کد مطلب: ۶۸۷۳۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

تحریم‌های جدید آمریکا تاثیری در قیمت دلار دارد؟

تحریم‌های جدید آمریکا تاثیری در قیمت دلار دارد؟

آمریکا تحریم‌های تازه‌ای را علیه ایران اعمال کرده است. اعمال این تحریم‌ها در آینده بازار دلار تاثیری دارد؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نظر می‌رسد دلار در روزهای آینده با توجه به سیگنال‌هایی دچار نوسان قیمتی می‌شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا شب گذشته با صدور بیانیه‌ای از اعمال تحریم علیه شش نهاد و یک نفتکش به بهانه ارتباط با «شرکت تجارت صنعت پتروشیمی خلیج فارس» خبر داد.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه پس از اعمال تحریم‌های جدید در توئیتی نوشت:« واشنگتن تا زمانی که ایران آماده بازگشت به برجام نباشد، به اعمال تحریم‌ ادامه خواهد داد.»(اقتصادنیوز)

اما امروز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ نیز، قیمت دلار در صرافی ملی رقم ۲۷ هزار و ۸۷۹ تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز ۲۷ هزار و ۶۰۲ تومان تعیین شد. قیمت دلار نسبت به روز گذشته ۱۵ تومان افزایش داشت.

البته، دلار در بازار آزاد بر اساس گزارش بعضی کانال‌های تلگرامی، کاهشی ثبت شده بود. این روند نزولی به نرخ این ارز غیرقانونی فردایی هم سرایت کرد.

دلار تاثیر می‌پذیرد؟

آیا اعمال این تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران، بر بازار و قیمت دلار در کشور تاثیری خواهد گذاشت؟ قیمت این ارز در روزهای آینده چه روندی را طی می‌کند؟

برزو حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: به نظر نمی‌رسد این تحریم‌ها در کوتاه‌مدت تاثیری داشته باشد. در یک ماه آینده روند بازار ارز کشور به همین صورت ادامه دارد.

این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: اما در حال حاضر، آمریکا درحال شناسایی گلوگاه‌های صادراتی ایران است. شناسایی این گلوگاه‌های صادراتی نفت و تحریم آنها، در میان‌مدت و بلندمدت روی قیمت این ارز تاثیر می‌گذارد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.