کد مطلب: ۵۵۷۴۳۹

وام «ودیعه مسکن» بیمه می‌شود

وام «ودیعه مسکن» بیمه می‌شود

یک شرکت بیمه اعلام کرده است که پول پیش مستأجران که نزد موجر است را تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان بیمه می‌کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این شرکت اعلام کرد، بیمه وام ودیعه مسکن را به منظور حمایت از مستأجران و با توجه به مسائل و مشکلاتی که ممکن است بین مالک و مستأجر به وجود آید (ورشکستگی، فوت مالک و…) طراحی کرده است.

چنانچه مستأجر، مبلغ ودیعه (پول پیش خود نزد صاحب‌خانه) را نزد این شرکت، بیمه کند می‌تواند در صورت بروز هر گونه مشکلی در عودت مبلغ توسط صاحبخانه، آن مبلغ را از شرکت بیمه دریافت کند.

در حال حاضر این بیمه‌نامه برای واحدهای مسکونی تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان و برای واحدهای تجاری تا مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان به بالا قابل تهیه است.

شرایط بیمه وام ودیعه مسکن

-بیمه‌نامه مربوطه باید یک ماه پس از عقد قرارداد اجاره از سوی مستأجر تهیه شده باشد،

-قرارداد اجاره باید در سامانه ثبت معاملات و املاک ثبت شده باشد،

-قولنامه‌های دست نویس قابل قبول نیست،

-برای تمدید قرارداد باید مجدداً قرارداد جدید تنظیم شود و پشت نویسی قولنامه قابل قبول نیست.

ستاد ملی مقابله با کرونا، خرداد امسال اعطای تسهیلات ودیعه مسکن برای تهران، کلانشهرها و سایر شهرها را تا سقف‌های به ترتیب، ۷۰، ۴۰ و ۲۵ میلیون تومان تصویب و به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ کرد ( مهر ).

چه کسانی مشمول وام ودیعه مسکن نمی‌شوند؟

به گزارش تجارت‌نیوز، سال گذشته از ۹۰۰هزار متقاضی، ۶۷۵ هزار نفر موفق به دریافت وام ودیعه مسکن نشدند. امسال هم با وجود دوبرابر شدن سقف مجموع پرداختی بانک‌ها برای این تسهیلات، عده‌ای مشمول پرداخت نمی‌شوند از جمله مستأجرانی که سال گذشته از این وام استفاده کرده‌اند.

طبق دستورالعمل ابلاغ شده به شبکه بانکی، شرایط و مقررات سال ۱۳۹۹ تسهیلات ودیعه مسکن، در سال جاری نیز به قوت خود باقی است.

پس افراد مشمول وام ودیعه مسکن عبارتند از متاهلان و کسانی که دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری هستند.

همچنین تاریخ انعقاد اجاره‌نامه باید مربوط به شش ماهه نخست سال ۱۴۰۰ باشد و حداکثر تا دو هفته پس از معرفی، به شعبه مراجعه کرده و مدارک لازم جهت دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن را ارایه دهند.

چگونه وام ودیعه بگیریم؟

مستاجران از ۲۶ خرداد ماه امسال با مراجعه به سایت tem.mrud.ir امکان ثبت‌نام برای دریافت وام اجاره مسکن را دارند. مهلت ثبت‌نام نیز تا پایان شهریور امسال است.

تسهیلات کمک ودیعه مسکن به دو صورت قابل برداشت است. در روش اول تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در اختیار مالک قرار می‌گیرد و مستأجر سود و کارمزد آن را طی یکسال پرداخت می‌کند.

در روش دوم دریافت وام کمک ودیعه مسکن، وام در اختیار مستأجر قرار گرفته و اقساط آن‌ را پرداخت خواهد کرد.

مطالعه گزارش وام ۷۰ میلیون تومانی اجاره مسکن پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه مسکن را در صفحه مسکن تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    چرا به خانواده های که گرفتن دوباره پرداخت نمیشه چرا مگه خودمون قسطشو نمیدیم این چه قانونیه.

  • ناشناس

    سلام
    تو رو خدا یکی صدای مارو ب گوش مسعولین برسونه
    کرایه سر ب فلک کشیده من الان یک ماه دنبال خونه م گیرم نمباد من با دوتا بچه چکار کنم چرا کسی نیست ب داد ما مستاجر ها برسه
    صاحب خونه با زرنگ بازی قراداد منو فسخ کرده جریمه هم گذاشته ک اگه خالی نکم من 10تیر مهلت دارم کجا برم ب کی بگم دردمو

    • ناشناس

      سلام خالی نکن اصلانمی تونه کاری بکنه،ازش بپرس بگوواقعاخداروقبول داره،اصلامیشناسه خدارو

  • اراد

    متاسفانه بجای پیشگیری دارن درمان میکنن….
    نذار کرایه هااینقدر بالا بره اخه مملکت که همینجوری نابود شده…
    چهارسال هم بذاریم مملکت بدون رییس جمهور اداره بشه اگه وضع بهتر نشد

  • ناشناس

    باسلام واقعا با این شرطهای سخت چه چیز ی را میخواهید ثابت کنید اگر کسی نیازمند این پولی که باید به اندازه اصل ان سود پرداخت کنه نبود میافتاد دنبالش کمی به مردم آسان بگیرید تا خدا برای شما آسان بگیره من ۵۵سالم هست مستاجرم ه وقت میرم ثبتنام کنم میگن شاملتون نمیشه به جرمی که سال ۸۹ ی خونه داشتم بخاطر بدهکاری فروختم این انصافه کمی تامل کنید ببینید با ملت چه میکنید

  • ناشناس

    از هر فرصتی برای چاپیدن مردم استفاده میکنن

  • ناشناس

    ما که خانه پدرمان زندگی میکنیم تکلیف مون چی.ما نه میتونیم اجاره بدیم نه پول پیش داریم و ۳۰سال هم هست که ازدواج کردیم حداقل به ما هم بدین تا سر بار خانواده نباشیم خجالت نکشیم تا کی باید شرمنده و خجالت زده باشیم?

  • ناشناس

    یه فکری برای این کرایه خانه بکنید اگر شما آخرت قبول دارید

  • ناشناس

    سلام توروخدا به فکر مردم باشید من ۵۰ سالمه سرپرست خانوار هستم نه پول پیش دارم نه مکان سر کار میخوابم

  • ناشناس

    سلام تورو خدا کمی رحم داشته باشین ما مستاجرها چه گناهی کردیم صاحبخانه‌ها روز به روز گوشنه تر میشن فشار روی ما میارن یه کاری بکنین ماهم از آدم‌های همین کشوریم

  • جمشیدی

    اینکه اینها دستور این وام را برای بانک بخشنامه کردند،اصلن میروی بانک میگه به ما دستوری ابلاغ نشده است،فکر کنم برای تهران فقط هستش،شهرستانها نیست.چون کد رهگیری ومدت سابقه مستاجر در شهرستانها اصلن چین چیزی نیستش.