کد مطلب: ۳۶۴۶۶۰

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآوردهای نفتی در گفتگو با تجارت‌نیوز:

تحریم‌های جدید صادرات پتروشیمی‌ را کاهش نمی‌دهد

تحریم‌های جدید صادرات پتروشیمی‌ را کاهش نمی‌دهد

حمید حسینی، سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآوردهای نفت، گاز و پتروشیمی می‌گوید: تحریم‌های جدید آمریکا بیشتر تاثیر روانی در بازار ارز و طلا دارد اما نمی‌تواند نقشی بر روند صادرات محصولات پتروشیمی داشته باشد.

سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآوردهای نفت، گاز و پتروشیمی در پاسخ به این پرسش که تحریم‌های جدید آمریکا چه تاثیری بر روند صادرات محصولات پتروشیمی دارد؟ به تجارت‌نیوز گفت: تحریم‌های جدید آمریکا بیشتر تاثیر روانی در بازار ارز و طلا دارد، اما اینکه بگوییم این تحریم‌ها جنبه جنگ نظامی دارد، این طور نیست. تحریم‌های آمریکا علیه سپاه ادامه سیاست‌های آمریکاست و این اقدامی جهت محکم کردن دور دوم تحریم محسوب می‌شود که از اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد.

سیدحمید حسینی افزود: آنها قصد دارند با اعمال چنین موضوعاتی بهانه‌ای را برای عدم همکاری سرمایه‌گذاران و بنگاه‌های صنعتی خارجی با ایران فراهم کنند. بنابراین اعمال چنین تصمیم‌هایی نمی‌تواند نقشی بر کاهش روند صادرات محصولات پتروشیمی داشته باشد.

حمید حسینی 3

سیدحمید حسینی می‌گوید: صادرات پتروشیمی دچار مشکل نخواهد شد.

او در ادامه اظهار کرد: ممکن است با اخذ چنین تصمیم‌هایی از سوی غرب، نحوه نقل و انتقال پول با شریک‌های تجاری ایران سخت‌تر از گذشته شود ولی صادرات پتروشیمی دچار مشکل نخواهد شد.

حسینی در پاسخ به این پرسش که صادرات پتروشیمی در سال 98 چه میزان قابل پیش‌بینی است؟ گفت: میزان صادرات محصولات پتروشیمی برای سال 98 هنوز مشخص نیست. سال گذشته هم روند صادرات نفت، مشتقات نفتی و پتروشیمی بسیار مطلوب بود. آمارهای سال گذشته حاکی از این است که سال گذشته 65 میلیارد دلار درآمد ارزی داشته‌ایم که این رقم نسبت به میزان صادرات سال‌های گذشته رقم قابل توجهی بوده است.

او اظهار کرد: سال گذشته صادرات محصولات نفتی، پتروشیمی و… وضعیت خوشایندی داشت و پیش‌بینی می‌شود که امسال نیز در روند صادرات محصولات پتروشیمی دچار مشکل نشویم و روند صادراتی ما فعلا عادی است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.