کد مطلب: ۲۷۱۱۶۹

تاثیر تحریم ایران بر کارگران کره جنوبی

تاثیر تحریم ایران بر کارگران کره جنوبی

یک رسانه کره‌‌ای از احتمال اخراج حدود ۵۰۰۰ کارگر سه شرکت بزرگ کشتی‌سازی در بحبوحه بازگشت تحریم‌های ضدایرانی خبر داده است.

یک رسانه کره‌‌ای از احتمال اخراج حدود ۵۰۰۰ کارگر سه شرکت بزرگ کشتی‌سازی در بحبوحه بازگشت تحریم‌های ضدایرانی خبر داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، کارخانجات بزرگ کشتی‌سازی کره جنوبی اعلام کرده‌اند تا پایان سال جاری میلادی به دلیل کاهش سفارش‌های جدید مجبور به اخراج 5 هزار کارگر خود هستند.

به نوشته روزنامه «کریا تایمز»، در سال‌های گذشته سه شرکت بزرگ کشتی‌سازی کره جنوبی یعنی شرکت‌های صنایع سنگین هیوندای، شرکت کشتی‌سازی «دوو» و «صنایع سنگین سامسونگ» به منظور جبران کاهش سفارشات، ده‌ها هزار نفر از کارگرانشان را اخراج کرده‌اند. رسانه کره‌ای نوشته انتظار می‌رود هزاران کارگر دیگر هم اخراج شوند.

مطابق این گزارش، انتظار می‌رود برنامه‌های گسترده‌ای برای تجدید ساختار اجرا شده و حدود ۵۰۰۰ نفر از کار بیگار شوند. با توجه به اینکه این شرکت‌های کشتی‌سازی در مجموع ۳۶۴۰۰ کارمند دارند، این اخراج‌ها به منزله ۱۴ درصد از کل نیروی کار آنها خواهد بود.

دراین بین، شرکت هیوندا اعلام کرده که بابت اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران با مشکل‌های جدیدی مواجه می‌شود.
این شرکت پیش بینی کرده بود تا ده کشتی برای شرکت کشتیرانی دولتی ایران بسازد. این قرارداد به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار بود اما به واسطه اعمال تحریم‌ها تنها یک فروند کشتی به ایران ارسال می‌شود.

این درحالی است که گفته می‌شود کره جنوبی از جمله خریداران بزرگ نفت ایران، به منظور جلوگیری از تاثیر منفی اعمال مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران، در حال مذاکره با واشنگتن است.

یک مقام وزارت انرژی کره جنوبی در همین زمینه گفت که سئول به مذاکرات با آمریکا به هدف دریافت معافیت از تحریم‌های ایران ادامه می‌دهد.

این مقام کره‌ای گفت: ما وضعیتی نظیر ژاپن داریم و درحال مذاکره با آمریکا هستیم و به رایزنی‌ها برای کسب معافیت از تحریم ادامه می‌دهیم.

در همین زمینه «برایان هوک» مدیر بخش‌ سیاست‌گذاری وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه در نشست خبری گفت: بخشی از راهبرد ما، کارزار فشار حداکثری اقتصادی و دیپلماتیک است.

اولین بخش از تحریم‌های ما ۴ آگوست (۱۳ مرداد) مجددا اعمال می‌شد. این تحریم‌ها بخش‌های خودرو، تجارت طلا و دیگر فلزات گرانبها را شامل خواهد شد.

دیگر تحریم‌های هم چهارم نوامبر(۱۳ آبان) مجددا اعمال می‌شوند که بخش‌های انرژی و تبادلات مرتبط با نفت و گاز و همچنین تبادلات با بانک مرکزی ایران را دربر می‌گیرد.

منبع: فارس

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.