کد مطلب: ۲۳۸۴۳۷

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر:

بیمه، محور سیاست‌های فقر زدایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است

بیمه، محور سیاست‌های فقر زدایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر است

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: محور سیاست‌های فقرزدایی این صندوق، بیمه است.

محمدرضا واعظ مهدوی هفتم اردیبهشت‌ماه در دیدار با معاون استاندار چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به لحاظ فرهنگی و آرمان‌های اجتماعی و انقلاب، کار و کارگر را نشانه بزرگ تحولات اقتصادی تلقی می‌کنیم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، واعظ مهدوی افزود: امسال که سال تولید ملی است عنصر اصلی، کار و کارگر محسوب می‌شود که باید تکریم، احترام و ارزش‌های فرهنگی برای کار قائل شد، بنابراین لازم است در سطوح مختلف به این موضوع توجه شود.

وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اجتماعی ما برخی کار کردن را برای خود نوعی افت ‌می‌دانند، تصریح کرد: رسالت فرهنگی ما این است که ارزش کار را بدانیم.

واعظ مهدوی مساعدت و کمک اجتماعی برای یتیمان، آسیب‌دیدگان و معلولان، بیمه پایه و بیمه تکمیلی را از ارکان لایحه بیمه اجتماعی بر شمرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف نظام رفاه و تامین اجتماعی گسترش بیمه و ارائه خدمات بیشتر به مردم است، تاکید کرد: روستاییان، فاقد کارفرما هستند که طرحی در قالب صندوق بیمه اجتماعی روستاییان اجرا شده تا سهم بیمه شده روستایی را کارفرما و دولت بپردازند.

واعظ مهدوی با اشاره به جمعیت 370 هزار نفری روستاییان استان، تصریح کرد: از این تعداد، 26 هزار نفر از روستاییان معادل ۱۰ درصد از جمعیت آن‌ها تحت پوشش این صندوق قرار دارند.

وی گفت: مردم روستایی استان از امکاناتی که دولت فراهم کرده بهره می‌برند ولی بسیاری از افراد از این صندوق اطلاع ندارند و این امر موجب استقبال کم از صندوق بیمه شده است.

وی ادامه داد: میزان پرداخت بیمه روستاییان و عشایر به ازای هر نفر ماهانه 20 هزار تومان است که خدمات آن به نسبت بیمه تامین اجتماعی بسیار کمتر است.

واعظ مهدوی گفت: محور سیاست‌های فقرزدایی، بیمه است که قطعا با اطلاع‌رسانی صحیح میان مردم می‌توان ضریب امنیتی را در جامعه به بیش از 80 درصد ارتقا داد.

وی تاکید کرد: لازم است در تمامی جلسات مخصوصا در جلسات با فرمانداران و دهیاران و همچنین ائمه جمعه به منظور ترغیب کردن مردم به سمت بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تلاش کنند که بایستی با انجام هدف‌گذاری و تمرکز در این زمینه، شاهد گسترش بیمه باشیم.

واعظ مهدوی بیان کرد: بسته بیمه‌های روستایی بسیار مهم است و جز اهداف کلان بوده که می‌تواند جز طرح‌های اجتماعی قرار گیرد.

وی ادامه داد: تاکنون سه هزار طرح اشتغالزا بررسی شده که 267 مورد از آن‌ها در رسته‌های مختلف به تصویب رسیده که اطلاع‌رسانی در خصوص رسته‌ها لازمه کار است.

واعظ مهدوی ادامه داد: در این صندوق کارگزاری‌هایی وجود دارد که مردم می‌توانند برای طرح‌های اشتغال، به سراغ این کارگزاری‌ها بروند.

وی افزود: تاکنون 64 هزار نفر در موسسات کاریابی استان ثبت‌نام کرده‌اند که لازم است رسته‌ها به افراد معرفی و فرایند کار نیز برای آن‌ها تشریح شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر گفت‌: همچنین کارفرماها می‌توانند برای اجرای طرح‌های کارورزی و کارآفرینی اعلام آمادگی کرده و افراد بیکار را مشغول به کار کنند و می‌توان مشوق‌هایی را در استان برای رفع بیکاری ایجاد کرد، در صورتی که اقدامات خوبی در این زمینه‌ها صورت گیرد؛ می‌تواند به فرایند بیکاری کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: درآمد روستاییان چهارمحال و بختیاری در طی یک سال، 218 میلیون ریال بوده که میانگین کشوری 176 میلیون ریال در سال است و این آمار نشان می‌دهد این استان از لحاظ میانگین درآمد بالاتر از کشور است.

منبع:ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.