کد مطلب: ۵۲۲۶۸۶

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

برگزاری انتخابات، نرخ بیکاری را کم می‌کند؟

برگزاری انتخابات، نرخ بیکاری را کم می‌کند؟

بررسی نرخ بیکاری در چهار دوره انتخابات قبلی نشان می‌دهد که در دو دوره وضعیت این شاخص بدتر شده، در یک دوره ثابت بوده و در یک دوره افت بیش از یک درصدی داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بررسی نرخ بیکاری در چهار سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نشان می‌دهد که وضعیت این شاخص کلان در سال‌هایی که انتخابات برگزار شده تغییر زیادی نکرده است.

در سال‌های ۸۴، ۸۸، ۹۲ و ۹۶ که انتخابات برگزار شده، در دو سال آن نرخ بیکاری افزایشی، در یک سال بدون تغییر و در یک سال رشد بیش از یک درصدی داشته است. در واقع می‌توان اینطور گفت که در سال‌های برگزاری انتخابات بیکاری افزایش یا کاهش قابل توجه‌ای نداشته است.

سال ۸۴

نرخ بیکاری در سال ۸۴ رشد یک درصدی نسبت به سال قبل داشت. در سال ۸۳ معادل ۱۰٫۳ درصد از جمعیت آماده به کار کشور بیکار بودند که در سال ۸۴ یک درصد دیگر از فعالان بیکار شدند. در این سال نرخ بیکاری ۱۱٫۵ درصد اعلام شد.

سال ۸۸

در این سال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز به جمعیت بیکار جامعه اضافه شد. در سال ۸۷ معادل ۱۰٫۴ درصد از جمعیت بیکار بودند که این شاخص با رشد ۱٫۵ درصدی به نرخ ۱۱٫۹ درصد در سال ۸۴ رسید.

سال ۹۲

در سال ۹۲ وضعیت بیکاری بهبود پیدا کرد. در سال ۹۱ نرخ بیکاری ۱۲٫۱ درصد بود اما در سال ۹۲ با حدود دو پله کاهش به رفم ۱۰٫۴ درصد رسید.

سال ۹۶

در دوره انتخابات قبلی وضعیت بیکاری بدون تعییر بود. در سال ۹۵ آمارها بیکاری ۱۲٫۴ درصدی جمعیت فعال را به ثبت رساند و این شاخص بدون تعییر قابل توجه‌ای در سال ۹۶ رقم ۱۲٫۱ درصدی داشت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.