کد مطلب: ۴۶۳۶۵۷

تجارت‌نیوز بررسی می‌کند:

اولین سیگنال بازارهای جهانی به بورس ایران / تاثیر قیمت‌های جهانی بر معاملات سهام چگونه است؟

اولین سیگنال بازارهای جهانی به بورس ایران / تاثیر قیمت‌های جهانی بر معاملات سهام چگونه است؟

در شروع معاملات بازارهای جهانی، قیمت نفت و فلزات اساسی با افت مواجه شد و طلا همچنان بالاتر از ۱۸۰۰ دلار معامله می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بورس در حالی از دقایقی پیش معاملات خود را آغاز کرده که امروز در شروع معاملات در بازارهای جهانی قیمت نفت اندکی کاهش یافت و قیمت طلا نیز همچنان در محدوده بالای ۱۸۰۰ دلاری معامله می‌شود.

در جریان معاملات امروز هر اونس طلا بدون تغییر خاصی نسبت به روز گذشته ۱۸۰۷ دلار و ۱۳ سنت معامله شد تا همچنان طلا سطح حمایتی روانی ۱۸۰۰ دلاری خود را حفظ کند. این در حالی است که نگرانی‌ها در خصوص اوج‌گیری مجدد موارد ابتلا به ویروس کرونا در سطح جهان این دارایی امن را همچنان قدرتمند نگه داشته است. شاخص دلار نیز در شروع بازار به پایین‌ترین سطح یک هفته اخیر خود نزدیک شد تا طلا برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر شود.

در معاملات بازار جهانی نفت نیز هر بشکه نفت برنت با ۱۰ سنت کاهش ۴۳ دلار و ۴ سنت معامله شد و قیمت نفت آمریکا نیز با کاهش ۶ سنتی به ۴۰ دلار و ۵۳ سنت رسید. کاهش تقاضا برای سوخت یکی از دلایل افت قیمت نفت در روزهای اخیر تلقی می‌شود. افت قیمت نفت در حالی رخ داده که مس، روی و قلع نیز در بازارهای جهانی با افت قیمت مواجه شده‌اند.

با این حال به نظر نمی‌رسد این تغییرات قیمتی تاثیر منفی چندانی بر نمادهای بورسی مرتبط با این صنایع داشته باشد. چرا که اکثر نمادهای پتروشیمی پس از فشار عرضه در نخستین روز معاملاتی هفته، روز گذشته با افزایش تقاضا مواجه شده و به سمت صف خرید رفتند. از سوی دیگر گروه فلزات اساسی نیز روز گذشته بیشترین حجم معاملات چند هفته اخیر خود را به ثبت رساند و به نظر می‌رسد همچنان به روند صعودی خود ادامه دهد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • آزاد

    بازار بورس ایران هیجانی شده هیچ تحلیل و منطقی نداره. همه هجوم آوردن فقط سهامهای دولتی میخرن طوری شده که سهام این شرکتها از فروردین تا حالا بیش از ۴ الی ۵ برار شدن در حالی که غیر دولتی ها رشد آنچنانی نداشتن. خدا بخیر بگذرونه.