری ولادیمیر پوتین، مدت‌هاست که در جریان است. اخیرا نیز با افشای اسناد محرمانه جدیدی، احتمال ابتلای پوتین به بیماری سرطان مطرح شده است. برخی نیز بیماری او را پارکینسون می‌دانند و معتقدند که وجود بیماری در تصمیمات او اثرگذار است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از افشای صدها صفحه از اسناد وزارت دفاع درباره جنگ اوکراین و مسائل حساس امنیت ملی، شایعات درباره سلامتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه به طور مجدد بالا گرفته است.

حواشی در مورد بیماری پوتین، درست زمانی بیشتر از قبل شنیده می‌شود که روبل روسیه در مسیر نزولی قرار گرفته و روز گذشته این واحد ارزی در مقابل دلار سقوط چشمگیری کرد و به 82 روبل به‌ازای هر دلار آمریکا رسید.

روبل روسیه از زمان آغاز جنگ اوکراین، به‌رغم تحریم‌های اروپا و آمریکا، توانسته بود ارزش خود را حفظ کند و عملکرد خوبی در مقابل دلار از خود نشان دهد. اما اخیرا واحد ارزی روس‌ها در سراشیبی قرار گرفته و در حال تضعیف است.

اشاره به بیماری پوتین در اسناد لو رفته پنتاگون

در یکی از فایل‌های لو رفته پنتاگون که به‌صورت آنلاین در یک پلتفرم پیام‌رسان اجتماعی به نام Discord یافت شده است، ادعا می‌شود که در 17 فوریه اوکراین از طرح ادعایی روسیه برای آغاز جنگ در اوکراین تا تاریخ 5 مارس مطلع شده بود. آنگونه که این فایل نشان می‌دهد، احتمالاً این امر تلاشی برای آسیب به روند برنامه‌های رئیس جمهوری روسیه بوده آن هم در زمانی که ظاهرا قرار بود دوره شیمی‌درمانی را آغاز کند.

اسناد حساس دولتی در ماه مارس به صورت آنلاین در یک گروه حدود 10 نفره از نوجوانان در شبکه اجتماعی Discord پیدا شد. مدیر این گروه چت، یکی از اعضای 21 ساله شاخه اطلاعاتی گارد ملی هوایی ماساچوست است که روز پنجشنبه به دلیل افشای اطلاعات بازداشت شد. پنتاگون این افشای اطلاعات را عمدی و مجرمانه خوانده است.

مشخص نیست که این فایل‌های طبقه‌بندی‌شده چه مدت قبل از کشف شدن به صورت آنلاین در گردش بوده‌اند. بر اساس سند فاش شده، «والری گراسیموف»، رئیس ستاد کل ارتش روسیه و «نیکولای پاتروشف»، دبیر شورای امنیت ملی روسیه، نقشه‌ای را برای خراب کردن برنامه‌های پوتین تا ۵ مارس طراحی کرده بودند چرا که معتقد بودند که او در نتیجه شیمی‌درمانی‌اش نمی‌تواند بر روند جنگ تأثیر بگذارد.

در این فایل محرمانه آمده است که این اطلاعات از یک منبع ناشناس روسی با دسترسی به مقامات کرملین آمده است. بر اساس این فایل، روسیه قصد داشت منابع را از «تاگانروگ» روسیه به «ماریوپول» اوکراین هدایت کند و توجه خود را بر جبهه جنوبی متمرکز کند. به گفته این منبع، گراسیموف با این حمله مخالف بود؛ او به پوتین اطلاع داد که توانایی‌های نیروهای اوکراینی نسبت به روسیه بیشتر است و هشدار داد که در صورت ادامه حمله، روسیه متحمل تلفات سنگین خواهد شد.

اخبار ضد و نقیض درباره بیماری پوتین

شایعات در مورد سلامتی و سرطان پوتین از زمان آغاز تهاجم به اوکراین در 24 فوریه 2022 به طور مکرر منتشر شده است. برخی از موارد حضور عمومی پوتین، که در آنها از نظر جسمی متزلزل و ناخوشایند به نظر می‌رسید، به گمانه‌زنی‌ها در مورد داشتن یک بیماری جدی، دامن زد.

سه تن از رهبران اطلاعاتی ایالات متحده در گفت‌وگو با نیوزویک (Newsweek) در ژوئن ۲۰۲۲ گفتند که گزارش‌های طبقه‌بندی‌شده ایالات متحده را خوانده‌اند که نشان می‌داد پوتین در آوریل ۲۰۲۲ تحت درمان سرطان پیشرفته قرار گرفته است.

در همان ماه، «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کرملین، عمل جراحی رئیس جمهوری روسیه به دلیل سرطان تیروئید را رد کرد و گفت که وضعیت سلامتی پوتین عالی است. «اولگا لاتمن»، یکی از همکاران ارشد مرکز تحلیل سیاست اروپا، در ماه می ۲۰۲۲ به نیوزویک گفت که نمایش علائم بیماری پوتین بیشتر جنبه نمایشی و حواس‌پرتی داشته است.

علائم بیماری رئیس جمهوری روسیه

مترو (Metro)، خبرگزاری مستقر در بریتانیا روز چهارشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اخیراً با تعدادی از مشکلات جدی سلامتی مواجه بوده که باعث ترس پزشکان شده است. در این گزارش به نقل از یک حساب کاربری روسی در تلگرام آمده است که او از سردرد شدید، تاری دید و بی‌حسی زبان رنج می‌برد.

البته این کانال تلگرامی به ارائه ادعاهای تایید نشده در مورد سلامت پوتین مشهور است. در ماه مه سال گذشته، این کانال که توسط یک جاسوس سابق روسیه اداره می‌شد، گفت که پوتین به شدت بیمار است و برای برداشتن مایع از شکمش، تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

به نقل از بیزنس تودی، در ماه ژانویه امسال، رئیس اطلاعات اوکراین مدعی شد که پوتین به بیماری سرطان لاعلاج مبتلا بوده و وضعیت سلامتی وی رو به افول است. کریلو بودانوف به ABC News گفت: «او مدت زیادی است که بیمار بوده است. من مطمئن هستم که سرطان دارد و فکر می‌کنم او خیلی سریع خواهد مرد. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد».

اکنون، گزارش جدید ادعا می‌کند که پوتین اخیراً به مقدار بسیار کمی، حس در دست و پای راست خود را از دست داده و نیاز به مراقبت فوری پزشکی دارد. شورای پزشکان کمک‌های اولیه را انجام داده و به پوتین توصیه کرده‌اند که دارو مصرف کند و چند روز استراحت کند. اما رئیس جمهوری روسیه از استراحت خودداری و در عوض گزارش‌هایی از جنگ در اوکراین ارائه کرد.

Metro گزارش داد که وضعیت پوتین پس از آن بهبود یافته و این مساله نگرانی تیم پزشکان او را کاهش داده است. این کانال بارها گفته است که پوتین به بیماری سرطان لاعلاج مبتلا است و شرایط و داروهای او بر تصمیم‌گیری او تأثیر می گذارد. در نوامبر 2020، روزنامه بریتانیایی سان گزارش داد که پوتین به بیماری پارکینسون مبتلا شده است. با این حال، سخنگوی کرملین این گزارش را رد کرد و آن را مهمل خواند. او گفته بود: «حال رئیس جمهوری کاملا خوب است».

بر اساس گزارش رویترز، در همین حال، پوتین روز سه‌شنبه ریاست جلسه‌ای را درباره مسائل اقتصادی از طریق تماس ویدیویی در اقامتگاه ایالتی نوو-اگاریوو در خارج از مسکو بر عهده داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.