کد مطلب: ۶۶۴۱۵۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

حادثه قطار مشهد-یزد بیمه است؟

حادثه قطار مشهد-یزد بیمه است؟

۱۷ کشته و شمار نامعلومی مصدوم نتیجه خروج قطار مشهد-یزد از ریل بود. این حادثه بامداد امروز اتفاق افتاد. نحوه جبران خسارت این حادثه از طریق بیمه چگونه است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، خروج قطار مشهد-یزد از ریل تاکنون ۱۷ کشته و تعداد نامعلومی مصدوم برجای گذاشته‌است. علت وقوع این حادثه ریلی همچنان نامعلوم است اما اخبار مربوط به آن لحظه به لحظه در حال تکمیل و به روز شدن هستند.

در این میان، نحوه جبران خسارت پرسشی است که به مرور اذهان عمومی و به خصوص زیان‌دیدگان این حادثه را متوجه خود خواهد کرد.

در این خصوص بررسی‌های تجارت‌نیوز حاکی از تصویب قانونی دارد که به موجب آن تمام وسائط نقلیه باید بیمه شخص ثالث را داشته باشند.

به موجب قانون بیمه اجباری خسارت وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ، که در سال ۹۵ به تصویب مجلس شورای اسلامی وقت رسید، دیه فوت‌شدگان ناشی از حوادث ریلی، بدون نیاز به رای مراجع قضایی تعیین می‌شود.

پوشش رسیک‌های حوادث ریلی

از طرف دیگر، حتی پیش از تصویب این قانون نیز شرکت‌های ارائه دهنده خدمات حمل و نقل ریلی ملزم بودند تا ریسک‌های این حوزه را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

ساسان شریفی، کارشناس بیمه‌های بازرگانی دراین باره به تجارت نیوز می‌گوید: بخشی از پول بلیت مسافران بابت بیمه حق بیه حوادث احتمالی کنار گذاشته می‌شود.

وی ادامه می‌دهد: با این بیمه‌نامه تمامی مسافران از بدو سوار شدن به قطار تا لحظه ترک آن، تحت پوشش ریسک‌های احتمالی قرار می‌گیرند.

شریفی می‌افزاید: در مواردی مثل حادثه تلخ بامداد امروز قطار مشهد- یزد، پوشش‌های بیمه‌ای از بدو حادثه برقرار می‌شود و این مساله تعارضی با تحقیقات علی برای یافتن مقصران احتمالی ندارد.

نقش بیمه‌های انفرادی حادثه‌دیدگان

اجباری بودن بیمه مسافران قطار در عین حال نافی استفاده از پوشش‌های بیمه انفرادی حادثه‌دیدگان احتمالی نیست.

به صورت مشخص هرکدام از مسافران سانحه دیده ممکن است تحت پوشش یک بیمه اجتماعی و بیمه تکمیلی یا حتی عمر و زندگی قرار داشته باشند.

در این صورت پوشش زیان‌های ناشی از این حادثه، از طریق این بیمه‌‌ها نیز امکان پذیر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.